Gå til innhold

Hjelp til særemne

shmen

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har nå fått i oppgave på skolen å skrive særemne, jeg har valgt temaet Musikk og identitet og tenkte å basere problemstillingen på noe lignende "hvordan musikk påvirker din identitet" men jeg trenger to bøker å lese fordi det inngår i særemne oppgaven. Jeg tenkte en bok der hovedpersonen forandrer seg på grunn ny musikk eller pga at han får ett nytt idol som er en populær musiker eller noe slikt.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hei!

Jeg har nettopp lest biografien om Johnny Cash skrevet av Steve Turner, vet ikke om dette er noe du er noe av det du er på utkikk etter, men dette er et veldig godt eksempel på hvordan en person forandrer seg gjennom musikken.

Men er kanskje hvordan en "vanlig mann i gata" blir forandert av musikk du mener?

Lenke til kommentar

«'Have you got any soul?' a woman asks the next afternoon. That depends, I feel like saying; some days yes, some days no. A few days ago I was right out; now I've got loads, too much, more than I can handle. I wish I could spread it a bit more evenly, I want to tell her, get a better balance, but I can't seem to get it sorted. I can see she wouldn't be interested in my internal stock control problem though, so I simply point to where I keep the soul I have, right by the exit, just next to the blues.»

-Nick Hornby, High Fidelity, s. 59

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...