Naera Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei sveis! Jeg har en 2.2 Ghz Intel Celereon PC400 prosessor, Asus P4S533-MX Hovedkort og 30 GB HDD... Problemet er at jeg får en rar melding som jeg ikke finner ut av.. "Boot Disk Failure, Insert System Disk and Press Enter" Hva er det for noe, og hva skal jeg gjøre? PLZ hjelp meg... har endelig fått ny PC, etter å holdt ut med en j**** dårlig PC i 5 år... Naera Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Tja.. det betyr nok bare at du ikke har noe operativsystem installert enda.. Hvis du skal legge inn windows 2000, eller XP, så går du i bios'en og velger Cd-Rom som first boot device.. Så setter du cd plata i maskina di, og starter opp på nytt.. Da skal installasjonsprogrammet starte av seg selv.. Lenke til kommentar
Naera Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 nei... det gikk ikke heller... meldingen var feil, denne er riktig: Disk Boot Failure. Insert System Disk And Press Enter Håper dere kan hjelpe.. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 nei... det gikk ikke heller...meldingen var feil, denne er riktig: Disk Boot Failure. Insert System Disk And Press Enter Håper dere kan hjelpe.. Tja.. Svaret mitt skal fortsatt være riktig det... Det du trenger er å starte opp maskinen din enten med en oppstartsdiskett, eller en CD.. Hvilket OS har du tenkt til å installere? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ta disketten ut av diskettstasjonen. Eller installer OS. Lenke til kommentar
Naera Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg skal innstalere XP, men tror du/dere det virker hvis jeg starter opp med Oppstarts diskett... må være sikker... orker ikke å slå på og av PC'en hele tiden.. Lenke til kommentar
Naera Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 ****** as.. Disketten virker ikke på den PC'en som virker.. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Sett cd som 1.st boot device, og sett i XP cd´n. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 drit i diskett. sett CD-ROM øverst i Boot rekkefølgen og boot på en XP CD. Lenke til kommentar
Naera Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 hmmm... har prøvd det en gang, men det går ikke.. gi meg litt veiledning før jeg slår av Pc'en... Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Har du vært i BIOS/setup og satt cd som 1.st boot device? Finner pc´n din cd-rom? Hvis så, burde det jo gå greit. Lenke til kommentar
Naera Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 har vært der ja, den finner Cd-rom og alt.. Men første gange jeg prøvde så kom den meldingen.. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hører du at cd-romen starter da (med xp cd i) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå