olava Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Går med planer om å kjøpe dette kortet som er basert på SIS-645 chipsett for P-IV. Skulle gjerne hørt fra noen som har dette kortet og deres erfaringer i forhold til stabilitet og overklokkingsmuligheter. Kortet er forholdsvis nytt så jeg har ennå ikke klart å spore opp noen "reviews" på nettet. SIS sitt chipsett har vel kommet noe bedre ut når det gjelder ytelse i forhold til I845D, men så var det dette med overklokkingsmuligheter og stabilitet da ?? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Det skal jeg finne ut i kveld. Da skal en stakkars Northwood 1.6 SKAMKLOKKES!!! Tenkte jeg skulle lage et lite "review" av SD7'en, siden dette ser ut til å være fullstendig fraværende. Selvfølgelig vil det da ta for seg oveklokkingsmulighetene, samt stabiliteten. Å kjøre en P4 NW på 1600 er ikke interessant. Da er det smartere å handle en AMD. Lenke til kommentar
olava Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Skal bli spennende og se hvor høyt du kommer ! Er også interesert i å vite hvor høyt du kan gå med spenningen på prosessoren. ABIT BD7 (I845D) støtter visstnok bare opp til 1.625 volt med Northwood (Dette skal visstnok rettes på i neste bios oppdatering). På BD7 har du mulighet til sette AGP/PCI divider til "fast" 66/33 MHZ uavhengig av FSB. Har du denne muligheten også på SD7 ? Hardware.no har forøvrig lagt ut en Preview av 1,8 GHZ Northwood vs XP 1800. Her syntes jeg P4 kom "merkelig" dårlig ut i forhold til XP. Også i Quake 3 hvor P4 alltid har vært konge ble den slått av XP 1800 ?? (til og med Wilamette P4 banker jo XP i Quake 3 benchmarks på nettet). I andre tester jeg har lest kommer "Northwood" omtrent likt ut med XP, men på hardware.no sin test er forskjellene meget store !? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Abit SD7-kortet ser ut til å være en skikkelig lekkerbisk. Tester som sagt dette ut med en 1600NW prosessor La meg si det slik, nå kjører maskinen stabilt på 2400MHz med originalkjøleren Skal sette opp en webside som viser mer detaljer, kommer tilbake til dette senere. Lenke til kommentar
olava Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Dette høres jo meget lovende ut ! Hadde tenkt å gå for 1.8, men tviler på at den går så mye høyere enn 2.4 !!! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Foreløpig resultat med P6 1.6NW, og boxed vifte på SD7. Vcoren er øket fra 1.5V til 1.65V Etter 30 minutter med stabilitytest satt på "CPUwarming only" er temperaturen stabil på 59°C: Ikke verst med medfølgende vifte. Nå må braketten til vannblokken produseres...... Review av hovedkortet følger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå