Gå til innhold

trenger hjelp med hjemmekino anlegg. vil bli den første anlegget.

Anbefalte innlegg

Hei. Som emne sier så trenger jeg litt hjelp med en et hjemmekino anlegg som jeg har lyst å kjøpe, men jeg er litt usikker på åssen denne er. Samsung HT-C6930W 7.1

hadde vært fint om det er noen som har vært borti den samme hjemmekino som hadde noen invendinger.

eller om det er noen erfarren bruker som kan anbefale meg noe andre.

det jeg er utetter er:

Design og lyd

vil ha en som ser pen og diskre ut, slik som den jeg linker til.

eks 2 smale høye forran, og noe litt mindre bak, og helst i svart farge pianolakk.

jeg vil ha 5.1 eller 7.1 =)

jeg har også sett på bose set, og fått testet det på elkjop, men prisen er litt for stiv for mitt første. så mellom 7-10k holder for denne runden,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du er mer etter design en lyd for å være ærlig. Å kalle disse bitte små 7.1 anleggene for hjemmekino er litt drøyt, lyden er stusselig for å si det mildt, det gjelder også for bose.

Dette hjemmekino anlegget er både slankt og pent, og spiller sjorta av et bose anlegg til 50.000, både på lyd kvalitet og lyd trykk.

Jamo s606 hc3

Med en ordentlig reciever får du også utrolig mye mer muligheter:

Onkyo 508 truehd/dts master

Ps: Den sorte onkyo recieveren og jamo anlegget i pianolakk passer utrolig fint sammen med samsung tv'en.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Det er sant, jeg er ute etter design og lyd.

jeg skal ha det i en stue, som jeg har lyst å ha minimalistisk.

derfor vil jeg at høytalerene skal være diskre,

jeg er enig med deg at forterken der sikkert ikke duger, og har tenkt å kjøpe en ekstra forsterker.

men som sagt jeg tittet på de linkene der pga at høytaleren vil være diskre inne i stuen.

de høytalerene du linket til er sikker veldig bra, men de er ikke så veldig diske igjen, jeg vet at mye av pengene går til design hvis jeg vil ha det stilren, og det er jeg villig til å betale for, men jeg vil ikke legge penger på bare design, jeg vil også ha "klar" lyd. det trenger ikke å dunke sånn at naboen hører det, men det skal kjennes når du sitter å ser på en film hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg har selv Jamo S606 HCS3 pakken i stuen hjemme, og når det kommer folk på besøk så merker de faktisk ikke høyttalerne før etter en stund, eller jeg kommenterer dem. Det er fordi de er veldig stilrene, og passer perfekt sammen med TV-benken og TV-en. I tillegg er de veldig smale for å gi såpass god lyd. For lydmessig er pakken helt suveren i denne prisklassen!

Men dersom det er helt utenkelig så kan du gå for denne pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590141

Det er diskrete høyttalere med en kurant sub. Kjøper du en god reciever, feks den Lafs anbefaler, så har du god lyd som passer inn i enhver stue. Da har du også flere alternativer til å oppgradere, noe du ikke har med slike alt-i-ett anlegg som Samsung-pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...