Gå til innhold

3D - TV ?

Anbefalte innlegg

Har hørt mye om 3D tv i det siste. Ettersom jeg forstår må man ha spesielle briller pluss 3D kompitable blue-ray/dvd spillere og tunere.

Imidlertid har jeg noen gamle 3D filmer til vanlig DVD spiller, ja til og med en 3D film(E.T.)til en gammel VHS-videospiller.

Når jeg tar på de gamle papir-brillene og setter på disse filmene, får jeg 3D effekt i stua uten noe nytt og fancy 3D-tv. Jeg bruker et vanlig tv og får 3D effekt.

Lurer egentlig på hva som er "greia" med de nye 3D tv'ene. Man må jo bruke briller og da har vi ikke kommet noe særlig lenger enn det gamle utstyret jeg allerede har. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at pappbrillene er helt udugelige og gir et grusomt bilde. Da ser jeg heller filmen i 2D for å s det slik. Ta deg en tur i en butikk som selger TV'er, og test der. Da ser du hva greia er.

Jeg er forøvrig enig med deg i at jeg heller ikke ser "Greia", og 3D så langt er en stor flopp.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at pappbrillene er helt udugelige og gir et grusomt bilde. Da ser jeg heller filmen i 2D for å s det slik. Ta deg en tur i en butikk som selger TV'er, og test der. Da ser du hva greia er.

Jeg er forøvrig enig med deg i at jeg heller ikke ser "Greia", og 3D så langt er en stor flopp.

forskjellen (mellom ny og gammel 3D) er neppe så stor som man skal ha det til.

det gamle er jo beregnet for analoge billedrør tver med lavere oppløsning.

det store forskjellen er jo teknologien bak .

det gamle brukte farge triks for å få til 3D

det var forsøk under OL på Lillehammer.

det nye er svitsjing mellom 2 bilder som lyer øynene til å tro at man ser i 3 dimensjoner.

likevel så er det ikke så veldig interessant ut over det tekniske.

utover noen filmer så er det liksom ikke noe mere.

man kan jo eksperimentere litt selv med det også.

det finnes en del artige saker i enkle former for dem som klarer å finne ut hvor det er.

Det er dog ikke beregnet til tv skjermer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan du kan komme med en slik uttalelse, om du har prøvd begge deler. Pappbriller er en lidelse. De nye fungerer i allefall skikkelig.

papir versjonen er nok ikke så bra nei.

om en eksperimenterer selv så blir det neppe det samme som på fil , det skal du ha rett i.

grunnen til at jeg nevner det er man kan eksperimentere selv er for å ha muligheten til å teste det .

ellers så er det nokk best å vente til dette har fått skikkelig fotfeste.

det finnes en metode som er bedre en papir varianten.

man installerer en spesiell driver for skjermkortet og får dataskjermen til å fremtre som en 3D skjerm i enkelte spill.

hvor bara det funger vet jeg ikke.

her trenger man også de spesielle brillene (papir brillene holder ikke )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...