eladmir Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hei, Jeg skal kjøpe ny bil, etter å ha prøvekjørt en rekke biler har valget falt på enten en VW golf eller en Toyota Auris HSD, For meg er sitte comfort veldig viktig, og at det er en god bil å kjøre. Jeg synes begge disse bilene tilfredstiler dette kravet, men VW hadde noe bedre fører miljø. Det som frister med Auris HSD er jo at den er hybrid. Her er link til VG sin test av bilene. Test Auris og Golf Jeg har i utgangspunktet lite peiling på bil, og er redd for at jeg ikke klarer å vurdere alle faktorer rundt kjøp av bil. konklusjoner jeg har dratt er at VW Gold Bluemotion er bedre enn Toyota Auris, men jeg vet ikke om det er verdt å putte 30k ekstra i en hybrid i forhold til å kjøpe Golfen. Noen som har noen erfaring eller råd ? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Begynn med å prøvekjøre begge Jeg hadde valgt Golfen, men det er kun av personlige preferanser. Endret 6. september 2010 av Rs125 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Her er en annen test av Golf http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article594169.ece Golf kommer best ut i alle tester og er ekstremt lett å selge videre. Så bør være et trygt og godt kjøp. Anbefaler deg å vurdere DSG Bluemotion girkassen, koster 20 k ekstra men er verdt det. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) For meg så ser det på papiret ganske greit ut hvilken bil som blir best i Norge. Auris HSD er en bil som gjør seg kjempebra i statene der bensin er billigere enn diesel. Derimot i Norge er dieselen billigere enn bensin. Andre nedsiden med Auris HSD er at du betaler endel i vektavgift pga. batteripakken. Hvorfor skal du da betale 30 000 NOK mer for en Auris? Auris HSD og Golf bruker like mye drivstoff (ca 0.4l/mil), men det skiller gjerne en krone literen mellom diesel og bensin. Jeg ville valgt Golf pga: - Har ikke batterier (Mindre som kan gå i stykker) - Bruker diesel (Billigere i Norge enn bensin) - Betydelig bedre å kjøre enn Auris - Høyere kvalitetsfølelse. Edit: DSG-kassa til VW er fin, men du får sannelig mye annet utstyr for 20 000 kr. Endret 6. september 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Auris HSD er egentlig bare for de som er ute etter å få miljø-kred. Det er få grunner til å velge den fremfor dieselversjonen - eller en VW Golf, for den saks skyld. Golfen er bedre å kjøre, og du kommer til å bruke mindre drivstoff enn med en Auris (såfremt du ikke bare kjører i byen). Hvis du går for en Golf, så vil jeg råde deg til å holde deg unna den rene BM-modellen. Det er en hel del utstyr den ikke kan leveres med, noe som gjør det til en betydelig kjipere bil enn BMT-modellen. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Kjøp en Highline 1,6TDI, 7Trinns DSG med Bluemotion Tech, + diverse tilleggpakker. Ca 300k. Da har du en solid bil som er billig i drift, gode kjøreopplevelser og utmerket annenhåndsverdi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå