Gå til innhold

PL. Everton vs Manchester United - 11.09.2010


Old Game

Anbefalte innlegg

b_8.png VS b_12.png

 

Premier League

11-09-2010 Kl. 13:45 @ Goodison Park

Vises på: TV2 BPL HD1 og Skysports HD1

 

Marouane_Fellaini_1015328c.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

Lørdag den 11.09 klokken 13.45 er det duket for en rivajusare når Everton tar i mot United på ærverdige Goodison Park. Hjemmelaget har de siste par årene, i likhet med Fulham, fått et godt tak på de røde og det er lite som tyder på at det blir en enkel oppgave for gjestene denne gangen heller. I London var United nære tre luringer for første gang i ligasamenheng på to sesonger, så det finnes dem som er positive til vi kan ta enda et skritt på lørdag og begrave den blå av hundene en gang for alle. Everton har blitt påført sin dårligste start på en PL-sesong noensinne og selv om Mersyside klubben tradisjonelt er en svak innleder, for øvrig noe vi United supportere litt for godt kjenner oss igjen i, vil de blå være ekstremt motivert etter å få skuta på rett kjøl så fort anledning byr seg. Et annet aspekt ved denne kampen er at det er landskamper i midtuken og spesielt bortelaget har en del spillere på oppdrag i andre verdensdeler, noe som kan påvirke den fysiske formen og derav laguttakene. Valencia og Hernandez befinner seg denne uken i Sør Amerika, mens Ji-Sung Park oppholder seg i sitt kjære Asia. For Everton sin del er det kun Pienaar som forsvinner ut av tidssonene, men Sør Afrikaneren spiller bare på lørdag og har derfor en hel uke til å restituere seg på. Dersom Bilyaletdinov blir klar har også han kamper i hhv Andorra og Russland, en forholdsvis lang rundtur det også. En annen spiller det stilles store spørsmålstegn rundt om dagen er Wayne Rooney som etter sigende skal ha kost seg med forbudt frukt og av den grunn stilles det en viss usikkerhet rundt hvorvidt spilleren blir igjen hjemme i Manchester av personlige årsaker. For Rooneys del er det kanskje like greit å bli hjemme mht det verbale misbruket han står ovenfor fra sin gamle arbeidsgiver og deres tilhengere, men det spørs likevel ikke om hans energiske vesen er resepten Fergie leter etter mot et knalltøft kollektiv som Everton og at han derfor plukkes med likevel. Tiden vil vise.

 

 

4345742151_766f29810e_o.png

 

 

Skadesituasjon:

Rodwell, Yakubu, lillebror Neville og Anichebe er alle tvilsomme til kampen på lørdag, men ingen er utelukket per i dag. Av disse er nok Rodwell, som har slitt med ryggproblemer, nærmest en plass i troppen.

 

Kampsituasjon:

Tabellen skriver jeg ikke noe om når det gjelder the toffees i disse tider, men skadelisten er til en forandring nokså hyggelig lesning for Moyes og hans stabb. Troppen til Everton er utvilsomt en av de bedre i ligaen og dersom formen er i anmarsj tror jeg skotten vil gå til kampen mot United i god tro på seier og tre sårt tiltrengte poeng. For Everton, som har for vane å løfte spillet mot "topp fire" motstand, er det kun seier som er godt nok om ambisjonene om Europa ikke skal være såret allerede før sesongen har kommet ordentlig igang.

 

 

manutd1.png

 

Skadesituasjon:

Kampen kommer nok hakket for tidlig for Anderson, Neville og Obertan med tanke på fitness og form, men Rio skal være klar til denne om vi skal tro Solskjær. Evans pådro seg en liten strekkskade på fredag, men skal kunne være tilbake igjen til Everton kampen ifølge rapportene. Det er fortsatt en runde med landskamper på tirsdag igjen, så undertegnede kommer tilbake med oppdatering og skadeomfang først på onsdag morgen.

 

Kampsituasjon:

Man United er topplaget med de tøffeste neste fem kampene og skulle Fergies disipler padle i det nært forstående kjølvannet av Arsenal og Chelsea i slutten av den neste måneden er det grunn til å se optimistisk på det vi har i vente. For United kommer nok ganske sikkert til å avgi poeng i noen av de hardeste bortekampene, men så lenge Fergies menn ikke taper, skulle det være mulig å kaste lasso etter London klubbene når terminlisten ser litt snillere ut for vår del. Skulle vi få tre bunnsolide poeng mot Everton har vi unnagjort to av de tradisjonelt vanskeligste bortekampene i året allerede og ville ha kommet unna med 4p mer enn hva vi oppnådde fra samme bataljer i fjor og året før der igjen. Chelsea ville alltid få en god start med deres åpningskamper, men møter et revansjelystent West Ham klokken 16 på Lørdag, så ikke blir overrasket om de mørkeblå får seg en karamell eller to på Upton Park. Spillet til CFC har vært alt annet enn imponerende selv om målene har rent inn og dette er deres tøffeste kamp foreløpig. det til tross for at the hammers har 0p og senest ble avkledd på Old Trafford. Det sier ikke rent lite om den seriestarten! Deres neste er hjemme mot Blackpool så oljelaget fra Londons vestkant vil uansett ligge der oppe i de nærmeste par ukene, det er det ingen som helst tvil om. Arsenal, for dem som regner Wengers menn som kandidater til gullet, har kanskje de enkleste neste fem, så også dette London laget vil etter all sannsynlighet henge i toppsjiktet frem mot senhøsten og vinteren.

 

Spådommen:

Dette er en meget åpen kamp som kan gå alle veier. Everton er svært fysisk lag og er livsfarlige på dødball, så vel som i åpent spill, mens Uniteds kvaliteter er på sin side er ubestridte. Selv om de røde spillemessig har hatt et overtak på de blå-hvite har hjemmelaget såpass med ekstremferdigheter at de har klart å slå tilbake takket være gode enkeltmannsprestasjoner tidligere og det kan fort bli tilfellet igjen. Jeg tror Everton vil kjøre på for fulle mugger i starten å få belønning i form av en tidlig scoring. Det tror jeg også blir kampens eneste goal, dessverre.

 

1-0 hjemme.

Endret av Goldwing
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her, niko. Jævlig kjipt å miste poeng i denne matchen og sett at CFC vinner sin, må vi vinne mot Liverpool uka derpå. Vi kan ikke ligge langt bak etter en mnd, det er ikke godt nok. Så mye bedre enn Chelsea er vi ikke at vi har råd til å koste på oss poengtap annenhver uke. Personlig syntes jeg det er på tide at Fergie setter penga der munnen er og beviser at stallen er god nok til å gå på en fin seiersrekke. Det begynner å bli lenge siden nå.

 

Vi har Rangers hjemme i midtuka også, så vi får håpe at spillerne er hakket mer profesjonelle og optimistiske enn jeg er, for i mine øyne er denne tapt mht tre poeng. Aggressive lag som kjemper oss ut av stilen er ikke Berba's cup of tea, spesielt ikke på bortebane, så jeg ser ikke helt hvor målene skal komme fra heller. Det er spesielt betent nå som Valencia er ute av form også. En ting er sikkert og det er at vi MÅ stille i 4.5.1 for å ikke risikere å bli overløpt sentralt, den feilen syntes jeg Fergie har gått på altfor mange ganger de siste åra, senest mot Fulham. Det hjelper ikke å ha to spisser om de ikke får assistanse, så da er det bedre å gå for en og heller gi en av midtbanegutta friere tøyler i angrep.

 

K: Edwin- Bankers!

HB: Rafael - J. O'shea er på reise langveis i fra og har vært ute av form lenge. Rafael er på treningsleir i Spania. Jeg vil se en back som kan bidra offensivt og som har muskler nok til å volde litt skade. Rafael er riktignok en risiko ettersom fyren er suicidal som få, men han er langt mer begavet enn Jonny boy. Jeg tror dessuten unge hr krølltopp hadde matchet Pienaar ypperlig.

MS: Terminator Vidic -Bankers!

MS: Chris Smalling! - Stor, sterk, rask og var jævlig god for U21 mot Portugal. Evans er småskadd og Rio er som vanlig mest opptatt av andre ting. Lei.

VB: Evra - Bankers!

MR: Nani - Ah fuck it, selv Valencia må vike for den nye gullgutten.

MV: Sir Ryan - Forklaring overflødig. Kan gjerne trekke inn i midten og la Evra ta "kantrollen" slik at vi kan dra nytte av hans eminente passningsfot.

SM: Scholes - Forklaring overflødig.

SM: Fletcher - Fri rolle og med ordre til å komme med dype løp inn i boksen. Skal gå på løp og være spillbar for berba!

DSM: Carrick - Trygg og rolig med ball. I denne kampen er Carrick den første jeg setter opp på nota. Slike kamper er som skapt for engelskmannen.

SS: Berbatov - Han egenskaper til å holde på ball kan være gull verdt i denne, men han må for alt i verden holde seg på topp, ikke vandre ned på høyrebacken. Skulle Berba bli for stillestående utover i kampen er Macheda eller Hernandez gode alternativer. Hernandez som bakromsspiss og Macheda som allrounder og poacher. Sistnevnte bør helst komme innpå om vi ligger under, mexicaneren det motsatte.

 

Forøvrig skrev jeg kamptråden på rekordtid og gadd ikke engang å sjekke etter skrivefeil mm. Spesielt god var den heller ikke, men følte at jeg måtte ha med litt etter å ha laget blanke tråder nå en stund.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

STEIKE! Det sie litt om koss bra det kan bli når du skriver med god tid!!!!

Haha, virket det så blærete altså? Jeg kan forsikre om at det ikke var intensjonen fra min side kjære mr Jotun. Jeg vil bare ikke få kjyt (jeg vet at det ikke ligger noe i disse takkene, men av prinsipp) for platte innlegg, da det tar det bort noe av "gleden" man får når folk reagerer og (mis)liker et innlegg man faktisk har fundert på og brukt litt tid på å formidle. Forøvrig hater jeg plusse-funksjonen intenst, det hører ikke hjemme på et diskusjonsforum og bør fjernes asap.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...