Shaddrak Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Hei! Bygget 3 identiske pc'er (bortsett fra Hard disken) på fredag. Den jeg bruker, lager en konstant "knitre" lyd når jeg kjører spill som fks WoW. Når jeg lukker spillet, eller minimerer det, så forsvinner lyden / blir betydlig svakere. Noen som vet hva dette er? som mulig vet hvordan jeg fjerner denne lyden? klikker snart for meg. Det er nok ikke harddisken ;( men høres ut som om denne lyden kommer fra en vifte? altså, ikke selve viften, men ledningen. ( denne er da seriekoblet ) kan det ha noe med saken?* Det er ikke høytalere eller headsett heller. IKKE KOMMENTER LEDNINGENE VÆR SÅ SNILL! DET ER BARE MIDLERTIDLIG! Endret 6. september 2010 av Kevin Fjeld Lenke til kommentar
Ordinary Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det er mest sansynlig kjøleviftene som setter i gang, dog det skulle vært mer suselyd enn knitrelyd. Kanskje noe er galt med viftene? Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Tror ikke det er det, da lyden forsvinner når jeg flytter kameraet på wow til ett annet sted, trykker på windows knappen, lukker wow, andre spill har samme effekt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Høres det ut som noe av det han beskriver ? Endret 6. september 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 det stemmer Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Da vet du akkurat hva det er. Du kan høre med enten de du kjøpte det hos eller produsenten. Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Byttet skjermkort nå, lyden ble ikke borte. Søkte etter lyden, ser ut til å være mellom CPU kjøler og PSU Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Bruk en papphylse fra en tørkerull. Gjør det mye lettere å lokalisere lyden. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 koble fra høyttalere og hedset og forsikre deg om at det ikke kommer derfra Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Kan jo være harddisken pga vibrasjoner, prøv å få dempet disse eller heng opp harddisken i et strikk og se om det gjør susen. Lenke til kommentar
Shaddrak Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Det er nok ikke harddisken ;( men høres ut som om denne lyden kommer fra en vifte? altså, ikke selve viften, men ledningen. ( denne er da seriekoblet ) kan det ha noe med saken?* Det er ikke høytalere eller headsett heller. IKKE KOMMENTER LEDNINGENE VÆR SÅ SNILL! DET ER BARE MIDLERTIDLIG! Endret 6. september 2010 av Kevin Fjeld Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Du får prøve deg fram. Prøv å koble fra den ledningen som du tror lager lyd. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 De fleste justerer hastigheten på vifter med PWM, eller fase-bredde-modulasjon. I praksis vil det si at man skrur av og på strømmen tusenvis av ganger i sekundet (vanligvis millioner), og tiden den er på i forhold til tiden den er av gir deg en gjennomsnittlig spenning. Lenge av, kort på, vil kanskje være som å kjøre vifta med 3V, like lenge på som av er 6V osv. Uansett, når du kjører opp lasten på skjermkort eller CPU så fyrer gjerne viftene litt ekstra også. Det er lett å justere vifta etter lasten på GPU og CPU. Man måler bare hvor mye strøm de trekker. Jeg vil tro at PWM biten enten er herpa, eller at en av viftene dine lager lyden pga løs komponent ellerno. Kan høres ut som CPU vifta da det ikke hjalp å bytte skjermkort. Du kan jo kanskje teste dette ved å kjøre stresstest på CPU og se hva som skjer da. Evt kan du koble CPU vifta rett på 12V slik at den ikke justerer hastigheten. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
genesis Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Høyfrekvente lyder ifra hovedkortet rett over og i området med CPU...Been there done that, veldig kjedelig problem.Problem: Whiny kondensatorer?Løsning: Aner ikke, erstatte HK?Dersom du har overklokket og overvoltet forskjellige komponenter, prøv å gjøre det motsatte.Sjekk hvilke spenninger osv. PSU gir de forskjellige komponentene / linjene. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hmm, hadde begynt med å snu cpukjøleren så den blåser luften mot viften som trekker luft ut bak på kabinettet. Sjekk også at viftene er satt i push/pull. Med mindre Genesis har rett om kondensatorene, som i såfall betyr at du må bytte hk for å fikse det, så skulle det funke. Lykke til. Lenke til kommentar
Readyz Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 100% sikker på at det ikke er harddisk? Hadde samme problem selv og skiftet harddiskog problemet er nå borte. Det at du spiller spill kan jo være fordi harddisken leter etter filer og dermed knitrer den. Mitt problem var at jeg mast harddisken i bakken før jeg satt den i maskinen. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Hvis ikke er det noe forskjell mellom harddisk produsenter. for eksempel har jeg 3 samsung disker og 2 Western digital i en maskin. Samsung diskene er veldig stille og jeg hører dem knapt. Mens WD diskene bråker ganske høyt i forhold med støy fra disken som spinner og leserarmen som går fram og tilbake. Men knitringen, er den i takt eller tilfeldig? Endret 15. september 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Merkelig, for jeg har hatt et par WD disker, og det er kun en av Caviar modelen som har lagd noe lyd, og da var den ganske gammel. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Merkelig egentlig. to av mine knurrer til tider mens tredje er nogenlunde stille. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 For meg høres det ut som HDD problem. Å jeg har selv en WD green power, den er hissig innimellom. Som om den skal lage høyest lyd av alle komponentenene mine når jeg spiller feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå