Gå til innhold

Hei jeg vil i militæret og bli jagerflyger?

fsx v1.1

Anbefalte innlegg

Vi må nok definere urealistisk! Det finnes flere kjendiser enn det finnes jagerpiloter, om dette setter ting litt i kontrast.

Hvordan kan du dra paraleller mellom det å være kjendis og å være jagerflyger?

Vitiligio (ja den hudsykdommen Jackson hadde) rammer 0,5 til 1% av befolkingen, så i følge deg er det altså større sannsynlighet å ha sykdomen vitiligio enn å bli jagerflyger.

Man går inn for å være jagerflyger og man søker seg dit bevist. En kjendis kan være alt fra en som er god i fotball til en moteblogger - med andre ord blir dine paraleller helt usaklig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør garanter høre Solsviken. Når jeg hadde sesjonen spurte vi (jeg og en kamerat) om å bli tatt med på minigunner rommet. Der fikk vi mye informasjon om hva som kreves for å bli en minigunner, osv. Jeg valgte å utsette militærtjenesten for å studere, men kameraten min ble akkurat ferdig med ett år som minigunner-soldat. Anbefales, veldig! Anbefaler deg å ta opp hesteridning som hobby nå. Kameraten min gjorde det, og sa det hjalp veldig med de store hestene du kommer til å være mye med.

Lykke til!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du må nok velge, enten sånn minigunner bærer, eller jagerpilot.

fordi den minigun utstyret krever at du trener og trener for å klare å holde de 200 kg / springe med den / hoppe og holde den uten å sette den fra deg i 12 timer.

Da blir du for tung til å sitte i et jagerfly.

Dessuten så må du ha kjennskap til hest om du skal bli minigunner, for du må ha noen som hele tiden går ved siden av deg med ammunisjonen på ryggen.

Jeg ville absolutt vagt å gå for minigunner, du får noen syke muskler av det.

Når du kommer på sesjon så rekker du bare opp hånden å ber om å bli tatt med på minigunner rommet.

Lykke til

Hihi

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å lese denne bloggen:

http://www.hest.no/blogg/blogg.html?bid=31198&blid=354611

Her får du mye tips til hvordan du skal bli en bedre skinnende ridder (som de kaller det i militæret)

Det skal nevnes at møkka skubbingen, altså rengjøringen etter hestene blir gjort av vanlige menige, så du trenger ikke tenke så mye på det.

Men det kan være lurt å lese seg opp på ernæring for hest, det er nemlig du som må gi hesten et bra kosthold.

Jeg siterer noe viktig fra heste ernæring:

Horses need different levels of feed and nutrition in their diet depending on age, current weight, activity level and overall health. An equine's stomach is a delicate balance of getting the right proteins, grains, hay, supplements, water intake and proper digestions of these substances. With literally hundreds of different feed types available, this can be quite challenging for a new or even veteran horse owners.

Anbefaler denne boken

51OP9OLTbeL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU01_.jpg

Som du skjønner er det mye å ta tak i her, så du bør begynne å lese deg opp.

Du bør også være i stand til å bestige hester av denne størrelsen:

bighorse_tina.jpg

Så spensten kan du allerede begynne å trene opp nå

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det nærmeste man kommer "håndholdt Minigun" er M134 Minigun. Det er vel rimelig allment kjent at Miniguns er altfor uhåndterlig til å være bærbare ala Governator i Predator-filmen, men M134 er ganske utbredt, og brukes tydeligvis også i det norske forsvaret ref Wikipedia-linken.

M134 monteres vanligvis på helikopter eller på bil. M137 Vulcan i 20 mm er vel vanligst på fly, men dette kan sikkert crew chiefen lenger opp svare på ;)

Lenke til kommentar

Mener å huske at det er montert m-134 på 412-Bellhestene til Norge, men da må du som sagt holde på med en jææææævlig jernhest. Men da er man vel tilbake til å drive med kjøtthester som nevnt ovenfor.

Anbefaler dermed å gå til nærmeste stall å forhøre deg litt. :thumbup:

Ja de bellhestene er noen syke hester! Sykt vanskelig å holde styr på, er nok best å bruke en slik som solsviken snakker om, mye enklere :!:

Endret av Superdan
Lenke til kommentar

Det eneste stedet norge har miniguns er på medevac helikoptre og det er bare i selvforsvar, miniguns er som nevnt over er ikke effektivt som håndholdt og på et kjøretøy er det mer der for å få hodet til fienden ned og ikke nødvendigvis for å drepe.

Wikipedia oppgir at standard automatkanon til F16 er M61 Vulcan gatling som har samme konstruksjon, men et "noe" kraftigere kaliber enn M134.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

I stand corrected!

Begrepsforvirring om Minigun og Gatlinggun har skylda. Jeg bruker "Minigun" om alt som har Gatlingkonstruksjon, men Miniguns er naturligvis som du sier i håndvåpenkaliber.

(Trivia som jeg fant under siden om M134 Minigun: "Mini" i dette tilfellet betyr faktisk at våpenet rett og slett er en nedskalert variant av nettopp M61 Vulcan)

Also, unrelated våpen, denne så spennende ut til neste nabokrangel:

Click me!

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...