fsx v1.1 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hei jeg er 14 år og jeg lurer på nårtid jeg kan begyne i militæret og nårtid jeg kan ta jagerflyger innen militæret? Finnes foresten minigun som man holder i for hånd? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 jagerflyverutdanningen starter man på etter førstegangstjenesten, mener man må gjennom befalskolen også. så du må få tatt generell studiekompetanse når du går VGS og du må ha perfekt vandel, hørsel, syn og også gode vitnemål Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Må man ikke ha flykrigsskolen også? Men hvorfor i allverden spør du om man får minigun i for hånd? Vil du bli jagerflyger kun for det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 forsvarets flygerskole kan du starte på når du er 18, sett at du består opptak. Søknadsfrist er i desember, du kan søke det året du er 17. Du trenger ikke ha fullført fgtj. Det er en veldig bra tråd her på forumet om flygerutdanningen til forsvaret. Angående det andre spørsmålet, nei. Ikke som er brukbar. Hvordan det? Lenke til kommentar
Erikk1991 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Les denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=946450 Her står det mye info om forsvarets flygerutdanning Endret 6. september 2010 av Erikk1991 Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) finnes ingen minigun som er håndholdt og som er brukt av noe militærvesen tildagsdato. glem cod etc når du tenker det virkelige forsvaret. Du må være 18 får å søke, men jeg vil nok anbefale å vente med å søkefør du har tatt førstegangs kanskje som crew chief assisstent. Mye på grunn av at du bare har en sjanse ryker du ut på opptaket kan du ikke søke på nytt neste år du har bare en sjanse, men som crew chief assistent vil du jobbe et år på en flyplass med piloter i forsvaret og drive med lett reparering og vedlikedhold av blant annet jagerfly, og du kan få relevant info ifra de som jobber som piloter, og dermed stille sterkere mentalt til eventuelle flyger opptak. dette er bare mine tanker rundt det å bli pilot, sikkert mange om er uenige Endret 6. september 2010 av Zimmerh Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) finnes ingen minigun som er håndholdt og som er brukt av noe militærvesen tildagsdato. glem cod etc når du tenker det virkelige forsvaret. Du må være 18 får å søke, men jeg vil nok anbefale å vente med å søkefør du har tatt førstegangs kanskje som crew chief assisstent. Mye på grunn av at du bare har en sjanse ryker du ut på opptaket kan du ikke søke på nytt neste år du har bare en sjanse, men som crew chief assistent vil du jobbe et år på en flyplass med piloter i forsvaret og drive med lett reparering og vedlikedhold av blant annet jagerfly, og du kan få relevant info ifra de som jobber som piloter, og dermed stille sterkere mentalt til eventuelle flyger opptak. Jagerfy blandt annet? Vi jobbet ikke med annet enn F-16 og det er også det vi har kurs på. Jeg kan f.eks ikke utføre en innspeksjon på et seaking helikopter nå som jeg er F-16 Crew Chief assistent. Som sagt er jeg crew chief ass. nå og har tenkt å søke flyskolen nå til neste opptak. Grunnen til at jeg ventet litt var at jeg rett og slett ville bli litt mer "moden" og voksen, slik at jeg kunne ha en større reèl sjanse å komme gjennom opptakene. For all del, det finnes en god del piloter som gikk rett fra VGS og til flyskolen i forsvaret.. men som sagt følte jeg at jeg ville vente med å søke noen år. Det skal nevnes at du må søke innen året du fyller 24 år da, så ikke vent så alt for lenge. Jeg forventer ikke å komme inn, men jeg skal gjøre mitt beste for å klare det Kommer jeg ikke inn blir det et finansspørsmål før jeg søker sivil flyskole. Edit: Kan også nevnet at dersom du f.eks kommer inn på flyskolen uten å ha tatt førstegangstjenesten først, så faller denne bort og går inn under utdanningen. Med andre ord "slipper" du vanlig ordinær førsteganstjeneste dersom du kommer inn. Du må også på noe som heter krigsskolen 1 år under utdannelsen. Endret 6. september 2010 av Mantoius Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Er ikke crew chief så jeg kan vel ikke vite om dere bare jobber med f16 etc. Endret 6. september 2010 av Zimmerh Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Er ikke crew chief så jeg kan vel ikke vite om dere bare jobber med f16 etc. Hvorfor tar du en slik tone? Har aldri hevdet at vanlige mennesker burde vite slikt, men jeg bare sier hvordan ting er - ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Er ikke crew chief så jeg kan vel ikke vite om dere bare jobber med f16 etc. Hvorfor tar du en slik tone? Har aldri hevdet at vanlige mennesker burde vite slikt, men jeg bare sier hvordan ting er - ikke noe mer enn det. var ikke meningen å ta en tone, så da må jeg jo unnskylde for at jeg formulerte meg litt galt. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Finnes foresten minigun som man holder i for hånd? ? Endret 7. september 2010 av Ashen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Du har kanskje spilt hakket for mye spill og sett litt for mye film. Det er høye krav for jagerpiloter, både til psykisk og fysisk helse, veien er også lang. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Veien er lang, og nåløyet er så trangt at det er urealistisk. Synsing fra min side, men vil mene at det krever et medfødt talent innenfor mattematikk, fysikk og realfag generelt samt meget gode karakterer fra skolen. Over til fakta, så kreves det som tidligere nevnt i tråden en tilnærmet perfekt fysikk, syn og hørsel. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 De som er krigs intreserte blir vel luket ut ganske raskt Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ja og nei, du må ha en interesse for sånt. Dog, hvis ens bilde av krig er noe artig, eller som et spill eller film, så har man etter min mening ingenting å gjøre i forsvaret overhodet. Den slags personer har heldigvis en flott tendens til å være de som syter og faller av raskest, så problemet der løser seg ofte naturlig. (Ikke at jeg sitter på noen tall eller undersøkelser på dette, snakker ut fra egne erfaringer). Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Veien er lang, og nåløyet er så trangt at det er urealistisk. Feil. Dersom det hadde vært urealistisk ville ingen flydd F-16. Derimot finnes det en 50-talls mennesker som flyr F-16 i Norge og det utdannes stadig mennesker til å fly F-16. Med andre ord er det ikke urealistisk. Det som derimot er urealistisk er å fly jagerfly om man ikke har troen på å klare det, og sannsynligheten går ned til 0% dersom man ikke søker flyskolen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Vi må nok definere urealistisk! Det finnes flere kjendiser enn det finnes jagerpiloter, om dette setter ting litt i kontrast. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Vi må nok definere urealistisk! Det finnes flere kjendiser enn det finnes jagerpiloter, om dette setter ting litt i kontrast. man da må man definere kjendis. og nei det setter ikke ting i kontrast. vel ikke for meg iallefall. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Du må nok velge, enten sånn minigunner bærer, eller jagerpilot. fordi den minigun utstyret krever at du trener og trener for å klare å holde de 200 kg / springe med den / hoppe og holde den uten å sette den fra deg i 12 timer. Da blir du for tung til å sitte i et jagerfly. Dessuten så må du ha kjennskap til hest om du skal bli minigunner, for du må ha noen som hele tiden går ved siden av deg med ammunisjonen på ryggen. Jeg ville absolutt vagt å gå for minigunner, du får noen syke muskler av det. Når du kommer på sesjon så rekker du bare opp hånden å ber om å bli tatt med på minigunner rommet. Lykke til 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå