theozH Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Hei, i morgen bestiller jeg ny pc siden jeg endelig har fått nok penger PC'n skal brukes til CSS/MW2 men skal være ganske fremtidsrettet! Lista: CPU: AMD 1055t HK: Asus IV Formula RAM: Corsair Dominator GT CL8 m/kjøler PSU: Corsair HX 750 GPU: Asus 5850 HDD: Samsung F3 500GB Kabinett: Fractal R3 Titan Kjøler: Corsair H50 DVD-brenner: LG Ser det bra ut? Noen innspill? BTW, klokker CPU'en til 4GHz. MvH Theodor Edit: glemte hdd Endret 8. september 2010 av theodoje Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Ser egentlig greit ut, har ikke så veldig mye å utsette på valgene av komponentene. Personlig hadde jeg kanskje gått for et billigere skjermkort (eller brukt det du har nå) inntill neste generasjon kommer, men for all del, gå for den. Lenke til kommentar
theozH Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Ser egentlig greit ut, har ikke så veldig mye å utsette på valgene av komponentene. Personlig hadde jeg kanskje gått for et billigere skjermkort (eller brukt det du har nå) inntill neste generasjon kommer, men for all del, gå for den. Når kommer neste generasjon? Hvilket burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
theozH Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Noen som er våken? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Framtidsrettet? Da velger du Intel i7 prosessor seffølelig! Lenke til kommentar
Frille Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Greitt valg det der, litt rimeligere enn om du hadde valgt i7. I7 gir en god del mer ytelse, men klokker du AMD'en får du en grei sak der også. Du kan jo evt. spe på med et skjermkort til og kjøre crossfire, dersom du blir misfornøyd. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Framtidsrettet? Da velger du Intel i7 prosessor seffølelig! Jeg vil påstå AMD er mer framtidsrettet enn Intel pga. bakoverkompatibel prosessorarktitektur. F.eks AM3 prosessor funker på AM2+ hovedkort. Dette forventes også av den nye bulldozer chipen som kommer neste år, altså at den funker på AM3. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Tja, framtidsrettet er egentlig en veldig vag definisjon i dataverdenen : *For noen vil en framtidsrettet pc være en som kan fungere lenge. *For andre så er det en pc som har god ytelse lenge. *Så har du de som fokuserer på at den skal være kompatibel med nyere teknologi. Ytelsemessig så er ikke Amd på førsteplass, men den når veldig godt opp på alle andre plassene, så i mine øyne er nok en Amd veldig framtidsrettet. Lenke til kommentar
theozH Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Hei, jeg vil ha AMD for at jeg har hørt mye godt om 6-kjerern pluss at den er MYE billigere enn intel sine hexa-cores, for 15-1600 får man 6 kjerer, som i mitt tilfelle skal klokkes til 4GHz, det synes jeg er billig. BTW er jeg en liten AMD-entusiast Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det er vel veldig greit det her. H50 er vel kanskje det mest usikre her, men det går vel helt fint. Du kan jo vurdere H70, eller en luftkjøler kanskje? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hei, jeg vil ha AMD for at jeg har hørt mye godt om 6-kjerern pluss at den er MYE billigere enn intel sine hexa-cores, for 15-1600 får man 6 kjerer, som i mitt tilfelle skal klokkes til 4GHz, det synes jeg er billig. BTW er jeg en liten AMD-entusiast Har selv en amd 1055 og jeg er kjempefornøyd, personlig så har jeg klokket den ned på volt for å få en pc som yter mest mulig og som er stillegående på luft (faktisk stock kjøler enda ugh). Lenke til kommentar
theozH Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Det er vel veldig greit det her. H50 er vel kanskje det mest usikre her, men det går vel helt fint. Du kan jo vurdere H70, eller en luftkjøler kanskje? Har vel ikke råd til H70 =/ men hvorfor vil du anbefale en luftkjøler? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Rett og slett fordi de yter bra? ^^ En Zalman CNPSx10 Extreme vil kjøle bedre, så det er vel litt opp til deg. H50 er et helt kurrant valg da. Lenke til kommentar
theozH Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Rett og slett fordi de yter bra? ^^ En Zalman CNPSx10 Extreme vil kjøle bedre, så det er vel litt opp til deg. H50 er et helt kurrant valg da. Denne? Er ikke NH D14 den beste luftkjølern da? Er ikke så stor fan av zalman men... Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Viss du vil ha fremtidsrettet så kjøper du heller et billigere grafikkort nå og venter til AMD's 6000 series som kommer i begynnelsen av 2011. Trenger ikke bedre enn et HD 5770 eller HD 5750 viss du skal bare spille COD og CSS. Blir litt verre viss du prøver deg på Bad Company 2 og andre krevende spill.. Endret 6. september 2010 av Bezzzy Lenke til kommentar
theozH Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Er så vanskelig, vet ikke om jeg skal kjøpe et bra nå, eller om jeg skal vente til 6xxx. Tror ikke jeg klarer å vente =S Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg kjører 5750 sammen med en amd prosessor med 6bg ram, det funker helt kurrant, kjører også Eyefinety med 3 x 24" på det kortet og det funker fint, sitter bare og venter på at 6*** Serien slippes:) Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Husk at et HD 5750 vil klare MW2 og CSS helt fint på fullt. Eventuelt kjøpe GTX 460 som i alle fall vil klare nyere spill på fullt: https://prisguiden.no/produkt/133234 Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 5750 drar lett mw2 og Css, Altså jeg ville gått for amd grafikkort siden det er Amd prosessor. men siden Amd fjerner navnet sitt fra Ati kortene så har vel det ikke noe og si(kødd) Joa, ville trodd a de kjørte bedre sammen. Lenke til kommentar
theozH Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Hei, endte opp med det oppsettet jeg lagde, fant ut at det ikke var noe vits i å vente på 6xxx siden det ikke blir noen store forskjeller. Eneste forskjellen er at jeg valgte Asus skjermkort siden det var på lager ( og hadde kulere design ) Da blir det noen lange skoledager fremover Endret 6. september 2010 av theodoje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå