Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Interessant! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Lite aktivitet her da? Var ute og fant to cacher på samme sted i dag. (samme cachen) Lurer også på om jeg skal legge ut en cache. Noen som har en ide til noe kreativt? Endret 11. mai 2014 av Itek Lenke til kommentar
signii Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Hvis du googler litt finner du masse kreative løsninger, sånn som denne. Har funnet en del morsomme cacher, som det ligger litt arbeid i. Alt fra fuglekasser, uthulede stokker, lokk på el-skap, til liksom-bolter på broer. Til nå har ikke jeg lagt ut noe annet enn vanlige, men når jeg har tenkt meg ut et sted som fortjener en skikkelig fin en skal jeg legge litt arbeid i det. Kanskje en sånn man må bade for å ta eller noe. Noe gøy Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Ja, jeg har en lang strikk.. Har tenkt på å legge ut en stor stein på dypt vann, med strikk opp til cachen og en taustomp til en mindre stein som skal ligge i vasse-avstand fra land. Denne steinen skal bli knallrød.. Jeg har vært utfor en der jeg måtte ha med et batteri. Så fant jeg noe å koble batteriet til. Da begynte det å ule langt inne i skogen... Endret 11. mai 2014 av Itek Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Dette var gårsdagens høydepunkt! Har logget snart 80 på to måneder, etter jeg startet. Denne rakkeren er under en hengebru, borret inn i treverket. Morsomt ? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 oi! gammel hengebro? -eller er treet en del av broen? Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 Den er borret inn i treverket som er en del av broen. Ikke akkurat stor den innretningen, men fin! 5 cm lenger opp har du plankene du går på. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 Noen som vet om det finnes kompass med lyd? Jeg kunne tenke meg kompasset på øretelefonene når jeg er ute på cahcing... Lenke til kommentar
signii Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hvordan tenker du deg lyd? At den forteller deg retning eller distanse? Min Garmin Oregon 450 piper når jeg nærmer meg cachen, men det er kanskje ikke det du er ute etter? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Retning og avstand, ja. Men har gitt opp. Er knapt mulig å finne en app som viser veien til et punkt (slik radar gjør feks). Radar er iallfall en god app Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hvorfor ikke bruke radar da? 1 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Tanken var at jeg kunne ha musikk på øret når jeg trener ute. Samtidig som jeg leter etter cahces. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Noen som vet om det er mulig å søke med koordinater i google maps? Evt annen måte? Jeg skal finne fram til disse koordinatene: Lenke til kommentar
signii Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Du kan fint bruke google maps til å finne et punkt, men du kan ikke kopiere et punkt fra google maps og bruke koordinatene i feks en cache. Selv ikke til å kontrollere, for koordinatene er et annet format. Men du kan søke, så foreksempel denne cachen finner du hvis du søker på følgende koordinater: N 60° 51.778 E 007° 07.635. Hvis du skriver om tallene dine, så tror jeg du havner et sted rundt Stavanger. Hvis det er N og E du har der. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Joda, men den har koordinater i en litt annen form enn grader-minutter-sekunder.. Wait... 688 sekunder? Maksimalt 60 sekunder som er mulig.. kanskje det er 54.688 minutter jeg skulle hatt? Lenke til kommentar
signii Skrevet 24. juli 2014 Del Skrevet 24. juli 2014 Antakeligvis, det er bare å prøve. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Ser ikke ut til at denne tråden slo an, men jeg vekker den til live igjen! Jeg har drevet masse med Geocaching de siste månedene, og elsker det. Bor for tiden i Skottland, og her er det mange flotte cacher! Nå har jeg nesten funnet flere i Storbritannia enn i Norge. 1 Lenke til kommentar
hessel Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Så bra at tråden vekkes til live igjen. Det finnes jo veldig mange grupper på Facebook som omhandler Geocaching, blant andre Geocaching Norge. Der er det mye aktivitet blant oss cachere. Kan også tipse om nettsiden http://geocachere.no, som er en portal som samler innlegg fra flere bloggere som skriver om Geocaching. Alt på ett sted der, hvis man vil følge med litt på andres cache-opplevelser. Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Så bra at tråden vekkes til live igjen. Det finnes jo veldig mange grupper på Facebook som omhandler Geocaching, blant andre Geocaching Norge. Der er det mye aktivitet blant oss cachere. Kan også tipse om nettsiden http://geocachere.no, som er en portal som samler innlegg fra flere bloggere som skriver om Geocaching. Alt på ett sted der, hvis man vil følge med litt på andres cache-opplevelser. Ja, jeg er medlem i en del av de gruppene på Facebook (Geocaching UK, Geocaching Scotland, Geocaching Norge ++). Er veldig mye aktivitet i Geocaching UK i hvert fall, men det hadde jo vært gøy å se om det var flere her inne på forumet som drev med denne hobbyen også. I dag dro jeg til Newcastle for å cache (nesten tre timer på buss hver vei), men det var så dårlig vær at jeg endte opp med å bare finne én. Jeg pleier å tåle dårlig vær når jeg cacher, men det haglet sidelengst og da måtte jeg bare gi opp. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 11. mai 2016 Del Skrevet 11. mai 2016 På tide å vekke litt til live igjen. Hvis du vil følge bloggere som skriver om geocaching, så kan du følge med på portalen http://geocachere.no. Der dukker det opp nye ting stadig vekk. Jeg blogger også selv om geocaching. Følg meg på http://geocaching.hesselberg.us Mitt siste innlegg kan du lese her: Utstyrsliste for geocachere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå