Gå til innhold

Forumets lille geocaching-tråd (som skal vokse seg stor og sterk)

cyclo

Anbefalte innlegg

• 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Lite aktivitet her da?

Var ute og fant to cacher på samme sted i dag. (samme cachen) :p

post-214279-0-21728600-1399802296_thumb.jpg

Lurer også på om jeg skal legge ut en cache. Noen som har en ide til noe kreativt?

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Hvis du googler litt finner du masse kreative løsninger, sånn som denne. Har funnet en del morsomme cacher, som det ligger litt arbeid i. Alt fra fuglekasser, uthulede stokker, lokk på el-skap, til liksom-bolter på broer. Til nå har ikke jeg lagt ut noe annet enn vanlige, men når jeg har tenkt meg ut et sted som fortjener en skikkelig fin en skal jeg legge litt arbeid i det. Kanskje en sånn man må bade for å ta eller noe. Noe gøy :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har en lang strikk.. Har tenkt på å legge ut en stor stein på dypt vann, med strikk opp til cachen og en taustomp til en mindre stein som skal ligge i vasse-avstand fra land. Denne steinen skal bli knallrød..

Jeg har vært utfor en der jeg måtte ha med et batteri. Så fant jeg noe å koble batteriet til. Da begynte det å ule langt inne i skogen...

Endret av Itek
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Du kan fint bruke google maps til å finne et punkt, men du kan ikke kopiere et punkt fra google maps og bruke koordinatene i feks en cache. Selv ikke til å kontrollere, for koordinatene er et annet format. Men du kan søke, så foreksempel denne cachen finner du hvis du søker på følgende koordinater: N 60° 51.778 E 007° 07.635. Hvis du skriver om tallene dine, så tror jeg du havner et sted rundt Stavanger. Hvis det er N og E du har der.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ser ikke ut til at denne tråden slo an, men jeg vekker den til live igjen! Jeg har drevet masse med Geocaching de siste månedene, og elsker det. Bor for tiden i Skottland, og her er det mange flotte cacher! Nå har jeg nesten funnet flere i Storbritannia enn i Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så bra at tråden vekkes til live igjen. 

Det finnes jo veldig mange grupper på Facebook som omhandler Geocaching, blant andre Geocaching Norge. Der er det mye aktivitet blant oss cachere. 

Kan også tipse om nettsiden http://geocachere.no, som er en portal som samler innlegg fra flere bloggere som skriver om Geocaching. Alt på ett sted der, hvis man vil følge med litt på andres cache-opplevelser. 

Lenke til kommentar

Så bra at tråden vekkes til live igjen. 

Det finnes jo veldig mange grupper på Facebook som omhandler Geocaching, blant andre Geocaching Norge. Der er det mye aktivitet blant oss cachere. 

Kan også tipse om nettsiden http://geocachere.no, som er en portal som samler innlegg fra flere bloggere som skriver om Geocaching. Alt på ett sted der, hvis man vil følge med litt på andres cache-opplevelser. 

Ja, jeg er medlem i en del av de gruppene på Facebook (Geocaching UK, Geocaching Scotland, Geocaching Norge ++). Er veldig mye aktivitet i Geocaching UK i hvert fall, men det hadde jo vært gøy å se om det var flere her inne på forumet som drev med denne hobbyen også.

I dag dro jeg til Newcastle for å cache (nesten tre timer på buss hver vei), men det var så dårlig vær at jeg endte opp med å bare finne én. Jeg pleier å tåle dårlig vær når jeg cacher, men det haglet sidelengst og da måtte jeg bare gi opp.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...