Gå til innhold

Forumets lille geocaching-tråd (som skal vokse seg stor og sterk)

cyclo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Neongeo" koster 23,46 kr da.... Men skal teste ut demoversjonen, så får vi se :)

Takk :)

Fant også en "løsning" på c:geo. Jeg gikk inn på "nearby" og skroller nedover slik at jeg får mange cacher. trykker "menu" og velger " store for offline use"..

Da kan jeg gå tilbake i kartet og se alle de x antall nærmeste cachene som jeg har lagret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Harley Quinn

Jeg har den orginale appen og tives med den, brukt flere andre før, men føler ikke at noen av de andre faktisk har alt som jeg har på geocaching sine sider. Men det går mest på smak og behag tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg er helt fersk i geocaching (holdt på ca en måned), men har rukket å gjort meg noen erfaringer.

Har brukt både mobiltelefon (Galaxy Nexus) og Garmin Oregon 450.

Fordeler med Garmin Oregon 450:

(Bruker GSAK + Topo Adventure)

- Mer nøyaktig i skog / og blandt høye bygninger

- Generelt mer nøyaktig GPS lettere å finne nullpunkt

- Lett å finne neste cache i nærheten.

- Kul funksjon for å finne chirp (Christmas on ice i frognerparken)

- Tåler litt juling / regn

Ulemper:

- Elendig oppløsning på skjerm, vanskelig å få overblikk

- Trenger tilleggskart til Topo Adventure på stier

- Må kobles til PC for overføring

- Føles tungvint

Galaxy Nexus :

Locus pro + geocache plugin / c:geo

Fordeler:

- Overlegen oppløsning på skjermen

- Lese hint / logger online i c:geo

- c:geo filtrering av cachetyper

- c:geo "live kart"

- c:geo cacher i nærheten uten å laste inn på forhånd

Ulemper:

- Unøyaktig kompass / vanskelig å finne nullpunkt

- Telefonen tåler ikke så mye

- Dårlig batteri

Endret av obergeru
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vurdert å begynne med dette selv også, føler på en måte at det gir litt "mål og menig" når man planlegger en tur, men har aldri helt satt meg inn i hvordan det funker.

Er det så enkelt at jeg oppretter en bruker på geocaching.com, laster ned c:geo på mobilen, og får opp liste over cacher i nærheten, slik at jeg kan gå dit og tagge at jeg har vært der gjennom appen?

Lenke til kommentar

Dessverre får man ikke opp cachene på kart på c:geo lenger. De fikk ikke lov av geocaching.com. men ellers fungerer c:geo fint :)

Det er slik du beskriver ja.

EDIT:

Hmm, får opp cachene i c:geo nå, mulig det var noe annet da...?

Endret av Itek
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Dessverre får man ikke opp cachene på kart på c:geo lenger. De fikk ikke lov av geocaching.com. men ellers fungerer c:geo fint :)

Det er slik du beskriver ja.

EDIT:

Hmm, får opp cachene i c:geo nå, mulig det var noe annet da...?

Jeg tror geocaching slapp litt på reglene rett og slett fordi appen dems koster no hinsides mye penger!

Men for å svare på det egentlig spørsmålet, så må man finne cachene og logge de, båd epå nett og ved å skrive signaturen sin i loggboka til cachen!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg og et par kompiser tenker å gå fra Kristiansand til Vennesla til helgen hvis været holder. Det er vel omtrent 15 km i luftlinje, men hvis vi skal plukke med cacher på veien så blir det betydelig lengre. Også skyr vi vanligvis veier som pesten i tillegg. Det blir nok overnattingstur med masse øl, Jäger og pølser.

Vi har noe slike turer en gang iblant, men det er sjeldent jeg hører andre ta for seg lignende turer. Er det ikke noen her med noen morsomme eller gode historier å dele?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Alle modeller i GPSMAP 62-serien støtter Topo Premium, Topo Adventure, City Navigator veikart, Garmin Custom Maps, BirdsEye™ Select, Birdseye™ Satellite og BlueChart® g2 sjøkart. BlueChart g2 er en nødvendighet for de som elsker sjøen. Topo Premium hjelper deg å finne favorittplasser i skog og fjell, med Garmin Custum Maps kan du forvandle dine papirkart og elektroniske kart til nedlastbare kart.

Fant svaret på egenhånd jeg ;)

geocachingtreff i Drammen til fredag!

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC3V66B

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Kaster meg på denne, jeg. Fant min første cache for en ukes tid siden, har nå funnet åtte og er temmelig hekta! Supergøy! I tillegg er det beste motivasjonen jeg har hatt for å gå tur - i tillegg til å ha hund! Jeg pleier vanligvis å gå ca en times tur i hverdagene med hunden, men i dag gikk jeg 2,5 timer tur/retur for å få tak i en cache! Hadde ferie forrige uke og gikk 7,5 timer til sammen på tre-fire dager. Fantastisk!

Lenke til kommentar

drev med dette endel ifjor, og tatt ett par stk i år. problemer er at det har dabbet av, har funnet flere bokser og logget de på stedet, men glemt og gjort det på nett... tenker jeg starter igjen for fult snart, pga mer tid nå enn hva jeg har hatt i sommer :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...