_Brukernavn_ Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg fant et program som fungerer bra i kombinasjon med google maps. Det bruker jo datatrafikk i motsetning til en vanlig GPS, men det går an å laste ned cachene på forhånd, så det går greit. Men GPS-en på mobilen er ikke fullt så nøyaktig som jeg skulle ønsket, spesielt ikke i nærheten av høye bygninger og lignende. Men til nå har det bare skapt problemer en gang. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Da har jeg ihvertfall plassert ut min første Travel Bug, gleder meg til å se hvordan den tar seg fram - og håper den gjør det snart Ellers har jeg vært litt her og der og funnet litt, morsomst var det vel oppe i Årvollåsen for å lete etter ikke-vintersikre cacher, men dæven meg fant vi alle sammen vi hadde sett oss ut til tross for halvmetern med snø. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Er TB'en blitt plukket opp enda? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jaaadaaa, den blei plukka opp, tok seg en tur fra Oslo til Bergen, og er nå tilbake i Oslo Så den har fått bevegd seg litt. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kan hvem som helst legge ut en "skatt" og informere om den på geocaching? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Nja, ikke hvemsomhelst. Du bør ha erfaring fra GeoCaching, lest guiden som ligger på geocaching.com og opprettet en bruker der Men ut over det, ja. Eg har selv ikke så veldig mange "hakk i belte" enda, men prøvde meg på å legge ut en cache i går. Har allerede planlagt en tur ut dit en av de nærmeste dagene for å rette på et par feil eg gjorde Jaaadaaa, den blei plukka opp, tok seg en tur fra Oslo til Bergen, og er nå tilbake i Oslo Så den har fått bevegd seg litt. Tøft. Eg har bestilt et par TB'er og gleder meg til å "slenge" ut en. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Får vel ta en titt på dette. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Når vi allikevel var i gang. Hva med en offisiell HW/diskusjon.no TravelCoin? Eller i det minste en TB knyttet til noe HW-aktig? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det som kunne vært gøy med en TC/TB i hw-ånden var å gi den oppgaven å komme seg fra et startpunkt og til et målpunkt. For eks til en cache nær hovedkontoret til diskusjon.no, eller til serverparken. Kanskje vi kunne hatt to, en som ble sluppet på Lindesnes og en på Nordkapp, som begge skulle til hovedkontoret? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Er det forresten noen som vet om følgende er lov? Her eg bor er det en cache på det høyeste punktet. Fin tur opp og utrolig fin utsikt. Her er det en cache som har eksistert i 7 år. Eg tenkte å plassere en ny cache på parkeringsplassen ved starten av denne turen. Men, cachen skal være låst med en kombinasjonslås hvor koden er gjemt i cachen på toppen(som ikke er min). Er dette akseptabelt? Eg tenkte på det av to grunner: - flere cacher på en såpass tung tur gir litt ekstra - litt ekstra innsats må til på en såpass lett cache Eg har sendt en melding til cache-eier om det er greit for de at eg legger koden til låsen i cachen deres, sånn for høflighetens skyld Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ville vel anbefalt deg en tur innom gcinfo.no og spurt i forumet der.. Der henger også de norske godkjennerne av cacher, så du burde få et godt svar Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jah, kjenner til forumet der. Har og sett revieweren som har godkjent cachen eg har lagt ut. Tanken med å poste her i stede var å få litt liv i tråden Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hehe og hvilket godt poeng det var. Har idag med meg McRonald the bear TBen som jeg fant for litt siden, må innom MacDonalds og ta et bilde før jeg finner en passende cache å legge han i igjen.. Hvor, mon tro.. Er ikke så mange store cacher her i sentrum, men skal nok finne en! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Spurte på gcinfo.no og fikk der til svar at dette var helt greit så lenge eg fikk tillatelse fra eier av den andre cachen http://forum.gcinfo.no/viewtopic.php?f=2&t=2125 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Tre nye cacher funnet idag, og fikk lagt fra meg en travel bug. Fin kveldstur nå som det ikke er så kaldt i Oslo. Min egen TB er plukket opp igjen, venter bare på at den blir lagt igjen et sted laaangt unna Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Bah. Nå har eg lært meg å sjekke vanskelighetsgrad og terreng før eg tar turen ut! (eg hadde dog tatt turen uansett) Hadde som mål å finne 4 cacher i dag(å finne alle her eg bor er et mål) og deriblant var GCYNT1. Eg er nå litt usikker på hva eg hadde sett for meg, men det terrenget der var litt uventet. Endte opp med at eg tok meg et lite fotbad på vei tilbake igjen for å redusere distansen med 90% (ja, det var kaldt) Eg måtte bla ned denne på veien: Men turen var verdt det. Morro med caching! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg er forundra over mangelen på snø, men er vel lite så langt vest. Sånne cacher er jeg dog spent på, gleder meg til å prøve cacher med høye terreng-ratings. Men venter til snøen og isen er borte Moro med tur da, og lykke til med å finne alle rundt der du bor. Har samme målsetning, men det er ganske mange her i Oslo-området Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Eg takker ikke nei til utfordrende terreng. Eg liker bare å være forberedt Hadde gode fjellsko, men ellers var det lite turklær. Eg er ganske fersk i gamet så eg har ikke så mange funn enda. Totalt sett her eg bor er det vel ca 25-30 stk. Er halveis pluss en del funn rundt om tilfeldige plasser. Selv om antall funn ikke er et mål i seg selv, er det litt gøy å se tallet stige. Hadde en serie på 4 stk her om dagen. Veldig enkle cacher maks 10-15 meter fra veien. Av en eller annen grunn valgte eg å gå i fra boks 1 til boks 4. Plutselig ble det en 3 timers tur på totalt 10km på asfalt. Dårlig til å beregnet tid og avstander? Uten tvil Endret 6. mars 2011 av nomore Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Tre nye cacher funnet idag, og fikk lagt fra meg en travel bug. Fin kveldstur nå som det ikke er så kaldt i Oslo. Min egen TB er plukket opp igjen, venter bare på at den blir lagt igjen et sted laaangt unna Hvor er den nå? Ser ut til at det blir litt reisevirksomhet fremover, kunne dumpet den ett eller annet sted Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Nei, nå er jeg neimen ikke sikker. Fortsatt hos en kar som plukka han opp den 12/2.. http://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=b0962ee6-64b4-408d-a384-0b75b65ea48b Blir vel snart plassert ut igjen, hvis ikke får jeg sende en vennlig epost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå