Gå til innhold

Kjøpe PS3 som blu-ray-spiller?

Arne

Anbefalte innlegg

@ Trondenils

Så du anbefaller en standalone bluray spiller. Kan du fortelle litt hvorfor? Laserproblemet er sjelden. Ja, den er der, men hvor ofte kommer det? Red ring of death kommer oftere enn det isåfall. Min 360 har fått det to ganger og da investerte jeg en PS3 som jeg stort sett er veldig fornøyd med. Den nye 360 slim'en skal jo teoretisk ikke få det, men den er fortsatt der (kalt Red DOT of death denne gangen).

PS3 har cellprossesor som er en sikkelig fordel når Sony legger inn nye funksjoner til både spill og/eller film. Noen standalone spiller vil enten få det eller ikke, kommer ann på specen. IGN, en veldig populær nettside innenfor multimedia, har uttalt seg at PS3 fortsatt er den beste bluray kjøpet. Ikke bare fordi man kan spille, men også på funksjon og at den er fremtidssikker.

Ikke noe poeng i å svare deg siden du åpenbart er fanboy. Du svelger tydeligvis alt av propaganda og har til og med hoppet på "red dot of death" allerede enda du ikke vet hva det er.

Jeg har forøvrig allerede svart på hvorfor jeg ikke ville brukt noen konsoll til filmavspilling fra fysiske plater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trondenils hvis du faktisk ikke har et svar så sier du det eller kan la vær å poste, du kan da ikke stemple fanboy på noen ut ifra den posten til Ky_kun...

og forresten å si at YLOD og lasersvikt er like sannsynlig er da vel bare synsing, eller har du statestikk som kan bevise din påstand?

kanskje en som sammenligner med statestikken til XboX360

Lenke til kommentar

@ Trondenils

Så du anbefaller en standalone bluray spiller. Kan du fortelle litt hvorfor? Laserproblemet er sjelden. Ja, den er der, men hvor ofte kommer det? Red ring of death kommer oftere enn det isåfall. Min 360 har fått det to ganger og da investerte jeg en PS3 som jeg stort sett er veldig fornøyd med. Den nye 360 slim'en skal jo teoretisk ikke få det, men den er fortsatt der (kalt Red DOT of death denne gangen).

PS3 har cellprossesor som er en sikkelig fordel når Sony legger inn nye funksjoner til både spill og/eller film. Noen standalone spiller vil enten få det eller ikke, kommer ann på specen. IGN, en veldig populær nettside innenfor multimedia, har uttalt seg at PS3 fortsatt er den beste bluray kjøpet. Ikke bare fordi man kan spille, men også på funksjon og at den er fremtidssikker.

Ikke noe poeng i å svare deg siden du åpenbart er fanboy. Du svelger tydeligvis alt av propaganda og har til og med hoppet på "red dot of death" allerede enda du ikke vet hva det er.

Jeg har forøvrig allerede svart på hvorfor jeg ikke ville brukt noen konsoll til filmavspilling fra fysiske plater.

OFF TOPIC:

Hva fikk deg til å tro at jeg er en fanboy? Jeg bruker min PS3 mye ja, men jeg har hittil snakket mest om bluray. Red dot of death er feilmelding 360en gir etter trøbbel med maskinen uansett hva problemet er. Det er også blitt sagt at konsollen selv nekter å skru på eller en plutselig avslåing om det blir for varmt. Hvorfor jeg håner ned 360en mye er fordi de problemene den har gitt meg. 2 RRoD i løpet av ett år og nå nylig mistet min komponentkabel farger. Tror du jeg har lyst å kjøpe enda en konsoll til som jeg vet kommer til å få samme greia igjen? Jeg kjenner til og med 2 kompiser som har fått RRoD. Er egentlig en Nintendo fanboy, men jeg vil si at Wii generasjonen er skuffende era.

ON TOPIC:

Nå som det er sagt så støtter jeg bare PS3s bluray fremfor standalone spillere på dette emnet. Det jeg ser du har skrevet er bare at PS3 har laserproblem og YLOD. Hva er oddsen for at det skjer? Ikke særlig stor. Og det jeg skriver tilbake er en anbefalling til Arne om at en kombinasjon av en 360 (selv om det er blitt sagt at han har en) og en standalone ikke er så bra. Jeg både anbefaller og refererer fra andre sider at PS3s bluray er en god kjøp.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Siden noen her sier at den nye x360 slim ikke får red ring of death er det 100% sant fordi de har fjerna de lysa xD Men den kan crashe like lett, men har jo bedre kjøling å er mye stillere igjen så får vell ikke det så ofte, men til saken. Viss du skal ha en blue-ray spiller å en spillkonsoll kjøp ps3 å kanskje en gammal billig x360 for 700kr på gamestop ellerno. Playstation 3 kan vise blueray filmer i 3D Som ikke alle spillere kan, da må det stå 3D på de. Siden ps3 har kommet med den opptateringen kan du det nå, jeg ville uten tvil valgt ps3 siden den er en spillkonsoll med blueray spiller, har selv en xbox360 vis folk syntes jeg høres ut som en fanboy:P x360 er en suveren spillkonsol, men ikke bedre en ps3 syntes jeg. Syntes de er helt like når det kommer til gaming egentlig, eneste grunnen siden jeg kjøpe en x360 var for forza3 halo osv... Å det med laseren tviler jeg sterkt på at det blir noe problem:P Fetteren spiller jo nesten 24/7 på den å blueray spillere. Så blir nok ikke noe problem, å vis man skal leie film via x360 må man jo betale for internett i måneden heletiden uansett, å da har du den jo ikke mere en en gang lissom:P

Lenke til kommentar

Hvorfor jeg skriver mer til Trondenils enn til Arne nå er fordi du er provoserende. Først kalte du meg en fanboy så kaller du oss som støtter PS3s Bluray for aper. Du gir ikke noe relevante comeback på hva en standalone gjør som er så mye bedre eller noe anbefallinger på en spiller som er bra, men heller går inn mot personen selv.

Jeg beklager om jeg har gått negativt inn og beklager ovenfor Arne og andre brukere her for at jeg har skrevet mye off topic angående xbox360, men jeg skriver fra brukeropplevelsen min.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

å vis man skal leie film via x360 må man jo betale for internett i måneden heletiden uansett,

Hvorfor sier dere på sony delen så mye tull? Dere er ofte meget uvitende. Du må da ikke betale for live for å ha tilgang til å leie filmer. Slutt å si ting når du har null peil på hva du prater om.

Lenke til kommentar

å vis man skal leie film via x360 må man jo betale for internett i måneden heletiden uansett,

Hvorfor sier dere på sony delen så mye tull? Dere er ofte meget uvitende. Du må da ikke betale for live for å ha tilgang til å leie filmer. Slutt å si ting når du har null peil på hva du prater om.

Hvor er det du leser live?

Jeg kan ikke se det

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Dakar... aldri møtt på noen på et forum som har tatt seg såpass nær av så lite. Men siden det nå har skjedd har jeg redigert innlegget mitt.

Haehae. Du er en pingle. Forsvinn fra mitt nærver omgående! :!:

Jeg er en pingle fordi du ikke klarer å lese før du skriver? At jeg kommer til å forsvinne fra forumet er vel heller lite sannsynlig. Personer som deg gjør det svært underholdende skjønner du.

Lenke til kommentar

Dette er interessant lesing, men det var ikke poenget å lansere en ny SonyVSmicrosoft krig.. Jeg har X360 og er godt fornøyd med denne, men hvis jeg skal velge mellom en bluray-spiller og en PS3 til 1000 kroner mer, så faller nok valget på PS3 fordi denne kan brukes til mer, i tillegg til at BR-spilleren i den skal være relativt god.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Mye dyrere tviler jeg på. Får standalone blu-ray spillere til 1500kr som er bedre enn den som er i PS3.

Det er ikke så enkelt som det lengre, etter nye PS3 slim kom så har blu-ray avspillingen fått seg et løft. Den støtter alt av lydformater og har bedre bilde enn den første ps3.

http://www.lydogbilde.no/blaatt-er-raatt.4647526-117331.html#artid4647527

Bildegjengivelsen av vår utvalgte testfilm Fast & Furious står ikke nevneverdig tilbake fra vår referanse, Panasonic DMP-BD80. Her får du sylskarpe bilder med helt jevne bevegelser og svært lite bildestøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...