Analmeth Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 1. The Doors - L.A. Woman 2. Mötley Crüe - Five Years Dead 3. Marit Bergman - Tomorrow Is Today 4. The Smiths - Hand In Glove 5. Kvelertak - Blodtørst 6. Shining - Åttiosextusenfyrahundra 7. Calexico - Over Your Shoulder 8.The Great Crusades - Two Fishermen 9. Turdus Musicus - Diamonds 10. Slayer - Angel of Death 11. Madrugada - Our Time Won't Live That Long 12. Soilwork - Deliverance Is Mine 13. Led Zeppelin - The Battle of Evermore 14. Lamb of God - In Your Words 15. Queen - These Are the Days of Our Lives Spotifyliste Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Smart å lage spotify liste, og ha YouTube til de som ikke er der Hører den der en annen dag, har mange å høre her, + noen cder jeg har lånt Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Synes du skal høre på den snarest, da den er den beste hittil, neida (joda). Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Hehe, tar det ganske snart Den vil jo altids ligge der . Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Bunnskraps liste er min foreløpige favoritt (sett bortifra min egen, så klart ). Blir fort mye metal i listene... Og så lurer jeg på et par ting: Kan man kun lage én spilleliste per person, eller er det bare å slå seg løs og eksperimentere videre? Og hva er den egentlige definisjonen på «alternative metal»? Er det en spesifikk sjanger, en samlingsjanger for låter det er vanskelig å plassere, eller kan den brukes om låter som er innom flere sjangere? Tok en titt på Wikipedia, men ble ikke klokere. Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Bunnskraps liste er min foreløpige favoritt (sett bortifra min egen, så klart ). Blir fort mye metal i listene... Og så lurer jeg på et par ting: Kan man kun lage én spilleliste per person, eller er det bare å slå seg løs og eksperimentere videre? Og hva er den egentlige definisjonen på «alternative metal»? Er det en spesifikk sjanger, en samlingsjanger for låter det er vanskelig å plassere, eller kan den brukes om låter som er innom flere sjangere? Tok en titt på Wikipedia, men ble ikke klokere. Bare lag fler! Og ang Alternative Metal; Det jeg vet så er det faktisk som du sier, en slags samle sekk for det man ikke helt kan putte under en kategori, siden det det inneholder kan være så ymse, derav alternativ, siden det meste kan være der, sålenge det er Metal (Jazz Metal, Rap Metal osv.. kanskje blanda om hverandre inni en sang.. og derfor kan vi jo fint putte System of a Down der .. Er nå i alle fall det jeg mener Edit: Ja er litt mye metal, og med u-teknisk screaming vocal Men folk liker det og. Er selv ingen fan av slik vokal i det hele tatt. Men sjansen får det Lyncan: Så du snakka om Diciple, og vel, den er kanskje en av de beste sangene til Slayer syns jeg og Bak det meste på Reign In Blood ofc da Endret 8. september 2010 av EdcoHM Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Lista Den står i rekkefølge. *På 6'ern sleit jeg, så jeg dro på med en av fav.sangene mine. Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Her kommer det, og #3 har inspirasjon fra Vowels, skamløs ripoff. http://open.spotify.com/user/lycantrophe/playlist/1g2Ncv8rANwxWi2E5L3nD0 #1 - Black Sabbath - Solitude #2 - Atheist - Piece of Time #3 - Lady Gaga - Teeth #4 - Danzig - Mother #5 - Ulver - Hymne I - Wolf & Fear #6 - The Prodigy - Spitfire #7 - Justice - Genesis #8 - Ahab - Nickerson's Theme #9 - Darkthrone - Transilvanian Hunger #10 - Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face #11 - Iron Maiden - Remember Tomorrow #12 - Pendulum - Witchcraft #13 - Helloween - Keeper of the Seven Keys #14 - Slayer - Disciple #15 - Summoning - Land of the Dead. Forresten, "Storbritannia", ikke "Storbrittania". Hørt igjennom. Kult du er patriot, og liker Norsk Black Metal! (Den beste??). I alle fall er ingen fan av det, og kvaliteten på Darkthrone og Ulver blir ikke så god, for meg. Syns heller ikke Cannibal Corpse er noe særlig. Vokalen er altfor grov for meg. Ellers er de jo greie. De fleste tekstene er vel mer usæriøse enn de er menigsfulle. Og det syns jeg er bra . Black Sabbath låta er grei, rolig, men bare rolig . Helloween er et genialt Power/Speed Metal band, digger de! Starten på det hele. Med første lytt kan man tro det er Edguy man hører. Men altså Helloween er konge! Keeper of the Seven Keys er en digg låt og. Men låta HAlloween, er nok den mest episke jeg kjenner Av Helloween da såklart . Diciple er som nevnt goooood! remember tomorrow er en av de bedre til Maiden. Instrumentalen var for meg kjedelig. Prodigy låta var for meg skremmende. Og Lady Gaga (er ingen fan, når sant skal være) ja, den vår sånn passe (++?). Pendulum låta fenget godt da Alt i alt: En bra liste med grei variasjon. Ingen big fan av alt selv, men er noe andre kan kunne tenke seg å like vil jeg tro. Godt komponert siden du har med det meste der Det eneste store som mangler er rene klassikere. I banen til Deep Purple, Pink Floyd osv.. Men det er kanskje ikke deg? .. Joa du hadde en BS låt, men den var ikke av klassiker kaliberet . Men må si siste låta var et løft! Genial blanding av de fine tonene og en halvgrov skrikevokal. Kjempebra. Låta i seg selv, var bra, men sammensetningen bedre. Er ikke kjent med bandet fra før, så kan ikke si om det er bra i forhold til hvilken sjanger de vanligvis representerer. Noe som er bra for denne og, er veldig god innspilling. Det er jo uhyre viktig for alle låter. Den Norske black metalen er ikke helt oppe der, syns jeg Men denne var grundig Har heller ikke noe imot den vokalen. Relativt flink han vokalisten der Legg nå merke til at dette er en vurdering av meg, som ikke trenger å bety noenting, siden det er basert på mine meninger Og ang. Storbritannia . Har aldri klart den, og vil slite til jeg dør Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 1. Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son 2. Kiss - Mr. Speed 3. Pat Benatar - Heartbreaker 4. AC/DC - Highway To Hell 5. Dethklok - Thunderhorse 6. Deep Purple - Speed King 7. Metallica - Orion 8. Impellitteri - Eye of the Hurricane 9. Dum Dum Boys - Lunch i det grønne 10. Tenacious D - Beelzeboss (The Final Showdown) 11. Red Hot Chili Peppers - Snow ((Hey Oh)) 12. Muse - Uprising 13. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner 14. Megadeth - Hook In Mouth 15. Megadeth - A Tout Le Monde Sorry, ble to fra Megadeth, mitt favorittband Hva skan si. En kjempeherlig liste, ingen tviil! Starter med litt god countryrock og deretter et bra stykke boogie rock Godt valg av kvinnelig vokal og Highway to Hell var et deilig gjenhør, og en stor favoritt Råkult du har Dethklok, de er ikke så høyt oppe, og det er en av de beste growl tekniske sangene jeg kjenner Thunderhorse altså Godt valg av pianolåt. Deep Purple er en evig god drøm, selvom jeg ikke er noen kjeempefan. Impellitteri er kult, har hørt noe på de. Gitarist Chris Impellitteri er uten tvil av verdens beste. Så har de som band et kult Power preg . Eye of the Hurricane er GRISEHEAVY og god ellers . Grei solo der og DumDumBoys er for meg noe av det værste som fins :O. Så det lar jeg ligge Tenacious D er rett og slett gjennom genialt, Beezleboss blander det meste de har, det er jo egentlig klimax handlingen i filmen dere; The Pick of Destiny, som MÅ sees om den ikke er sett . Det er en kjempekul tekst, som blander litt av hvert. Og det må sies, "Challenge" låta til Kyle og Jack er faktisk bedre enn djevelens, og den er søren meg råkul! Red Hot sangen fikk jeg ikke helt fatt i, men ok. Uprising er et genialt mesterverk av Muse, selvom noen syns de har vendt seg i feil retning, men den er søren meg god! Genial rytme The Rime of The Ancient Mariner er vel kanskje den mest episke låta noen gang. Oppbygninga etter den rooolige bridgen er min fav i sangen, men sett i ett er den bestebest! Så er inspurten Megadeth x2. Hook in Mouth har ikke falt in i min topp liste av Megadeth, syns selv in my darkest hour er bedre på den plata. Men Hook in Mouth er meget så teknisk, og har en veeeldig utprega Thrash rytme. Og vokalen er toppers . Skal når jeg tenker meg om, høre stort mye mer på den, for når jeg nå hører den, så hører jeg den har potensiale A Tout Le Monde er veldig pen faktisk i grunn. Fortjener oppmerksomhet. Hele Youthanasia albumet er veldig, veldig bra, og fylt opp med gode melodier, Tout Le Monde topper, og beskriver det Altså; Vi har ganske lik smak, noen av valgene er meg veldig respektfulle! Og av den grunn er den lista rundt toppkarakter . Herrlich! Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) 1. Black Sabbath - War Pigs 2. Anthrax - I Am The Law(kommer fra thrash-band, men denne er etter min mening mer rockete) 3. The Carpenters - We've only just begun 4. Pantera - Walk 5. Opeth - Blackwater Park 6. The National - Fake Empire 7. Buckethead - For Mom 8. John Frusciante - The Will to Death 9. Airbourne - Too Much, Too Young, Too Fast 10. Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm 11. a-ha - Stay on these roads 12. Oasis - The Shock Of The Lightning 13. Tracy Chapman - Fast Car 14. Metallica - Disposable Heroes 15. Smashing Pumpkins - Disarm Sikkert veldig mainstream liste, men jeg er ihvertfall fornøyd Endret 12. september 2010 av Sheogorath Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Min liste, snekret sammen i de sene nattetider: 1. Jimi Hendrix - Purple Haze 2. Rage Against the Machine - Bulls On Parade 3. Janis Joplin - Summertime live Woodstock 69' 4. The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction 5. Pantera - 10's 6. David Bowie - Changes 7. Jeff Beck - Cause We've Ended As Lovers 8. Bjørn Klakegg - Birds 9. Peps Blodsband - Hög Standard 10. Jokke Med Tourettes - Verdiløse Menn 11. Rory Gallagher - A Million Miles Away live Irish Tour 12. Gorillaz feat. Little Dragon - Empire Ants 13. Dream Theater - A Change Of Seasons 14. Annihilator - Alison Hell 15. Opeth - Burden Link: http://open.spotify.com/user/jaaan123/playlist/5r5xGKLIzkQloL58sx1S91 Edit: Tenkte bare å nevne at jeg her har tatt hensyn til hva som ligger tilgjengelig på Spotify, ellers ville nok lista ha sett litt annerledes ut. Endret 13. september 2010 av Tremolo Lenke til kommentar
nybb Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Pen liste det der, Tremolo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå