EdcoHM Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Dette er noe jeg kom på i dusjen, og dusjen er et sted hvor mange gode ideer skapes så derfor! Lag spillelister innenfor disse rammene som står under her. Det vil da bli gode, ganske varierte spillelister. I tillegg så håper jeg at folk kan ta tid til å høre på hverandres lister. Da vil man få nye inspirasjoner, oppdage ny musikk og kunne komme hverandre nærmere i musikksmak (forhåpentligvis). - Du skal lage en spilleliste på 15 sanger. Hver sang har spessielle rammer den må være innenfor. De er som følger: Felles rammer for alle sanger: - Alle sangene skal være innenfor Pop, Rock eller Metal. (Kan såklart være litt fleksibel om du må ha med en sang fra en annen sjanger, men helst ikke) For husk; Pop dekker det meste - Finner du ingen som passer innenfor rammene, så putter du en av dine favorittsanger der istedet. Den sangen skal da merkes med * etter tittelen. - Kun 1 sang per artist/band - Da er altså alt det som ikke nevnes (bortsett fra felles rammene) lov å ha med. EKS: Står det ikke må være mannlig / må være kvinnelig vokal, kan du velge det selv Rammer for enhver sang: - Sang nr. 1: Skal være fra 1975 eller før og skal være relativt kjent - Sang nr. 2: Skal ha mannlig vokal, være fra før 2000 og være av type Hard Rock ++ (eks. ACDC eller hardere) - Sang nr. 3: Skal ha kvinnelig vokal og ikke være hardere enn Hard Rock - Sang nr. 4: Skal være en stor klassiker fra før 1990 og bør ha et fengende riff - Sang nr. 5: Må veldig gjerne ha Growl vokal, skal være fra etter 1995, og helst en god solo - Sang nr. 6: Skal være ganske dominert av piano eller synth/keyboard - Sang nr. 7: Skal være en instrumental - Sang nr. 8: Skal være relativt ukjent for de fleste og være fra etter 1980 - Sang nr. 9: Må være fra et band som ikke er fra Storbrittania eller USA (kan være på engelsk) - Sang nr. 10: Skal ha en bemerkelig tekst (enten veldig bra, dårlig, spessiell, osv..) - Sang nr. 11: Skal være en sang som står deg veldig nær, har en tekst som betyr noe for deg eller har inspirert deg eller er veldig viktig for deg - Sang nr. 12: Skal være veldig ny 2008 - - Sang nr. 13: Skal være "episk"* (*Gjerne lang, forteller en god historie, har en stor "personlighet", er relativt kjent, inneholder gode og varierende elementer, osv.. EKS: Free Bird, Bohemian Rhapsodhy, Victim of Changes, Stairway to Heaven, osv..) - Sang nr. 14: Skal være Thrash Metal, Groove Metal, Melodic Death Metal, Alternativ Metal eller Hardcore - Sang nr. 15: Skal være rolig, en slags type power ballade, fra hvilken som helst sjanger** ** - Untakk fra første felles-ramme. Om dere i tilleg klarer å få en god variasjon mellom sjangre og popularitet på sangene innenfor rammene, blir spillelistene skikkelig kos! Posting - Spillelistene skal postes etter eksemplet under. - Hadde vært flott om det fulgte linker til sangene til YouTube eller spotify, eller spillelisten blir laget i spotify i tillegg, hvorvidt det er mulig, og deretter lagt til i posten sammen med track-listinga. EKS: Min spilleliste: 1. Piano Man - Billy Joel 2. The Art Of Shredding - Pantera 3. Love Story - Taylor Swift 4. Sweet Child O Mine - Guns N Roses 5. Ghost of Perdition - Opeth 6. Man on the Prowl - Queen 7. Guitars Still Suck - Bumblefoot 8. Desert Rose - Eric Johnson 9. Pride Of Creation - Edguy 10. Peace Sells - Megadeth 11. Dust in the Wind - Kansas 12. Allting Blei Stilt - StMorritz 13. Victim of Changes - Judas Priest 14. Angel of Death - Slayer 15. Going Where The Wind Blows - Mr. Big Spotify spilleliste - Målet her er jo da at man skal kunne høre hverandres lister, diskutere de, og slikt (se etter likheter/ulikheter, osv..) Kommentarer til konseptet taes også opp under. Om det er noe uklart så bare skriv, kan også ta i mot forslag til forbedringer. Men først og fremst: Få feedback på om det er en god ide, og om den kommer til å få oppslutning. Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Ingen interesse for denne? Greit det . Får la den ligge å se om noen har lyst.. Vet det tar mye av vår alles dyrebare tid å lage en slik spilleliste. Så er kanskje mye forlangt Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Spennende tråd, skal prøve å snekre sammen en liste så fort som mulig Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 1Black Sabbath-Into the Void 2Bathory-Bestial Lust 3 4Celtic Frost - Into the Crypts of Rays 5Deathspell Omega-The Shrine Of Mad Laughter 6Emperor - I am the Black Wizards 7Electric Wizard-Solarian 13 8Urfaust - Die Kalte Teufelsfaust 9Master's Hammer - Jáma Pekel 10 11 12Alcest - Écailles de Lune (part II) 13 14 15 Det her var omtrent umulig og lista varier nok ganske mye med dagsformen. Er vel kun 11 og 15 som hadde blitt stående i lengden. Har valgt å fokusere mest på metal(noen få unntak) pga det hadde blitt klin umulig å velge en liste om jeg måtte konsentrere meg om rock og pop låter i tillegg til metal. Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Herlig! Var mye forskjellig, skal høre det nærmere kvelden Det her var omtrent umulig og lista varier nok ganske mye med dagsformen. Er vel kun 11 og 15 som hadde blitt stående i lengden. Har valgt å fokusere mest på metal(noen få unntak) pga det hadde blitt klin umulig å velge en liste om jeg måtte konsentrere meg om rock og pop låter i tillegg til metal. Hmm, ja skjønner, brukte tid på å lage mitt eksempel selv . Men et triks er å ta den første man kommer på uansett hva. Og som oftest er den første man kommer på den man innerst inne liker best Vil jeg tro Endret 6. september 2010 av EdcoHM Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Får vel prøve i løpet av kvelden jeg og. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Her kommer det, og #3 har inspirasjon fra Vowels, skamløs ripoff. http://open.spotify.com/user/lycantrophe/playlist/1g2Ncv8rANwxWi2E5L3nD0 #1 - Black Sabbath - Solitude #2 - Atheist - Piece of Time #3 - Lady Gaga - Teeth #4 - Danzig - Mother #5 - Ulver - Hymne I - Wolf & Fear #6 - The Prodigy - Spitfire #7 - Justice - Genesis #8 - Ahab - Nickerson's Theme #9 - Darkthrone - Transilvanian Hunger #10 - Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face #11 - Iron Maiden - Remember Tomorrow #12 - Pendulum - Witchcraft #13 - Helloween - Keeper of the Seven Keys #14 - Slayer - Disciple #15 - Summoning - Land of the Dead. Forresten, "Storbritannia", ikke "Storbrittania". Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Festlig påfunn, EdcoHM Har prøvd å snekre sammen en liste som følger reglene, men skulle noe være feil så får du/dere heller arrestere meg. The Beach Boys - Good Vibrations Pink Floyd - Bike John Lennon - Mother The Beatles - A Day in the Life Baroness - Teeth of a Cogwheel Endret 9. september 2010 av Uncle Albert Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) En slags liste: Simon & Garfunkel - The Sound of Silence Godflesh - Like Rats My Bloody Valentine - Only Shallow Sonic Youth - Teen Age Riot Deathspell Omega - Bread of Bitterness Mount Eerie - Through the Trees Fucked Up - Looking for God Cocteau Twins - Cherry-Coloured Funk Youth Pictures of Florence Henderson - Let's Rent Bikes from 1942 Nine Inch Nails - Closer Sigur Rós - Glósóli Isis - Hand of the Host Don McLean - American Pie Kollwitz - Dispirit Nirvana - Where Did You Sleep Last Night Ser at Vowels allerede har postet Deathspell Omega, men albumet er så godt at vi klarer en låt til fra Fas ... For de som vil lage seg spilleliste; kopier dette og lim inn i play queue: spotify:track:7cLH8bemNFwWjMrtaVIiOq spotify:track:4kr3TSDNNOdv09snNWytEo spotify:track:73uMXLrsDLZddem5Zc6kbI spotify:track:3QJn8xE5iRv4XiI7agUTTq spotify:track:1LLjliUow2BuC2Z6SsBFJn spotify:track:7vKFXOOeRGN4pbv8ePIgwH spotify:track:3H317EDw7cb9tvk7idFJCm spotify:track:6sVQNUvcVFTXvlk3ec0ngd spotify:track:4twK9jfW0U8CLmtAcoxKf3 spotify:track:4Qxnaqb9Smbmb44HoMsFB7 spotify:track:1JfyhapKDVF6e6U5HXn3Fd spotify:track:7LmBVzCb7a8BsFBCXdYE0I spotify:track:1fDsrQ23eTAVFElUMaf38X spotify:track:5Z6pPeQ6JeQ7Cp8sSNtHvA spotify:track:6HJujxcjMmVZhd8z5EpPri Endret 7. september 2010 av mOkk Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 1Black Sabbath-Into the Void 2Bathory-Bestial Lust 3 4Celtic Frost - Into the Crypts of Rays 5Deathspell Omega-The Shrine Of Mad Laughter 6Emperor - I am the Black Wizards 7Electric Wizard-Solarian 13 8Urfaust - Die Kalte Teufelsfaust 9Master's Hammer - Jáma Pekel 10 11 12Alcest - Écailles de Lune (part II) 13 14 15 Det her var omtrent umulig og lista varier nok ganske mye med dagsformen. Er vel kun 11 og 15 som hadde blitt stående i lengden. Har valgt å fokusere mest på metal(noen få unntak) pga det hadde blitt klin umulig å velge en liste om jeg måtte konsentrere meg om rock og pop låter i tillegg til metal. Hørt gjennom det meste, og har respekt for metal smaken din der. Selvom jeg på en måte stopper på Children of Bodom eller Death (Dvs.. lang fra så metalvokal som du har der) Men likevel gode elementer. Den fulgte malen veldig godt i grunn Lenke til kommentar
nybb Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 1. Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son 2. Kiss - Mr. Speed 3. Pat Benatar - Heartbreaker 4. AC/DC - Highway To Hell 5. Dethklok - Thunderhorse 6. Deep Purple - Speed King 7. Metallica - Orion 8. Impellitteri - Eye of the Hurricane 9. Dum Dum Boys - Lunch i det grønne 10. Tenacious D - Beelzeboss (The Final Showdown) 11. Red Hot Chili Peppers - Snow ((Hey Oh)) 12. Muse - Uprising 13. Iron Maiden - Rime of the Ancient Mariner 14. Megadeth - Hook In Mouth 15. Megadeth - A Tout Le Monde Sorry, ble to fra Megadeth, mitt favorittband Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Den spillelista så skikkelig god ut. Hører på den i kveld, muligens Lenke til kommentar
mkon Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Likte den "ukjent for de fleste av oss", lytte litt i kveld.. samt prøve å lage en egen Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Hehe, ja Blir mye interresant. Tror jeg rekker et par spillelister i kveld Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Den spillelista så skikkelig god ut. Hører på den i kveld, muligens Den er god som gull den Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Du er god som gull On a more serious note, masse kult her! Må ta meg tid til å høre skikkelig igjennom alle listene. Merker jeg ikke har hørt nok "tradisjonell" metall. Masse jeg kun gjenkjenner via titler, men aldri faktisk hørt. Foreløpig er Lycan sin liste min fav, eneste er det kjipe låtvalget av Slayer. Er jo så mange fetere låter på de tre første skivene! Lenke til kommentar
EdcoHM Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Mye gull her ja. Spillelista til Nybb, ligger an til å bli vel hørt på. Track listinga er kjempegod syns jeg. Og at du sprakk på Megadeth får heller gå. Men at du har med Dethklok, det beundrer jeg. Og Rime of The Ancient Mariner! Den ruler hardt! Har ikke hørt lista, men til min musikksmak er den ypperlig Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Du er god som gull Haha, ofc, du også Mye gull her ja. Spillelista til Nybb, ligger an til å bli vel hørt på. Track listinga er kjempegod syns jeg. Og at du sprakk på Megadeth får heller gå. Men at du har med Dethklok, det beundrer jeg. Og Rime of The Ancient Mariner! Den ruler hardt! Har ikke hørt lista, men til min musikksmak er den ypperlig Artig at du liker lista mi, prøvde å gjøre den nokså variert. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Du er god som gull On a more serious note, masse kult her! Må ta meg tid til å høre skikkelig igjennom alle listene. Merker jeg ikke har hørt nok "tradisjonell" metall. Masse jeg kun gjenkjenner via titler, men aldri faktisk hørt. Foreløpig er Lycan sin liste min fav, eneste er det kjipe låtvalget av Slayer. Er jo så mange fetere låter på de tre første skivene! Det sto mellom den og South of Heaven der og da, og så husket jeg hvor fet Disciple var på konserten i Frankrike, så jeg tok med den av de grunner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå