ccc3 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Hei. Jeg har drevet å lett i en evighet nå med både priser, anmeldelser og kundeomtaler på diverse hjemmekinoer, men greier ikke å bestemme meg! Derfor spør jeg her, siden jeg går utifra at en god del her inne har et hjemmekinoannlegg. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=592163 Vurderer sterkt denne ovenfor, men hva synest dere? Jeg har et ok stort rom som den plasseres i med en Samsung 42-toms LCD tv på veggen som også er ny, og jeg er veldig fornøyd med den, men ikke med lydopplevelsen på selve TV'en. Jeg liker veldig godt å se filmer og spiller tv-spill i ny og ne når jeg en sjelden gang har tid til overs, men har aldri vært borti dette før. Så jeg håper dere vil gi meg en pekepinne på hva jeg kan få mye igjen for pengene. Har også et annet spørsmål ; Jeg ønsker å kople PC'en (stasjonær) til TV'en, slik jeg kan se fra PC til TV'en filmer jeg laster ned. Da er det vel en HDMI-kabel som er best? Hjertelig. PS: Budsjett på ca. 7000 kr. Endret 5. september 2010 av ahols91 Lenke til kommentar
larriss Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 kjøp heller detta... Onkyo TX-SR607 silver m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 kjøp heller detta... Onkyo TX-SR607 silver m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Den såg veldig bra ut! Vurderer sterkt den der! Men ville gjerne hatt en blu-ray spiller også da.. Kom over denne til en sinnsyk pris ; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602011 Hva sier du? Lenke til kommentar
larriss Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) jeg ville godt for dynavoice pakka og spart til blueray etterpå... jeg bruker playstation 3 eller xbox 360 som dvd/blueray spiller... fordelen også med en reciver/forsterker i steden for alt i et system som LG. er at du kan koble til pc, playstation, xbox, dekoderen, dvd/blueray spiller i reciveren/forsterkeren så går det en hdmi kabel til tv og dermed kan du velge ha du vil skal være på tv med et tastetrykk isteden for og måtte bytte på ledninger bak på LG systemet hver gang du skal spille eller se på tv... og hvis du vill bygge på senere så er jo det murlig..er det for lite trøkk så kan du kjøpe en sub i etterkant.. her er det noen som har samme spørsmål som samme LG systemet http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=13013#p74350 Endret 7. september 2010 av larriss Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 kjøp heller detta... Onkyo TX-SR607 silver m/Dynavoice M-65 EX 5.0 Black Men da gikk jeg for denne pakka! Regner med jeg får den på torsdag, og da blir det sikkert et spørsmål eller ti Lenke til kommentar
larriss Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 da gratulerer jeg..har samme system selv og er kjempeførnøyd med det.. vil iformere at kabler ikke følger med.... det får du kjøpt på clas ohlson eller lingende for noen par 100 kr.. selv bruker jeg 2,5 mm2.. Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 da gratulerer jeg..har samme system selv og er kjempeførnøyd med det.. vil iformere at kabler ikke følger med.... det får du kjøpt på clas ohlson eller lingende for noen par 100 kr.. selv bruker jeg 2,5 mm2.. Takker Men følger det ikke med kabler som jeg kan kople den direkte på tv'en? :S Lenke til kommentar
larriss Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 du trenger en hdmi kabel fra reciveren til tv.. Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 du trenger en hdmi kabel fra reciveren til tv.. Jeg kjøpte også denne i tillegg ; http://www.surround.no/product/452188/Acc-HDMI-kabel-5-m-svart.html Lenke til kommentar
larriss Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 ja da har du kabel fra reciveren til tv'en... da har du nok alt du trenger.. vill du lære litt om reciveren før du får den så har du den her..onkyo TX-SR 607 og gå in på support.. Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 ja da har du kabel fra reciveren til tv'en... da har du nok alt du trenger.. vill du lære litt om reciveren før du får den så har du den her..onkyo TX-SR 607 og gå in på support.. Ok! Tusen takk! Men den HDMI-kabelen var egentlig ment fra pc til receiveren da Så dette var ren flaks.. Jaja, får ta meg en tur innom Clas Ohlsson da, for de har vell sånne kabler? Og jeg regner med at det er 2 HDMI tilkoblinger på receiveren? Lenke til kommentar
larriss Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 det er 6 hdmi tilkoblinger på reciveren.. Lenke til kommentar
ccc3 Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 det er 6 hdmi tilkoblinger på reciveren.. Ok, men har det noe å si hvor dyr en HDMI kabel er? Er det bra nok med den jeg kjøpte? Lenke til kommentar
larriss Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 etter som jeg har lest og kjønt så er hdmi kabel en hdmi kabel... http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=16&t=10127 Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Vet at du har kjøpt deg annlegg nå. veldig bra at du gikk for den pakken du kjøpte. Jeg har ett hint: Ikke kjøp hjemmekino der du kjøper verktøy og kaffi traktere. Steder som sorround.no og hi-fi klubben er stedet man kjøper hjemmekino og hi-fi produkter. Det finnes mye rart på disse sidene og, men her bryr hvertfall ikke selgerene seg om leker til barna dine e.l. Og btw, kjøp deg en sub! kjøper du en litt kraftig en får du ett helt nytt lydbilde og mye større opplevelse når du ser på film o.l. lykke til! Endret 8. september 2010 av Tomat1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå