Gå til innhold

Flashplattformen, en lukket plattform?

Anbefalte innlegg

Hallais!

Driver å skriver en liten oppgave om flash, men kom til ett punkt hvor jeg er litt stuck, har drevet å prøvd å finne ett definitivt svar på en stund nå.

Hvis jeg ønsker å lage f.eks. en website i Flash, er jeg låst til Adobe Flash, eller finnes det andre utviklingsverktøy som gjør det samme, altså er det en lukket plattform? Blir ikke akkurat klokere på adobe.com heller, da de motsier seg selv på flere steder. :dontgetit:

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke har misforstått noe, så finnes det kun "én" flash, og det er den som utvikles av Adobe. Hvilke verktøy man må bruke for å utvikle programmer, spill og nettsider er noe annet enn selve teknologien.

Redigert: Så på en måte er flash en lukket plattform, da det er Adobe som kontrollerer utviklingen.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Hallais!

Driver å skriver en liten oppgave om flash, men kom til ett punkt hvor jeg er litt stuck, har drevet å prøvd å finne ett definitivt svar på en stund nå.

Hvis jeg ønsker å lage f.eks. en website i Flash, er jeg låst til Adobe Flash, eller finnes det andre utviklingsverktøy som gjør det samme, altså er det en lukket plattform? Blir ikke akkurat klokere på adobe.com heller, da de motsier seg selv på flere steder. :dontgetit:

Anyone? :)

Ikke sikker hva som definerer en lukket platform, men man kan jo bruke flashdevelop

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...