Gå til innhold

Se TV på PC. Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Hei,

prøver desperat å få sett filmer som kommer gjennom antenna på PC'en. Er det mulig? Jeg prøver med vanlig gul phono-jack for video, men bildet blir veldig uklart, og s-videoen gir ikke noe signal. Kobler meg gjennom video'en. Er det noen som har prøvd det før meg? Evt hvordan og hvilket program!?!?!?!

Hipt om noen svarer! :-)

Mvh Karsten Rennæs

www.skifylla.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har jo tv-inn på skjermkortet mitt...burde ikke være nødvendig med enda et kort da..

Hvis du har TV-inn (altså TV-tuner) på kortet, så skal du kunne plugge antenna rett i kortet. Er det derimot Video-in (kompositt/phono), så må du gjennom f.eks. videoen ja. Husk at TV-bildet har mye dårligere oppløsning enn PC-skjermen..

Lenke til kommentar

klilleng

TV-in og Video-in pleier å være det samme. Hvis kortet har tuner pleier inngangen å kalles RF-in, Ant-in eller Antenna.

karren

Jeg har prøvd med videomaskin -> video-in. Dårlig bilde og mye styr.

Fikk bedre bilde med et jalla TV-kort (kanskje ikke bra nok for å kjøre fullskjerm som fullverdig TV). Fikk egnet programvare også.

Lenke til kommentar

En TV har dårlig oppløsning. Når man ser på PC må det jo bli dårlig.

Har selv det billigste pinnacle kortet.

Når jeg ser TV på PCen blir det elendig kvalitet. Må kjøre i et lite vindu for at det skal bli noe særlig.

Hvis jeg tar opp og brenner på cd og viser på tven så blir det like bra/dårlig som å se på tv.

Lenke til kommentar
karren

Jeg har prøvd med videomaskin -> video-in. Dårlig bilde og mye styr.

Fikk bedre bilde med et jalla TV-kort (kanskje ikke bra nok for å kjøre fullskjerm som fullverdig TV). Fikk egnet programvare også.

Takk for svar...Det er akkurat det som skjer. Dårlig bilde og mye styr, og har lyst til å kjøre medium vindu. Leter etter egnet prog., ser da ut til at kjøp av nytt tv-kort er løsningen. :wink:

Mvh Karsten

Lenke til kommentar

Mitt TerraTec Cinergy 600 TV kort gir bra nok kvalitet til å vise det i fullskjerm-modus. Dette er selvfølgelig avhengig av gode mottaker-forhold. Hvis jeg heller vil det, kan jeg også ha bildet i et eget vindu, som jeg fritt kan justere størrelsen på.

En annen grei funksjon er at du alltid kan ha TV bildet i hjørnet av skjermen, som f. eks. mens du surfer på internett. dette er en pris du setter veldig stor pris på hvis du først begynner å bruke den. Er nesten helt "avhengig".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...