xracer Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Hei, Håper noen her har vært litt ute i IT arbeidslivet og kan hjelpe meg litt på vei med en utdanning innenfor feltet. Jeg kom inn på NITH dette året, men måtte trekke meg fra plassen da jeg fikk litt "kalde føtter" for at jeg ikke får møtt opp og fulgt forelesningene/studentsamarbeidet nok p.g.a jobben min. Minst 14 dager kontinuerlig pr. 2 mnd forsvinner for meg. NITH blir kostbart hvis man ikke får noe videre ut av det. Har derfor sett litt på NKI. De har bla. et 60 poeng Webutviklingskurs. Det jeg lurer på er hvordan når NKI kompetansen opp i praksis med tanke på jobber i forhold til andre løsninger? Jeg har kontinuerlig 4 uker fri etter de 14 dagene jeg blir borte (jobber offshore). Kursene NITH kjører på kveldstid/helger passer desverre også dårlig da jeg ikke vil få med meg alle sammenkomstene. Jeg kan nevne at jeg har drevet med programmering i mange år som hobby, så jeg kjenner gangen i endel språk, men ønsker å få meg litt dokumentert utdannelse for å evt. kunne rive meg løs fra offshorearbeidet etterhvert. Håper noen har noen gode ideer om hva som ville passe meg. Endret 5. september 2010 av xracer Lenke til kommentar
espen2010 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Vet at jeg ikke svarer alt du spør om, men dersom du kan litt programmering og synes det er morsomt og er interessert i gode jobbmuligheter ville jeg valgt å lære .net eller java. Søk på stillinger på .net utvikler og du finner utrolig mye ledig. Er nesten ingen som kan det og behovet er dritstort. Er jo Microsoft som står bak så det er vel ingenting som tyder på at dette behovet blir mindre med det første. Vet ikke om du finner dette hos NKI. Du kan jo Google litt på utdanning og .net eller studier og .net evt. kurs .net. Bare et forslag:) E Hei, Håper noen her har vært litt ute i IT arbeidslivet og kan hjelpe meg litt på vei med en utdanning innenfor feltet. Jeg kom inn på NITH dette året, men måtte trekke meg fra plassen da jeg fikk litt "kalde føtter" for at jeg ikke får møtt opp og fulgt forelesningene/studentsamarbeidet nok p.g.a jobben min. Minst 14 dager kontinuerlig pr. 2 mnd forsvinner for meg. NITH blir kostbart hvis man ikke får noe videre ut av det. Har derfor sett litt på NKI. De har bla. et 60 poeng Webutviklingskurs. Det jeg lurer på er hvordan når NKI kompetansen opp i praksis med tanke på jobber i forhold til andre løsninger? Jeg har kontinuerlig 4 uker fri etter de 14 dagene jeg blir borte (jobber offshore). Kursene NITH kjører på kveldstid/helger passer desverre også dårlig da jeg ikke vil få med meg alle sammenkomstene. Jeg kan nevne at jeg har drevet med programmering i mange år som hobby, så jeg kjenner gangen i endel språk, men ønsker å få meg litt dokumentert utdannelse for å evt. kunne rive meg løs fra offshorearbeidet etterhvert. Håper noen har noen gode ideer om hva som ville passe meg. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Er det helt uaktuelt for deg å slutte i jobben og studere fulltid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå