Gå til innhold

Ny PC til spill/diverse - Ca 10-12K

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg går rundt og pønsker på å kjøpe en ny PC og ønsker i den sammenheng noen tips/tilbakemeldinger på noen komponenter som jeg har satt sammen, da jeg ikke akkurat kan kalle meg helt oppdatert på hardware lengre. PCen brukes hovedsaklig til musikk/film og noe spill i ny og ne. Per dags dato er det ikke noe mer krevende enn SC2, men ønsker gjerne ha litt mer juice i maskinen ved evnt senere behov. Dersom noen komponenter har alternativer med noe lavere støynivå uten at det går nevneverdig ut over ytelsen, er det ønskelig.

Hva pris angår så tenker jeg i første omgang rundt 10-12000, som nevnt i emnefeltet, men er ikke noe problem å overskride det litt. Følgende komponenter ble plukket på komplett.no, og havnet på rett under 12k.

Er forsåvidt ikke noe krav å handle på komplett.no, men er ønskelig å kunne bestille alt på samme sted.

Kabinett: Fractal Design Define R3 Black Pearl (795,-)

PSU: Corsair HX 750W PSU (1325,-)

CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 (2399,-)

Hovedkort: ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366 (1695,-)

Systemdisk: Intel X25-M SSD 80GB 2,5", Retail (1895,-)

RAM: Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 6GB CL8 (1479,-)

GPU: Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (2150,-)

Utover disse komponent-typene har jeg alt jeg trenger, eller er planlagt kjøpt ved ett senere tidspunkt.

Ellers foretrekker jeg Intel/Nvidia, men er åpen for andre ting dersom dere mener det er bedre.

Håper på gode tips! :]

Mvh,

lars-pistasj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knall oppsett :)

Syntes du kun har valgt premium komponenter egentlig. Er som tatt ut av komponent guiden min ;)

Litt overkill for starcraft, men som du sier, mye kraft til senere.

Eneste er vel kanskje en CPU kjøler? Regner med du skal klokke værtfall litt? Og hvis ikke vil du kanskje ha en som er mer stillegående enn stock kjøleren.

Anbefaler gjerne Zalman CNPS 10x. Extreme hvis du skal klokke mye, eller Quiet versjonen hvis du vil ha det stille ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...