shanky Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hei! Er på utkikk etter en pc som jeg skal bruke på ariktektstudiet. I den anledning vil det kreves at pc'n takler noen ganske tunge program, og jeg vil tro grafikkortet trenger å være dugendes. Utover dette vil jeg gjerne at pc'n skal være mest mulig snerten og den vil ellers være brukt hovedsaklig til surfing på nett og multitasking. Har ikke et bestemt budsjett, men pc'n bør være billigst mulig. Mest for pengene er derfor et viktig stikkord. Veldig takknemlig om noen har noen konkrete tips Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 først og fremst kommer det an på hvor tunge oppgaver du får / skal lage. Helst 8GB minne eller mere Quad Core CPU så Intel i7/i5 ATI FireGL eller Nivida Quadro er laget for CAD og har en del bedre driver. som Disk hadde jeg også satt en SDD. 64bit operativ system er en selvfølge. http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/4x_precn_m4500/fs.aspx?refid=4x_precn_m4500&s=bsd&cs=nobsdt1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Skal man ha mest mulig for pengene, så velger man ikkje ATI FireGL eller Nivida Quadro. Det er jo litt begrenset hvor profft skjermkort man trenger på studiet vil jeg tro. ATI FireGL og Nivida Quadro kan vel gi en del bedre ytelse på f.eks anisotropic filtering uten å være noe ekspert på dette området. Men har jo selv hatt Autocad og 3dstudio max på skole. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Takker for innspill så langt. Skal sjekke nærmere ut hvilke spesifikasjoner som er anbefalt, og hvilke program dette er snakk om. Skulle helst kommet litt lavere i pris enn de alternativene på linken. Hadde helst sett for meg å greier meg rundt 7-8000 kr. Lenke til kommentar
shanky Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Takker for innspill så langt. Skal sjekke nærmere ut hvilke spesifikasjoner som er anbefalt, og hvilke program dette er snakk om. Skulle helst kommet litt lavere i pris enn de alternativene på linken. Hadde helst sett for meg å greier meg rundt 7-8000 kr. Har blitt forespeilet et par alternativer. 1) Packard Bell easynote TM86-767 2) Dell inspiron 1546 Noen formening om hvilken som er best og eventuelle alternativer som er bedre? Lenke til kommentar
shanky Skrevet 21. september 2010 Forfatter Del Skrevet 21. september 2010 Ser jeg skrev en liten feil. Det er snakk om Dell Inpiron 1564 og ikke 46. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå