vikingkylling Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Hvilket Call of Cthulhu? Dark Corners of the earth? Shadows of the comet? Prisoner of ice? Uansett er de svært bra. Er det flere av dem? :O Er forresten Dark Corners of the earth jeg anbefaler. Er kun det og Penumbra som jeg syns har vært skummelt av alle spill jeg har prøvd. Doom 3 og Fear 1&2 mangler noe føler jeg. Dead Space også. Syns det blir mer som et action-spill, ikke noe skrekk Spørs hvordan du ser det. Dark Corners of the Earth er et FPS, men Shadow of the Comet og Prisoner of Ice er pek-og-klikk som Monkey Island og de der. De ble opprinnelig gitt ut som Shadows of the Comet og Prisoner of Ice, men senere ble tittelen Call of Cthulhu lagt til. De begynner å dra på årene, men er fortsatt bra den dag i dag. Ingen av dem er direkte basert på en spesiell historie, men Shadow har hentet mye inspirasjon fra "Shadows over Innsmouth" og "The Dunwich Horror". Prisoner henterr logisk nok mye inspirasjon fra "At the mountains of madness". Boken, som i 'Call of Cthulhu and other weird stories' av H.P Lovecraft. Edit: Tror det er 14 fortellinger i 1 Lovecraft stort sett bare korte noveller, og de aller fleste ble publisert i blader som Weird Tales. Han skrev aldri noen bøker selv, men historiene hans er gitt ut i en hel rekke forskjellige bøker. Noen bøker har bare historier fra ham selv, mens andre bøker har historier basert på Cthulh Mythos fra flere forskjellige folk. Selv har jeg novellen Call of Cthulhu på engelsk i H.P. Lovefraft Omnibus 3, samt på norsk i "Srekken fra Dunwich og andre historier". For øvrig er alt han noensinne skrev, inkludert noen historier han aldri rakk fullføre, samlet Omnibus 1 - 3. Jeg har alle, selvsagt. I tillegg har jeg en bok kalt Necronomicon. Selvsagt er det ikke den ekte (den eksisterer jo ikke), men det er jo litt morsomt å ha den ved siden av Lovecraft-samlingen. Litt mer off-topic anbefaler jeg alle Lovefraft-fans å lese boken "The trouble with heroes". Det er en samling historier om heltene fra historiene, sett fra en annen side. Blandt annet er det en historie om hushjelpen til en viss Howard Phillips Lovecraft. Endret 10. september 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg har Omnibus 1-3 bøkene. Ble så mange cyclopean nightmares at jeg ikke fikk sove selv på natta..så jeg droppa det for lenge siden Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg er egentlig en Tolkien fan. Her forleden gikk jeg inn på Ark Dahl og godsnakket litt med ekspeditøren. Fikk en liste over alle Tolkien bøkene de kunne bestille. Fikk de til å bestille nesten alle. Jeg slengte også med 'Call of Cthulhu and other weird stories' på kjøpet. Boken jeg har 'call of cthulhu and other weird stories' har 18 noveller. Boken er på engelsk selvfølgelig. De fortellingene jeg foretrakk var 'Celephaïs' og 'The Statement by Randolph Carter'. Sistnevnte var faktisk den eneste fortellingen jeg har lest. Som faktisk nesten tok pusten fra meg når jeg var ferdig. Så til trådstarter. Jeg anbefaler så absolutt å gjør som meg. Spill Call of Cthulhu: Dark corners of the earth. Når du er ferdig med det så kjøper du boken/bøkene som jeg og vikingkylling har pratet om Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Noen nevnte Cthulhu, og straks satte vi igang en lang diskusjon om ham. Det sier vel sitt. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 FEAR 3 kommer snart nå Gleder meg! Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Half-life Afraid of monsters DC, Half-Life 2: Nightmare house 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå