Zodihax Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hei! Jeg har en PC som er 4,5 år gammel, som begynner å fryse når jeg spiller spill. Jeg oppdaget problemet først når jeg spilte Wolfenstein: Enemy Territory, da alt plutselig frøs og jeg fikk røde linjer (noen ganger røde piksler, som i en sky) over hele skjermen. Da prøvde jeg i Counter-Strike: Source, og problemet skjedde der også. Er det mitt grafikkort som er døende? Og er det i så fall 5 års reklamasjon på grafikkort (slik at jeg får et nytt)? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Du kan sikkert reklamere, men først ville jeg sjekket at skjermkortet ikke er fullt av støv. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Kan i så fall det fikse problemet? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 ja da beror feilen på at det blir for varmt..ikke uvanligt på gamle skjermkort.. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Var lite støv, men blåste det bort uansett. Skal nå teste igjen, gir update snart. Takk for hjelp sålang! Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Update: PCn klikka igjen, etter reboot er alle farger fullstendig fucked up. Tror oppløsninga er noe i nærheten av 640x480 nå, og alt er bare fucked. Får håpe komplett tar i mot reklamasjon på dette, da. Bilde (ser verre ut i virkeligheten): Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hvilket skjermkort er det snakk om? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Nvidia 8800gts Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Heh, da ser det ut som enda et 8800 bites the dust! Beklager , kortet er sannsynligvis dødsdømt, du får teste det i en annen pc og skjer det samme der får du vurdere om du skal ta det på reklamasjon. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Tenker allerede at jeg skal ta det på reklamasjon. Tror dog jeg kjøper et billig skjermkort som jeg kan bruke mens jeg venter på at 8800et skal fikses, da jeg har mange viktige kamper jeg må få spilt framover. Har du noen tips til et billig grafikkort på høyde med 8800 (regner med at 8800-ytelse ikke koster skjorta lenger )? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Avhengig av om du skal kjøpe brukt eller ikke. Feks hadde jeg solgt et brukt 260 hadde jeg solgt det for ca 500 lappen nå til dags (litt bedre ytelse enn et 4850) , hvis ikke bruktmarkedet er noe for deg så kan du jo kjøpe et billig skjermkort til ca 500 - 750 med da med dårligere ytelse enn et 8800. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Jeg tenkte meg ett til tusenlappen med ca samme ytelse som 8800, gjerne billigere om mulig. Vil helst kjøpe fra amentio.no da datakjeden er i nærheten og å få pcn fiksa haster Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Kjøp deg et svinbillig kort til å begynne med , så får du krysse fingrene og håpe du får et bra kort i reklamasjon og vurdere eventuelt et sli oppsett med det nye kortet (eller crossfire). Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Tusen takk! Det skal jeg gjøre, så får jeg håpe det klarer å dra brukbart med FPS i Wolfenstein: Enemy Territory - nok til å vinne de viktigste kampene. Så får jeg slå til igjen med nytt kort på reklamasjon, og senere nybygga PC. Takk! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Ja, vet det frister med et bra skjermkort (been there done that) men det er en kostbar affære om du faktisk får et bra kort i reklamasjon. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Kjøpte det billigste som var å oppdrive på datakjeden (849), et Sapphire HD5670. Litt kjipt å bruke så mye på et midlertidig kort - hvis det skulle vise seg at komplett gir meg nytt i reklamasjon. Men da kaller jeg tråden løst og takker alle for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå