arr1000 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei Har problemer med at kameraet ikke fokuserer i makro modus. Dette oppstår når jeg skal ta nærbilder av blomster blir bildene uskarpe. Noen som har erfaring med dette. Har mistanke om kamera feil. Mvh arr1000 Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei Har problemer med at kameraet ikke fokuserer i makro modus. Dette oppstår når jeg skal ta nærbilder av blomster blir bildene uskarpe. Noen som har erfaring med dette. Har mistanke om kamera feil. Mvh arr1000 Sjekk hva avstanden for makro er, og hold deg innenfor de rammene. Det kan hende du har vært for nært, jeg vet ikke hva grensene er på Ixus400. Så prøver du på nytt.. Prøv å fokusere flere ganger til du ser at det blir skarpt. Om det fortsatt ikke går, får du legge ut eksempler på link her eller spørre i butikken. Lenke til kommentar
Muffin100 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Klarer du å holde kameraet helt i ro, får du best resultat. Med makro og close-up's, er det best om du bruker stativ eller noe å støtte kameraet på. Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Holder meg innenfor det instruksjons boka sier! Det virker som kameraet klarer å fokusere på gjendstander med liten dybde men har problemer når motivet har dybde som feks. kronbladene på en blomst. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Makro grensen ligger vel på 5 cm eller noe sånt. Jeg har ikke hatt noen tilsvarende problemer og har tatt noen bra nærbilder med ixusen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå