Gå til innhold

Hitler hadde jødisk blod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vel ikke, han er og blir den værste, Mao, Stalin drepte folk, men de lagde ikke dødsfrabrikker siktet til å utslette en hel menneske rase.

Stalin drepe folk som var mot han politisk, og etter hvert som han ble mer paranoid gikk flere dukken.

Mao drepte folk han mente ikke var brukbart for hans visjon av Kina, alt fra politiske motstandere til lærere,

Men bare hitler i moderne tid, hadde planer om å utslette et helt folk, hans motiver var værre en sykere enn Maos og Stalins.

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7270186

Et jødegen?

Han hevder også at alle sosiale grupper er genetisk forskjellige. Og at jøder over alt i verden kan identifiseres som jøde på grunn av et bestemt gen.

– Alle jøder deler det samme genet. Baskere har også et gen som

skiller dem fra andre, sier han.

Både jødiske og tyrkiske talsmenn krever at Sarrazin trekker uttalelsene tilbake.

Morsomt hvordan det er greit å snakke om jødegener når man vil si noe tilsynelatende negativt om Hitler, men at man ikke kan si det hvis man ikke liker jøder...

Lenke til kommentar

Korriger meg hvis jeg tar feil en Jøde er vel bare en betegnelse for en person som tror på Jødedommen er det ikke det? Jøder er ikke et folkeslag (eller rase), det er noe som henger igjen etter raselæra til Hitler. Dermed så kunne Hitler umulig ha Jødisk blod i seg, han kunne derimot være i slekt med noen som trodde på Jødedommen.

Lenke til kommentar

Jødene har en tradisjon:

BARE barn med jødisk mor, er en jøde.

Denne tradisjonen har jødefolket (Mennesker med en jødisk mor) holdt ved like i mer enn 3000 år.

Selvsagt er ikke jødefolket "korrupsjonsfritt", da det garantert finnes millioner av tilfeller hvor mennesker uten jødisk mor har blitt regnet som jøder og har fått jentebarn som regnes som jøder slik at barna deres igjen definitivt blir regnet som jøder.

I tillegg så har også millioner av jøder "sluttet" å være jøder ved å ikke (primært) regne seg som en del av jødefolket. Dette selv om en jødisk mor som IKKE regner seg som jøde teknisk sett får "jødiske" barn, og av dem får hennes jentebarn også jødiske barn -- følgelig av den jødiske definisjonen på jøde.

Altså vil barna av en som ikke regner seg som jøde, kunne kalle seg jøde, av dem som er jenter vil barna deres igjen kunne kalle seg for jøder om deres mor ikke gjør det.

I motsatt fall, kan ikke en gutt med jødisk far og ikke-jødisk mor kunne kalle seg selv eller barna sine for jøder med mindre moren til barna er jødisk.

Men definisjonen på hvem som er en jøde følger ikke noen naturlov, og genetisk sett er ikke jødene noe ulike resten av verden bortsett fra at de deler mye av de samme genvariantene fordi de ikke har fått så alt for mye ikke-jødisk blod blandet inn de siste 3000 årene.

MEN 3000 år er bare 150 generasjoner, og disse 150 generasjonene er heller ikke korrupsjonsfrie, så...

Jeg mener at jødene er dem med jødisk tro.

Det er jo verdt å merke seg at det er jødene selv (dem som helst ønsker jødiske barn og som mener at ikke alle kan kalle seg jøde om de følger jødisk tro og skikk) som definerer seg som et eget folk, en egen rase -- og som har fått andre til å se på jødene som et (ekslusivt) folkeslag.

Det er ikke omverden som har skilt mellom "oss" og "jødene" -- det er det jødene selv som har gjort i over 3000 år.

...

Hitler var, per jødisk definisjon på jødedom, IKKE en jøde.

Og heller ikke per min definisjon av jødedom, da han ikke trodde på den jødiske gud.

Vel. Han trodde på den jødiske gud, men også på Jesus som messias, og var dermed kristen.

Genetisk sett hadde han jødisk blod.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Det er ikke omverden som har skilt mellom "oss" og "jødene" -- det er det jødene selv som har gjort i over 3000 år.

Det samme kan du si om katolikker, muslimer og en rekke andre religiøse grupper hvor inngifte med personer fra andre religiøse grupper ikke blir sett på som riktig, eller rett og slett er forbudt. Jødene har assimilert seg i mye større grad enn de fleste andre, med et resultat som jeg skal komme tilbake til i svaret på spørsmålet tråden handler om.

Hitler var, per jødisk definisjon på jødedom, IKKE en jøde.

Og heller ikke per min definisjon av jødedom, da han ikke trodde på den jødiske gud.

Vel. Han trodde på den jødiske gud, men også på Jesus som messias, og var dermed kristen.

Genetisk sett hadde han jødisk blod.

Hitler trodde ikke på den jødiske/kristne gud, og var en sterk motstander av kristendommen som han mente hadde svekket det germanske folk og var for "jødisk". Nazistene ville helst ha avkristnet hele det tyske folket, men var pragmatiske nok til å forstå at det ville være uoverkommelig. Men alle som skulle bli medlemmer av SS måtte først i gjennom en avkristningsprosess. De skulle være gudløse, ta avstand fra kristendommen som ugermansk, destruktiv, i tillegg til "kvinnelig" og "jødisk", og måtte skrive oppgaver om hvordan kristendommen hadde ført til nederlag og forfall hos deres germanske forfedre.

Og, for å komme tilbake til temaet for tråden, hvor assimilerte jødene var i Europa, inkludert Tyskland, viser nettopp opptakskravene til Waffen-SS. Fra 1935 måtte alle som søkte om opptak i Waffen-SS dokumentere at de ikke hadde jødisk blod i familien tilbake til 1800, eller 1750 for offiserer, noe som demonstrerer at selv nazistene skjønte at det neppe fantes mange tyskere uten en eneste jødisk dråpe blod i årene. Senere ble faktisk disse kravene til og med lettet, av mangel på kandidater med rent nok blod.

Så selvfølgelig hadde Hitler og jødisk blod i slekten, dette er ikke noen nyhet.

Jeg må understreke at jeg i dette innlegget for enkelhets skyld innimellom bruker begrepene jøde og jødisk blod på nazistenes premisser, og at jeg selvfølgelig ikke selv står for denne definisjonen.

Endret av SheikFyFazan
Lenke til kommentar

Jøder er en folkegruppe eller mer spesifikt en ethnoreligious group på engelsk, dette gjør at jøder kan kalles et folkeslag.

Det finnes feks sekulære jøder, altså ikke religiøse jøder som følger visse religiøse tradisjoner.

Faktisk er noe som 40% av befolkingen i Israel sekulære jøder, plus en 10-15% som kaller seg ateist/agnostisk, det gjør at over 50% av israels befolking faktisk ikke er religøse,

Lenke til kommentar

At Hitler skulle ha vært jøde er en desperat løgn fra stammen som nå oppfatter korrekt nok at det er en økende interesse for å lære den sanne historien om andre verdenskrig. Disse ryktene er kun for å kaste folk av sporet.

Trossalt så vil vi ikke at folk skal vite sannheten om holocaust™®

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...