CortexN Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Heisann! Håper noen kan hjelpe meg med å løse dette problemet som har irritert meg i et par år nå. Nettverket mitt ser slik ut: ModemScientic Atlanta EPC2100 Router D-Link DIR-615 Router. Philips SNB 5600. Satt opp som Bridge. Jeg har to pcer koblet til nr 2. En er trådløs og en kablet. Jeg har to andre pcer koblet til nr 3. Begge kablet. Mellom nr 2 og 3 går det en nettverkskabel gjennom strømnettet. Det som skjer er at jeg mister internettforbindelsen fullstendig på samtlige maskiner. Problemet løses ved at jeg restarter modem (nr. 1) eller router (nr.2). Restart av den siste routeren (nr. 3) løser ikke problemet. Dette skjer ca en gang per dag eller sjeldnere, men det er rimelig irriterende. Har resatt routere uten at det bedret feilen. Noen forslag? Lenke til kommentar
rillto Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Bytt boksen du må resette så ofte. Den er defekt. Dette er et typisk D Link problem. 615 er dessuten en dårlig router da den ikke takler høy belastning og du har trafikk for 4 pcer igjennom den. Hvorfor så tungvingt konfig i et vanlig hjemmenettverk? Kjøp deg en kvalitets router og et par trådløse kort til og bruk kun en router etter modemet. Endret 7. september 2010 av rillto Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg kan anbefale Netgear WNDR3700 eller Rangemax som jeg tror de har begynt å kalle den. Fantastisk router med veldig mye og god funksjonalitet, og den er veldig enkel å administrere. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hvis restart av modem hjelper tviler jeg på at det er d-link-ruteren som henger. Har du forsøkt å kontakte ISPen? Det kan være modemet eller "noe" på DSL-forbindelsen som lager trøbbel. Det er vel litt bingo om du treffer en tilstrekkelig kompetent person på kundeservicen der, men verdt et forsøk. Helst mens linjen er nede. Du kan også prøve å sjekke admin-sidene til d-link-ruteren når forbindelsen er nede - det kan gi noen hint om hva som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå