dsafd Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hei.. Var nettop ute og kjørte og da merket jeg plutselig at bilen stoppte opp. Fant da til slutt ut at registerreimen har røket. Men det jeg lurer på om det vil være skader på motoren? Er livredd for dette.. Pga er dyrt å fikse.. Men har høyrt at du skal høyre smell og andre lignande lyder viss du skal knekke/bøye ventiler og stempler.. Men jeg hørte ingenting når jeg kjørte, men hadde jo høy musikk på.. Hvor stor er sjangsene på at motoren har røket?? Peugeot 406 96modell 2.0l bensin. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Sansynligvis så har nok ventilene gått siden den ikke er eldre, spørs om det er 8 eller 16 ventiler da. Kan jo fort finne ut det ved å sette på ei ny reim og prøve å starte opp. Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Sansynligvis så har nok ventilene gått siden den ikke er eldre, spørs om det er 8 eller 16 ventiler da. Kan jo fort finne ut det ved å sette på ei ny reim og prøve å starte opp. er 16 ventiler.. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Da er det nok en stor mulighet for at det har blitt ventilhavari. Var du innenfor intervallen da? Hvis du var det så kan du vel reklamere mot forhandlern om du kjører med orignal reim. Endret 5. september 2010 av Gryterett Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Da er det nok en stor mulighet for at det har blitt ventilhavari. Var du innenfor intervallen da? Hvis du var det så kan du vel reklamere mot forhandlern om du kjører med orignal reim. tror ikke jeg var innenfor intervallen.. Men hvor mye vil dette kosste? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Når du har 16 ventiler er det en 99,9% sjangs for at det er et havari, om du er litt kyndig er det ikke spesielt vannsklig og skifte dette, men du må passe på at ingenting har falt ned i kammeret for da smeller det når du starter igjen, det og ta av bunnpannen og se der kan også være lurt, når registerreiemen ryker og ventilene knekker er det ofte definert som et total havari, siden der er en del arbeid bare og sørge for at det ikke ligger deler spredd rundt omkring ned i motoren, men du kan jo ha vært heldig Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Når du har 16 ventiler er det en 99,9% sjangs for at det er et havari, om du er litt kyndig er det ikke spesielt vannsklig og skifte dette, men du må passe på at ingenting har falt ned i kammeret for da smeller det når du starter igjen, det og ta av bunnpannen og se der kan også være lurt, når registerreiemen ryker og ventilene knekker er det ofte definert som et total havari, siden der er en del arbeid bare og sørge for at det ikke ligger deler spredd rundt omkring ned i motoren, men du kan jo ha vært heldig Hmm.. Skal ikke gjøre dette her sjøl. Far skal ringe inn til et verkstad og få dem til å fikse det.., Vet du sånn ca hvor mye dette vil koste? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Sjelden at registerhavari forårsaker noe annet bøyde ventiler. Kommer nok til og koste mellom 10-15 tusen. Er en del jobb. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Sjelden at registerhavari forårsaker noe annet bøyde ventiler. Kommer nok til og koste mellom 10-15 tusen. Er en del jobb. Det kan isåfall ikke være merkeverksted. Kan også komme skade på stempler, selv om det er ytterst sjeldent. Endret 5. september 2010 av rublings Lenke til kommentar
dsafd Skrevet 14. september 2010 Forfatter Del Skrevet 14. september 2010 Sjelden at registerhavari forårsaker noe annet bøyde ventiler. Kommer nok til og koste mellom 10-15 tusen. Er en del jobb. Det kan isåfall ikke være merkeverksted. Kan også komme skade på stempler, selv om det er ytterst sjeldent. Altså, vil dette koste mer en 10-15? eller Mindre? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Høyst sannsynlig mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Eller mindre. Umulig å vite før man ser hva som er skadet. I beste fall: Montere ny rem og kjøre videre. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Og i værste fall en fullstendig rast motor og økonomisk ruin. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Med mindre man finner en donormotor og klasker i bilen fremfor å reparere den havarerte Kan fort bli en mye billigere løsning. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Skjønner ikke hvorfor så mange sier at hele motoren er havarert for at registerreima har røket. Har aldri hørt om noe annet enn bøyde ventiler. Hvordan skal en ventil klare å ødelegge et massivt stempel? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Jeg har sett ødelagte stempler, bøyde råder og sprekk i topper som følge av at register reima har røket. Ikke fryktelig vanlig sant nok men det er mye krefter i sving nedi der så det er mye artig som kan skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå