Gå til innhold

Må eg kjøpe ny kopi av win7 etter re-installering?

Anbefalte innlegg

Hei

Etter eg hadde kjøpt meg ny maskinvare tenkte eg at eg burde re-installere windows 7, på grunn av nytt chipsett, skjermkort driverer, og ny cpu socket.

Men når eg skulle skrive inn den samme koden som eg hadde brukt første gangen, fekk eg opp ein feilmelding om at koden var brukt eller ikkje gyldig.

Er dette slik det skal vere? Fordi eg husker fra eg hadde xp på bærbaren min før, og det gjekk fint an å re-installere xp på den, uten å få opp denne feilmeldingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett, prøv å ring inn til MS for å aktivere over telefon, så vil det enten ordne seg, eller så får du beskjed om at du må kjøpe deg en ny lisens.

Si at det skjedde noe feil med det gamle hovedkortet, og at det måtte byttes. Det er lov å prøve seg....

Men ellers har folk her rett, kjøper man den billigste utgaven (OEM) så kan man ikke bytte hovedkort etc eller bytte pc. Den er låst til pcen (hovedkortet) den ble installert på og aktivert på første gang.

Lenke til kommentar

OEM???

Jeg har en komplett gamer Pc, som jeg kjøpte med winddows 7 profesional. Kan jeg bruke den koden som fulgte med den pcen så mange ganger jeg vil på denne pcen??

Isåfall, viss jeg skifter ut skjermkortet f eks. og formaterer da, så fungerer ikke den koden? Har jeg forstått det rett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...