diosyris Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hallo! Jeg skal kjøpe meg et 5970 kort som etter litt får en storebror og dermed crossfire. Lurer litt på forskjellene på disse kortene, har sett på Powercolor og Asus sitt. Noen hundrelapper prismessig men hva med ytelse, varmeutvikling osv? Er det noen som har erfaringer med XFX,HIS og Sapphire sine 5970 kort? Har googla litt rundt uten hell.... Svein Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Kort som er klokket likt yter likt. (Altså samme frekvens på minne og kjerne) Kort som over vil utvikle like mye varme. Ser ikke helt hensikten med 5970 i crossfire. Regner med at du i alle fall har en 30" skjerm med meget høy oppløsning og en råtass av en CPU Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Det er ikke sikkert at 5970+5970 er raskere enn 5970+5850 eller bare et enkelt 5970. Anbefaler å lese noen tester slik at du vet hva du kan vente deg og ikke bare anta at flere kort blir bedre. Lenke til kommentar
Erland82 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hei! Forbered deg må mye slit for å få det til å funke skikkelig. 2x5970 crossfire gir ca 40000 i 3d mark vantage. Stock @ 725/1000 De fleste erfaringene som jeg har sett og hørt, er at 5970+5870/5850 er en bedre løsning mtp ytelse og strømforbruk. Saphire og XFX er to helt like kort, samme serial nr og samme kjøler sitter på begge. Den største forskjellen er garanti mtp retur. Her er XFX best, selv om evnt du bytter til vannblokk, gir de deg et nytt kort om noe går galt. Bare husk å ta vare på stock kjøler. Endret 8. september 2010 av Erland82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå