erot71 Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hei, trenger litt hjelp; Jeg har en cdr + en cdrom + to harddisker.... Hvordan bør jeg installere dem ? Slik jeg har det nå har jeg en harddisk som pri. master, og en harddisk som pri. slave. Jeg har cdr som sec master og cdrom som sec slave. Er dette en god løsning ? Er bør jeg bytte ? Skjønnner, har litt probl. med f.eks brenne CD-er.... den henger seg opp under brennningen. Det samme kan også skje på cdrom, under innstalering av prog. Hvis jeg tar ut cdbrenner setter cdrom som sec slave, funker cdrom, men hvis jeg har den som sec master henger den seg.(selv om jeg har fjernet cdr.) Jeg har et abit hovedkort amd xp1600+ win98sec. Håper noen skjønner noe av hva jeg mener, er litt vanskelig å forklare... Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Vel etter det jeg har hørt så burde du kanskje ha brenner og cdrom på separate ide kabler. Er ikke helt sikker på om det var dette eller omvendt :razz: Men se om cdromene dine står på DMA (Direct Memory Access) modus. For da slipper dem å gå gjennom CPU, og får direkte tilgang til minnet. Det øker ytelsen din i hvertfall... Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 ok, skal se etter det ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå