Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter - er stemmen viktig?

Gjest mørkstemme

Anbefalte innlegg

Gjest mørkstemme

Jeg tenker ofte på hvordan gutter oppfatter stemmen min. Jeg har en litt over gjennomsnittet mørk stemme og hater den selv (og hvordan jeg snakker).

Er det sånn at du som gutt faller for jenter med lysere tone i stemmen?

Av en eller annen grunn så skylder jeg ofte på stemmen min som en faktor i at en gutt ikke forelsker seg skikkelig i meg. Det høres rart ut.. men det er det jeg tenker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle hører en mørkere stemme i hodet sitt en hvordan andre rundt deg oppfatter stemmen din. Dette er på grunn av at du hører vibrasjonene hodeskallen din får når du snakker, som er veldig mørk (som hvis du holder deg for ørene og prater hører du fortsatt hva du sier, bare med veldig mørk stemme). Jeg skriver dette bare for å spørre om du har hørt deg selv på opptak, og ikke bare gjennom hva du hører deg selv si.

Har noen kommentert at du har mørk stemme?

Det er ikke turn-off med mørk stemme. Det skal i så fall ganske dypt før jeg tenker over det. Faktisk er det mye mer turn-off med en pipe-stemme eller en skrikende stemme. Hvis stemmen din er litt mørk, kan det godt hende den er mye mer behagelig å høre på i lengre perioder enn andre jenter sine stemmer.

Selvfølgelig vanskelig for oss på internett å avgjøre om stemmen din er for mørk, eller bare behagelig mørk :)

Lenke til kommentar
Gjest mørkstemme

Alle hører en mørkere stemme i hodet sitt en hvordan andre rundt deg oppfatter stemmen din. Dette er på grunn av at du hører vibrasjonene hodeskallen din får når du snakker, som er veldig mørk (som hvis du holder deg for ørene og prater hører du fortsatt hva du sier, bare med veldig mørk stemme). Jeg skriver dette bare for å spørre om du har hørt deg selv på opptak, og ikke bare gjennom hva du hører deg selv si.

Har noen kommentert at du har mørk stemme?

Det er ikke turn-off med mørk stemme. Det skal i så fall ganske dypt før jeg tenker over det. Faktisk er det mye mer turn-off med en pipe-stemme eller en skrikende stemme. Hvis stemmen din er litt mørk, kan det godt hende den er mye mer behagelig å høre på i lengre perioder enn andre jenter sine stemmer.

Selvfølgelig vanskelig for oss på internett å avgjøre om stemmen din er for mørk, eller bare behagelig mørk :)

Ja skjønner, mulig det. Men en ting jeg aldri glemmer var at på ungdomskolen fikk jeg en kommentar om stemmen min som gikk sånn: "nei, liker ikke henne lenger, for mørk stemme for meg." Selv om det nå er 6 år siden drar jeg ofte den tanken fram igjen.

Senest i går, fikk jeg høre at jeg snakker helt likt som min bror, bare i kvinnelig utgave.

Og ja jeg har hørt meg selv på tape en haug av ganger. De fleste misliker stemmen sin når de hører den på tape, men jeg hater min sterkt og finner ingenting attraktivt med den. Ikke nødvendigvis fordi den er kjeeempe mørk (for det er den ikke). Men at den gjerne skulle vært et par hakk lysere eller annereledes.

Lenke til kommentar

Som han over meg her sier hadde det hjulpet oss å høre stemmen din.

Men for å svare på spørsmålet ditt (igjen kanskje...) så er stemmer viktig for å avgjøre karakteren til en person. Stemmen bør passe til personen som har den. Har truffet et par ganger ganske store kvinner som har hatt altfor lys stemme i forhold til hvordan de såg ut eller oppførte seg. Og dette har gått begge veier. Små jenter bør ha lysere stemmer en store grove kvinnfolk.

Og at det ble sagt til deg for 6 år siden (da var sikkert du ganske ung, og kanskje hadde en litt liten kropp i forhold til stemmen din), vil ikke bety noe nå.

Du må se hvordan du selv ser ut nå, og avgjøre selv om stemmen din ikke passer i det hele tatt.

Tipper du allerede har gjort det, men som sagt så kan ikke vi svare konkret på om DIN stemme ikke passer DEG. :)

Lenke til kommentar

Stemme har vitterlig ikke en skitt å si om man finner kjemien.

Personlig har jeg en veldig dyp og mørk stemme, og ler litt når jeg hører en jente med samme type register i stemmen. Men det gjør ingenting. Humrer også tilsvarende når jeg hører en jente med lys pipestemme (les. Linni Meister). Men det er absolutt ikke avgjørende på noen måte.

Vær deg selv, så går resten av seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest mørkstemme

Som han over meg her sier hadde det hjulpet oss å høre stemmen din.

Små jenter bør ha lysere stemmer en store grove kvinnfolk.

Og at det ble sagt til deg for 6 år siden (da var sikkert du ganske ung, og kanskje hadde en litt liten kropp i forhold til stemmen din), vil ikke bety noe nå.

Du må se hvordan du selv ser ut nå, og avgjøre selv om stemmen din ikke passer i det hele tatt.

Tipper du allerede har gjort det, men som sagt så kan ikke vi svare konkret på om DIN stemme ikke passer DEG. :)

Jeg var ikke så mye mindre enn jeg er nå! er 1.60 og er undervektig. Syns ikke jeg passer stemmen i forhold til utseende heller. hadde kanskje hjulpet og lagt ut noe, men vil helst ikke. =/

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk stemmen til en jente har en del å si. Noen jenter jeg har møtt har hatt helt utrolig deilige stemmer, jeg foretrekker lyse, klare og feminine stemmer. Jeg har synes at stemmene deres er deilige før jeg ble kjent med personene, så jeg tror ikke det bare er at jeg liker personligheten og assosiserer stemmen med den. Men dette er sikkert forskjellig fra person til person, noen legger nok ikke så stor vekt på det.

Du må heller ikke glemme at man bedømmer en potensiell partner utifra haugevis med kriterier, de færreste krever at en partner er perfekt på alle områder. Hadde en jente vært en god match på mange andre områder kunne jeg lett sett forbi en litt mørkere stemme enn hva jeg foretrekker.

Endret av Kalinken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk stemmen til en jente har en del å si. Noen jenter jeg har møtt har hatt helt utrolig deilige stemmer, jeg foretrekker lyse, klare og feminine stemmer. Jeg har synes at stemmene deres er deilige før jeg ble kjent med personene, så jeg tror ikke det bare er at jeg liker personligheten og assosiserer stemmen med den. Men dette er sikkert forskjellig fra person til person, noen legger nok ikke så stor vekt på det.

Du må heller ikke glemme at man bedømmer en potensiell partner utifra haugevis med kriterier, de færreste krever at en partner er perfekt på alle områder. Hadde en jente vært en god match på mange andre områder kunne jeg lett sett forbi en litt mørkere stemme enn hva jeg foretrekker.

Litt sånn jeg tenker og, men så lenge stemmen er så veldig mørk så er det ikke så veldig farlig.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye å si. Tenker som regel ikke noe spesielt over det når jeg møter ei jente. Tenker mer på dialekten, mange dialekter som turn off.

Men liker en mer feminin stemme. Men så lenge du ikke har en veldig mørk stemme. Så har du ikke noe å være redd for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...