Gå til innhold

Hjelp til Kobling, Denon AVR 390.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Eg har gjort noko som i etterkant viser seg å ikkje vere så veldig lurt.

Eg har nemmeleg kjøpt eit "heimkino anlegg" (Forsterker, og 5 høgtalerar), men det er kjøpt utan bruksanvisning og kablar!

Så sidan eg er ganske grøn på dette; Please help me out?

Trenger å vete et meste really. Kor tjukke/tynne kabler er greit til høgtalerane? Holder 0.5 mm? Rekne med at Rød skal på rød, og svart på svart?

Koblet nettopp til eine høgtaleren (Left front) til forsterkaren (Rød - rød, svart -svart), og koblet til lyd til Aux inngangen. Og skiftet innput til Aux. Men var ingen lyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Manual finner du på denon sine hjemmesider. Du trenger mest sannsynlig ett nummer som står bakpå forsterkeren for å få adgang.

Det er riktig at høytallere skal koples farge mot farge. 0.5mm blir litt lite, min erfaring er at bassen blir borte ved lave kvadrater. Men det holder normalt massevis med 1.5mm.

Er ikke veldig kjent med Denon sitt oppsett, men det kan hende du må tilegne inngangnene riktig. Du kan også prøve å se om den er valgt på digital i stedet for analog. Normalt så er det en knapp som kan brukes til å bytte mellom de, slik at man kan ha flere innganger pr input valg.

Det kan jo også hende at det er en A og B høytaller utgang, da er det normalet en bryter på fronten av forsterkeren hvor man velger. Denne kan lett havne i feil stilling ved flytting osv.

Skrevet

Klarte meg ganske bra med prøving og feiling. Viste seg sjølvsagt, dum som eg er, at forsterkeren stod i stereo mode. Og den eg hadde koblet til var sjølvsagt koblet til i ein av bakportene. Så lyden kom når eg skiftet over til Surround. Merker at Bassen er litt fraværande ja. Så må nok absolutt skifte over til 1.5 mm.

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...