Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ingen vil finne på noe

Gjest Johnny

Anbefalte innlegg

Jeg begynner i bunn og grunn å bli litt oppgitt nå. Jeg er populær på skolen og har mange venner der, men når det kommer til fritiden sitter jeg stort sett for meg selv. Jeg har lest mange steder at man ikke skal sitte å vente på å bli invitert med på noe, men å heller ta intiativet selv. Men det funker jo f*** ikke, jeg føler at jeg inviterer folk med på noe gang på gang og det er kun en sjelden gang at det virkelig skjer. Folk svarer "Kanskje", "Ja, vi få se". Så når jeg spør dem igjen om de har bestemt seg senere, svarer de enten ikke eller sier at det har dukket opp noe. På skolen virker det som de stortrives i mitt selskap og vil henge med meg der hele tiden.

For en sprø verden vi lever i...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig. Kanskje det er forskjellig fra sted til sted, men her i bygda så sier vi gjerne ja til å bli med på noe om vi har muligheten.

Det samme gjelder fra min forrige boplass, Sandnes, spurte jeg om noen ville finne på noe så var det lite nøling. :)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er ikke din feil, TS! Folk gidder ikke og er slitne etter skolen. Men ofte kan dette med bare "finne på noe en dag?" være for usikkert og folk orker ikke engasjere seg.

Noen ting som kan hjelpe:

- ting som gjøres fast på bestemte ukedager, som pokerkvelder, lage-mat-kvelder, kosekvelder med film/vors/byen, etc.

- veldig konkrete ting som kan gjøre med en gang, uten noe usikkerhet, som bli med hjem etter skolen den dagen og lage middag, lekser, xbox, jogging, etc.

-lag events på facebook......f.eks. hyttetur eller mindre ting. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...