gorane Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Har akkurat kjøpt en ny PC til min far på komplett.no. Skulle få den opp og gå i går kveld, men opplever at den plutselig slår seg av uten forvarsel. Akkurat som om strømmen går.. Dette har nå skjedd tre ganger. En gang under installasjon av et spill, så en gang etter at et annet spill hadde startet, og så en tredje gang i "skrivebord-modus". PC'en er som sagt spjeller ny, noen som har en formening om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg antar at strømmen er tilkoblet. Uansett så høres det ut som om det kan være relatert til batteri/lader eller strømstyring. Men det blir litt tipping. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Kan også være at CPU blir for varm. Da vil PCen slå seg av for å beskytte CPU mot skade. PSU vil også slå av PC hvis selve PSUen blir for varm. Er dog ikke sikker på om det er snakk om bærbar eller stasjonær PC. Lenke til kommentar
gorane Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Kan også være at CPU blir for varm. Da vil PCen slå seg av for å beskytte CPU mot skade. PSU vil også slå av PC hvis selve PSUen blir for varm. Er dog ikke sikker på om det er snakk om bærbar eller stasjonær PC. Dette er snakk om en stasjonær PC Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 For å sjekke prosessortemperaturen din, kan du bruker f eks Real Temp. http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/Real_Temp/ - for intel Da vet du hvertfall hva som er galt, ellers ville jeg kontaktet komplett om det er et pakketilbud fra dem. Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 For å sjekke prosessortemperaturen din, kan du bruker f eks Real Temp. http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/Real_Temp/ - for intel Da vet du hvertfall hva som er galt, ellers ville jeg kontaktet komplett om det er et pakketilbud fra dem. Strømforsyninga er nok synderen hvis det ikke er tempratur på cpu.En standard feil på silver power strømforsyninger ihvertfall,har byttet 2 stk på komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå