-alias- Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Har nylig kjøpt meg ny LG TV 42LD550, link: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=178376 Dette er en 100Hz FullHD 100Hz TV. Når man trykker "Info" på fjernkontrollen kommer det opp et vindu øverst som viser 50Hz. Man skulle tro at der ville det stå 100Hz siden TV i specs er 100Hz. Jeg finner ingen valg i menyen der dette kan endres, men jeg kan jo ha oversett noe. For øvrig er jeg veldig fornøyd med apparatet, men det irriterer meg at jeg ikke finner ut av dette med 100Hz. Er det noen som kan hjelpe, evt. fortelle meg årsaken til at det er slik? Endret 5. september 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 mulig fordi du kjører 1080i og ikke 720p eller 1080p Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Den viser nok bare input infoen, 100Hz er en etterbehandlig av bildet. Men det er rart du ikke finner noe innstilling for 100Hz i menyen da det er noe man bør kunne skru av mtp input lag i konsoll spill og eventuelle lipsync problemer. Finner du Trumotion der da? Mulig det går under det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Som MistaPi sier, det den viser der er INPUT-signalet (dette står tilogmed forklart i bruksanvisningen din..). Ikke hvorvidt den bruker 100Hz eller ei. Ta deg en titt i bildemenyen, avanserte bildeinstillinger, og se på trumotion-instillingene. Der kan du ta 100hz på og av, og du vil se forskjellen på bildet. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Fant det ikke i bruksanvisningen, men nå er ikke bruksanvisninger det jeg liker best så det er mulig jeg overså det. TruMotion kan bare settes på lav eller høy, og av. 100Hz er såvidt jeg kan se ikke omtalt noen steder i menyene. Endret 5. september 2010 av -alias- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hva sto på klistremerket som sto nede til venstre på tven når du pakket den opp? Og hva står på PS.no i spesifikasjonene til tven? "TruMotion 100Hz" . Uansett, hvordan du bør stille den inn osv står på side 103 i den norske bruksanvisninga . Så der har du det. Lykke til med tven forresten, det er en god tv for pengene! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Jeg så TruMotion 100Hz på eska og på plastflippen jeg fjernet, men tenkte ikke på TruMotion = 100Hz. Takker, da har jeg lært noe nytt i dag også. Ja, det var veldig mye TV for pengene og jeg er særdeles fornøyd. Kjøpte denne som en erstatning for en tre år gammel 42" Tatung som det ble feil på, som jeg fikk kreditert nyprisen på fra Tatung. Den kostet forøvrig det dobbelte i 2007 så dette er den beste handelen jeg har gjort til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå