Gå til innhold

[Løst] Føler meg Snytt av JP -1000D uten IS


Anbefalte innlegg

Bestilte mitt første speilreflekskamera fra Japan Photo, og fikk det i går.

 

https://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/canon/canon-eos-1000d-med-18-55-boken-bedre-bilder-med-eos

 

Grunnen til at jeg bestilte der, var at bildet viste et kit med IS linse. Da jeg mottok pakken i går oppdaget jeg at linsebenevnelsen endet på 1:3,5-5,6 ll istede for 1:3,5-5,6 IS.

 

Har det skjedd en glipp her eller. Siden jeg har så lite peiling på dette, vet jeg ikke om jeg bør forlange å få en ny linse eller om det er ingen ting å lage noe bråk om.

 

Noen som har noen forslag til hva jeg skal gjøre.

 

Takk.

Endret av j@nfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon 1000D-kit blir har som regel vært med ikke-IS versjonen av objektivet.

Produktsiden til JP på denne linken er skuffende lite informativ vedrørende spesifikasjoner. Men siden dei har brukt en illustrasjon som viser IS-versjonen så har du god grunn til å forvente denne.

 

JapanPhoto bruker å være greie å ha med å gjøre, så kontakt dei og ta opp saka. Husk at du har 14 dagers returrett på internettkjøp.

 

IS-versjonen blir sett på som relativt mye bedre enn ikke-IS versjonen, så personlig så ville jeg ikke bare godta det uten videre.

Det å klage på en feil er ikke det samme som å lage bråk.

 

PS!! DU bør finne en bedre (mer informativ) tittel på posten.

 

 

ESIT!! Etter å ha kikket litt videre på JP sine sider så er jeg nok overbevist om at de mener å selge ikke-IS versjonen i dette kitet, men uansett p.g.a. illustrasjonen som dei har brukt så har du grunn til å forvente at det er IS-versjonen som er med.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Det var veldig dårlig med informasjon på den siden,ville om ikke annet kontaktet JP og fortelle dem at du ikke fikk den varen du hadde forventninger om og motta.

Kan hende du kan bytte objektiv mot et lite pristillegg,aller helst burde JP bytte vederlagsfritt da de har liten/ingen spesifikk informasjon angående objektivet på siden.

Jeg anbefaler deg og gjøre dette da det med IS er mye bedre angående bildekvalitet.

 

Edit:ser at flere bruker den "metoden" og utelater å skrive dette angående IS,men de fleste er fornuftige nok til å legge ved riktige bilder.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Prisen er ellers ikke gæærn - du får bok og objektiv for 214 mer enn for huset alene. Pakken med IS-objektivet koster flere hundre mer, og så får du ikke med noen bok.

(Boken er bare relevant for nybegynnere, men allikevel..)

 

Skjønner det, men når de har så lite info, bør man vel kunne bruke bildene for å finne un hva man får. Det er vel ikke så vanskelig å bruke bilde av den linsa man får eller skrive at dette er en modell uten IS. De fleste (inkl meg) som kjøper dette kamraet er nybegynnere som når det gjelder speilrefleks, da er det ikke lett å vite hva man skal se etter og hva man kan forvente.

 

Synest iallefall at infoen burde vært bedre.

Lenke til kommentar

Prisen er ellers ikke gæærn - du får bok og objektiv for 214 mer enn for huset alene. Pakken med IS-objektivet koster flere hundre mer, og så får du ikke med noen bok.

(Boken er bare relevant for nybegynnere, men allikevel..)

 

Prisen er grei nok den,men TS forventet en vare han ikke fikk.

Han kan selvfølgelig bruke angrefristen,men okkesom så er siden villedende.

Lenke til kommentar

Jeg ser mer på dette som en reklamasjonssak enn en angresak. Det er reklamasjonsretten man bruker når man skal klage på en mangel ved leveransen. IS-objektiv er så langt jeg kan skjønne en mangel når det reklameres med IS-objektiv på bildet og kunden ikke får det.

 

I prislistene til JP står det "Canon EOS 1000D med 18-55 & boken Bedre Bilder med EOS". Der står det ikke videre spesifisert om det er II-versjonen eller IS-versjonen. Man må derfor anta at det er mangelfullt spesifisert i overskriften og at bildet supplerer med mer informasjon.

 

Det er jammen ikke rare tabben butikkene kan gjøre før det får konsekvenser for dem. Jeg er glad jeg ikke er ansvarlig for sånne ting selv. Men for all del, fra kundens ståsted er det helt klart en viktig mangel og reagerer man ikke så blir det heller ingen forbedring for kommende kunder. Det er riktig og bra at misvisende markedsføring får konsekvenser. Det koster heller ikke JP særlig mye å rette opp tabben.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg ser mer på dette som en reklamasjonssak enn en angresak.

 

Helt enig i det, men jeg ville likevel brukt angrefristen hvis jeg ikke fikk fikset problemet.

 

Edit: Men jeg har stort sett hatt positive erfaringer med Japan Photo og det ville forbause meg om de ikke bare byttet objektiv.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Angrefristen er bare 14 dager fra mottatt vare (ved internettkjøp) og en reklamasjonssak kan ta lengre tid enn det å behandle. Jeg ville ringt JP og pratet med de. Jeg regner med at det ordner seg enkelt ved at trådstarter får det riktige objektivet gratis tilsendt og får dekt returporto ved innsending av det feile objektivet.

Lenke til kommentar

Bestilte mitt første speilreflekskamera fra Japan Photo, og fikk det i går.

 

https://www.japanphoto.no/product/digital-speilrefleks/canon/canon-eos-1000d-med-18-55-boken-bedre-bilder-med-eos

 

Grunnen til at jeg bestilte der, var at bildet viste et kit med IS linse. Da jeg mottok pakken i går oppdaget jeg at linsebenevnelsen endet på 1:3,5-5,6 ll istede for 1:3,5-5,6 IS.

 

Har det skjedd en glipp her eller. Siden jeg har så lite peiling på dette, vet jeg ikke om jeg bør forlange å få en ny linse eller om det er ingen ting å lage noe bråk om.

 

Noen som har noen forslag til hva jeg skal gjøre.

 

Takk.

 

 

Hei j@nfe,

 

Har sendt deg PM vedr. denne ordren slik at vi får sendt deg et Canon EF-S 18-55mm IS. Beklager at bildene var misvisende og har nå byttet ut bildene på dette produktet slik at det samsvarer med produktinformasjonen.

 

Forøvrig går det svært mye raskere å ordne opp i slike saker ved å sende en e-post til [email protected]

 

Ha en fortsatt fin søndag!

 

Mvh

Espen H.

Japan Photo Nettbutikken

Lenke til kommentar

 

 

Forøvrig går det svært mye raskere å ordne opp i slike saker ved å sende en e-post til [email protected]

 

 

 

På en søndag :)

 

Synes det er kjempefint at forbrukere tar opp sånne spørsmål her,det gir positive ringvirkninger alle veier.

Når det gjelder Trådstarter var han usikker på om det var et reklamasjons-tema eller ikke.

 

I henhold til Forbrukerkjøpsloven er dette å anse som en mangel da produktbildene ikke svarer til det forbrukeren har grunn til å forvente. Vi anser derfor dette som en reklamasjonssak.

 

Mvh

Espen H.

Japan Photo Nettbutikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...