vikingkylling Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Som noen kanskje vet er jeg godt i gang med å lage et plattformspill kalt "Jackie Diamond in the Laor if the Easter Bunny". Det meste av den grunnleggende motoren er ferdig, og siste tilskudd er en meny og to valgrrie spillbare karakterer med forskjellige våpen, skills etc. Det var stort. Men nå begynner det for alvor å bli på tide å tenke på leveldesign. Av den grunn har jeg noen enkle spørsmål. 1. Hvor stor bør brettene være? Foretrekker du noen få, gigantiske brett eller mange små? Kanskje en kombinasjon? 2. Vil du ha alt sortert i verden 1 -1, 1 -2 osv, eller en eneste stor verden som i f.eks Metroid og Castlevania? 3. Enkle power-ups som i Super Mario, eller et inventory som i Metroid? Eller et helt RPG system som i Casatlevania? (Symphony of the Night, Aria of Sorrow, Dawn of Sorrow etc.) 4. Jeg har foreløpig to spillbare karakterer. (velg selv hvem du vil spille som fra menyen i starten.) Den ene karakteren (Jackie) har pistol, men fint lite annet. Trenger hun mer, og i såfall, hva da? Hun vil kun ha realistiske våpen og gadgets. 5. Den andre karakteren er en ennå navnløs heks og vil ha diverse magiske formler å leke med. Hun vil i hovedsak angripe med en standard ildkule, men hun trenger mer magi. Det vil ta tid å animere henne, så før jeg begynner, hva skal hun bruke til å kaste magi med? En tryllestav? En bok? Kun hendene? Noe annet? 6. Hva slags magi bør hun heksen ha? Jeg er lei standard magi. Ildkulen hun får er fordi det er praktisk, men resten vil helst være litt mer originalt. Use hte Force, honey. 7. Og hva skal hun hete? 8. Trenger jeg en tredje karakter? I så fall, hva heter hun? Og hva skal hun kunne gjøre for å være forskjellig fra de to andre? Jeg vet det blir tre kvinnfolk, men det er fordi jeg vurderer sterkt å omdøpe spillet til "Diamond Sisters in he Laor of the Easter Bunny", som en hyllest til Giana Sisters. Men da blir det vel Jackie Sisters? Geez, lett skal det ikke være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå