Gå til innhold

Thompson TCM470 og Zyxel P2602HWT

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med følgende problem:

Jeg har et modem fra canal digital (thompson TCM470) som jeg gjerne vil ha en router på. Så har det seg sånn at jeg har et nytt (3 mnd gml) multimodem fra telenor liggende (Zyxel P2602HWT). Tenkte da at jeg kunne bruke Zyxel som router, men lettere sagt enn gjort. Har trålet forumet for svar, men finner bare tråder hvor medlemmer vil gjøre det motsatt, dvs bruke Zyxel kun som modem med egen ruter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på om det går an å sette opp routermodemet som ren router.

Modemet fra CD gir vel kun ut en ipadresse og da er du avhengig av routeing for å kunne koble til flere maskiner.

1. Logg inn på Zyxel og se om du kan stille inn WAN til noe fornuftig. Feks DHCP... Sjekk også om det er en bryter for å koble ut modemet i routermodemet.

2. Koble så en nettverkskabel mellom TCM470 og Zyxel WAN-port.

3. Resett TCM470 for å frigjøre lease av IP. Dette gjør du ved å stikke en pennespiss inn bak i 10 sek, til lampene slukker/blinker. Det tar noen minutter før 3-4 lamper foran blinker/lyser og du har nett.

Funker ikke dette, så sjekk punkt 1 igjen. Det er der nøkkelen for en mulig suksess ligger.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Takk for svar, men dessverre fuket det ikke gikk inn i WAN og satt innstillingen til DCHP

(det var det den stod på mener jeg - den andre var PPOE og det funket heller ikke)

Er heller ikke mulig å koble ut modem biten i zyxel med bryter, må envt være noen innstillinger.

Noen andre tips mottas med takk;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...