Gå til innhold

Lite problem med UPS, levering av vare

Anbefalte innlegg

Hei.

Har gjort en aldri så liten feil i min seneste bestilling av produkt fra utlandet.

Bestilte et snowboard fra blue-tomato.com, en nettbutikk med base i Østerrike. Så de hadde gratis frakt på varer over 200e innenfor EU, så jeg tenkte jeg skulle være litt lur og sende pakken poste restante til Sverige. Har bestilt varer poste restante tidligere uten noen problemer, men denne gangen blir det litt hodebry:

Blue tomato sendte brettet mitt med UPS. UPS leverer ikke varer til postkontor. (Dette informerer faktisk nettbutikken om under FAQ for sendinger, jeg var for dum til å lese dette før jeg skrev inn adresse) Poste restante er en tjeneste det svenske postverket tilbyr gratis til de som benytter seg av postens tjenester. Da jeg har bedt om å få min pakke sendt til Sverige, kan jeg ikke be UPS sende den til Norge av tollmessige årsaker. Det er i og for seg greit nok. Hvordan jeg skal få rettet opp i dette og få brettet hos meg er spørsmålet.

Har kontaktet UPS Norge uten at de kunne hjelpe meg, de sa jeg måtte høre med UPS Sverige etter at pakken var på svensk jord.

Tror jeg har disse alternativene:

1) Få UPS til å sende pakken tilbake til avsender, og så få avsender til å sende pakken til meg i Norge. Kommer til å ta litt ekstra tid og ekstra arbeid for butikken jeg kjøpte brettet fra.

2) Endre adressen på pakken til noen jeg kjenner i Sverige, som da kan sende pakken på nytt til meg. Mulig det blir litt dyrt, jeg har ikke kjennskap til det svenske postverkets takster.

3) Høre om det er mulig å hente pakken selv hos UPS' lokaler dersom det er innenfor rimelig avstand fra meg

Da det ikke er noen umiddelbar hast med å få brettet tenker jeg alternativ 1 det enkleste og rimeligste for meg.

Jeg innser at dette er 100% min feil, så noen kommentarer på akkurat det er ikke nødvendig. Ut over det mottas samtlige innspill og forslag med takk.

Off topic skyter jeg inn at UPS er forferdelig treige. Pakken ble sendt 30. august og har enda ikke forlatt Tyskland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bumper min egen post med oppdatering.

UPS Sverige ga meg telefonnummer og adresse til det lokale budselskapet. Jeg har kontaktet de og bedt om at de lar pakken være i sine lokaler, og at jeg henter den selv i løpet av uken.

Blir litt ekstra jobb, men det må jeg bare akseptere når min egen idioti er årsaken til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...