Gjest Gjeldshelvete Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hei. Først litt om meg selv. Jeg bor for øyeblikket i oslo og studere ved UIO. Hjemmefra dro jeg med meg endel gjeld som jeg har slitt med lenge. Men nå har desverre vannet rent over. Jeg har leie utgifter på 4000 i månden pluss mat og det klarer jeg akuratt med studielånet. Jeg har gjerne noe igjen til overs. Men jeg har som nevnt endel gjeld. Et forbrukslån på 20 000. Et kredittkort på 10 000. Å et annet kredittkort 10 000. Total gjeld på 40 000 med andre ord. Forbrukslånet sprakk og gikk til lindorff. Der klarte jeg å diskutere meg frem til en avdragsordning på 12 månder. Noe som jeg foreløpig ikke klarer å holde så fremt jeg ikke får meg en jobb fort som faen og innen en månde. Jeg klarer gjerne de første avdragene. Det ene kredittkortet er også overtrukket noe og jeg fikk en saftig faktura der også. Jeg har foreløpig ingen betalingsanmerkning. Hovedbankforbindelsen min er dnbnor. Der prøvde jeg å søke om et såkalt etableringslån på 50 000 for å dekke inn alle kravene. Men jeg fikk avslag fordi jeg har hatt endel overtrekk på kontiene mine. Overtrekkene har maks vert på 100 kroner ver gang men det var ille nok for det om. Jeg har ikke noe overtrekk der nå. Jeg får ikke sove om natten pågrunn av alt denne gjelden. Jeg får heller ikke konsentrert meg om studiene. Dette er bare helt jævlig. Jeg har null kontroll. Jeg tok til vettet og kontaktet noen økonomer som drev med gjeldsmekling. De tilbyde meg å hjelpe meg mot betaling selvfølgelig. Det var snakk om 5-6 tusen de skulle ha men det blir kansje billigere en at alt ryker til inkasso å går rett vest? Har dere noen andre forslag ? Er det noen som låner ut penger til slikt? Jeg har jo ingenting å sikkre dette i. Nei jeg tar ikke kontakt med foreldrene mine. Dette skal jeg ordne opp i selv. Det er tungt å tenke på dette hele tiden. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Ta opp nytt lån for å betjene de andre? Det kan lønne seg med ett lån ja så du ikke betaler renter flere steder, men som du sa banken sa nei pga overtrekk. Du burde iallefall søke på en jobb uten om studiene. Har du ringt selskapene direkte eller har ikke de saken lenger da det er kjøpt opp av inkassobyråene? Edit: Avdrag på 12 mnd er dårligere deal en du hadde før inkasso. Endret 4. september 2010 av War Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hei Selv om disse gjeldsproblemene dine naturligvis går inn på deg, så er vel ikke de problemene du tar opp egentlig helseproblem. Det finnes en egen kategori for økonomi, og du bør få flyttet tråden dit. Det er grunn til å tro at du vil få mer nyttige råd der enn her i denne tråden. Ut over det, gjelder det vel å kontakte de du skylder penger og få til en ordning som du kan håndtere. Mvh Dag Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Jeg skriver her for å være anonym. Jeg vet at det i utgangspunktet ikke passer helt inn her. Forbrukslånet på 20 000 er sendt til lindorff i oppdrag ifra banken. Lindorff har ikke kjøpt opp gjelden. Jeg spurte om det var mulig å få lånet tilbake igjen til nordea om jeg betalte salæret lindorff skulle ha men det var ikke mulig foreløpig fordi banken hadde sakt at hele kreditten skulle innfries. Dette er så vanskelig for meg. Jeg blir utrolig dårlig av det. For noen hadde dette vært en dråpe i havet men for meg rammer dette hardt. Jeg trenger å få samlet alt til et lån slik at jeg får ned rentene og omkostningene. Å ikke minst for å få bedre kontroll. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 http://www.finn.no/jobb/ ...mice.....or man...? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Og ingen hjelp å få hos foreldrene? Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Vel, han har allerede skrevet at han ønsker å ordne opp i dette selv. Jeg har egentlig ingen andre råd enn å begynne å sende CV til forskjellige selskaper i håp om en jobb. Lykke til! Håper det ordner deg for deg, det gjør som oftest det til slutt Lenke til kommentar
War Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 blåbærs forslag er ett av de bedre. Du klipper/sperrer kortene og de betaler gjelden. Så betaler du til de med avtale om å ikke skaffe slike kort igjen som student el. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå