Lange Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Nei, der kan du skyte en fyr i hode 50 ganger uten at han dør. Ja, han er jo høyere level enn deg. Om en skudd i huet er nok, ser jeg ikke helt vitsen med levler i det hele tatt.. Det er fordi du enten ikke vil, eller så er du bare dum. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Nei, der kan du skyte en fyr i hode 50 ganger uten at han dør. Ja, han er jo høyere level enn deg. Om en skudd i huet er nok, ser jeg ikke helt vitsen med levler i det hele tatt.. Det er fordi du enten ikke vil, eller så er du bare dum. Tåler de ett skudd i huet fordi jeg ikke vil, eller er dum? Okay. I FPS, bør de gå i bakken etter headshot, med mindre god hjelm. I andre gene's, er det noe annet. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Kunne ikke vært mer ening med trådstarter, og skrekkeksempelet med Oblivion er ikke bra. Må innrømme at Fallout 3 traff meg i hjertet, men der var det få og heller lite dypere elementer. Det er spesielt dette med auto-levling jeg syns er helt horribelt, og skjønner ikke at det kan falle utviklere inn å faktisk gjøre dette? I et RPG skal du føle fremgang, du skal føle at du boler deg opp til å bli en skikkelig heftig helt etterhvert. Men i spill som har auto-levlende monstre, føler du aldri dette; hva er vitsen når du kan klare spillet på level 1? Også dette med store, tomme verdener. Huff og huff! Hva søren skal man med en stor verden, når den er diffus, kjedelig og død? Syns fokuset er helt feil akkurat der, vi vil ha detaljrikdom og områder som skaper utforskingslyst, ikke tomme skoger der det ikke er noe spennende å finne! Savner et skikkelig RPG, og nå for tiden er det megatørke akkurat der. New Vegas snart, men heller ikke det når opp det nivået som så sårt er savnet.. Endret 7. september 2010 av Selvin Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg vil si meg enig i at mange av dagens nye RPG spill ikke holder mål sammenlignet med gamle klassikere, men jeg må få si at mange av de spillene du nevner setter jeg høyt opp på listen av mine favorittspill. Du nevner Dragon Age: Origins. Ja, det ikke et standard RPG spill, men spillet har mange aspekter ved seg som jeg vil si trekker det mer opp en mangel på RPG deler trekker det ned. Jeg vil blant annet trekke frem vanskelighetsgraden (nå spilte jeg igjennom spillet på vanskeligste), noe som virkelig gir deg en utfordring. Dragon Age er på ingen måte en walkover, og med så mange forskjellige abilities man har er det taktiske aspektet ved det stort. Selv om jeg likte spillet er det flere ting jeg ikke likte. Jeg savnet multiplayer i dragon age. Multiplayer i det spillet hadde virkelig gjort seg, og økt underholdningverdien og levetiden for spillet betraktelig. Samarbeide for å komme igjennom nye soner og ta bosser for items er noe alle liker. Fallout 3. Jeg elsker det spillet. Det er lagt så mye story og arbeid ned i det spillet at det skinner tvers igjennom. Jeg syns Fallout 3 treffer sjangeren rett på hodet. Et FPS spill med akkurat nok RPG elementer til å skape et spennende og hektisk univers. Spillerne får lyst til å gå rund å utforske, finne skjulte steder og eastereggs. Jeg syns ikke Fallout fortjener kritikk for mangel på RPG elementer. Mass Effect 2 har utrolig høy underholdningsverdi, men jeg kan si meg enig i at de kunne implementert flere RPG elementer. Historien bak karakterene og arbeid som er lagt i planeter og univers er det ingenting å si på, noe som spiller en viktig rolle i slike spill. Alt i alt en veldig spennende og morsomt spillopplevelse. Kan forsåvidt også nevne at Risen på ingen måter levde opp til mine forventninger. Bare det faktum at hoppeanimasjonen så mer ut som en kamel med forstuet ankel enn et ordentlig hopp er bevis på at alt for lite arbeid er lagt ned i det spillet. Jeg følte som deg ingen motivasjon til å utforske noen steder, et moment som er utrolig viktig for RPG spill. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Også dette med store, tomme verdener. Huff og huff! Hva søren skal man med en stor verden, når den er diffus, kjedelig og død? Syns fokuset er helt feil akkurat der, vi vil ha detaljrikdom og områder som skaper utforskingslyst, ikke tomme skoger der det ikke er noe spennende å finne! Savner et skikkelig RPG, og nå for tiden er det megatørke akkurat der. New Vegas snart, men heller ikke det når opp det nivået som så sårt er savnet.. Et klassisk eksempel på dårlig leveldesign. Alle leveldesignere burde vite at avstanden fra et stor område som føles 75% ferdig til et mindre område som føles 100% fredig er enorm. Desverre er det ikke alle spill der leveldesign prioriteres slik det burde vert.. leveldesign spiller en utrolig viktig rolle, ikke bare i RPG spill, men alle spill. Gleder meg også til new vegas. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 (endret) For all del, jeg er enig i at Mass Effect, Dragon Age og Fallout 3 er underholdende. Men den underholdningsverdien kommer mer fra storyline, grafikk, action. Fallout3 var ok i begynnelsen, men allerede før "mid-game" var det helt klart at utviklerne ikke hadde giddi å bruke tid på å designe verdnen med tanke på vanskelighetsgrad og utfordringer, og isteden bare slengt opp et auto-lvl system og spredt masse fiender utover kartet. Så det som drev meg gjennom 80% av spillet var fordi jeg ville komme videre for å "se hva som skjer". Ingen av disse spillene føles som RPG spill. De er morsomme, men ikke på grunn av RPG-elementene, spesielt ikke "hardcore RPG" elementene. Spesielt Dragon Age lovte jo å dreie heftig innom den sjangern. Men slik ble det ikke, imo. Endret 7. september 2010 av Drogin Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Morrowind synes jeg er et av de beste RPGs jeg har vært borti i, selv om Oblivion fortsatt er min personlige favoritt. Fallout er kanskje også mer krevende, siden du der bare har perks hver tredje level. Oblivion og Fallout 3 kan du også gjøre mye vanskeligere, og fjerne både level cap, scaling og level system, med mods. Men hvis du virkelig ønsker et kompleks, krevende og imponerende rollespill, så vil jeg sterkt anbefale Daggerfall. Så sant du ikke blir skremt bort av gammel grafikk, så har du en ganske unik opplevelse foran deg. Det har en av de beste character creations jeg har sett, kan kun matches av Neverwinter Nights, og det er en feat i seg selv å komme seg ut av tutorial dungeon. Det er også gratis, og kan lovlig lastes ned fra Bethesdas hjemmeside. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 (endret) Yes, av eldre RPG's finnes det mye bra. Noen av de "nye" spillene jeg synes er bra, er Neverwinter Nights spillene, og Gothic 2. Finnes det egentlig noen bra av nyere dato? Gothic 4 skal komme ut nå snart, med ny utvikler, Spellbound, som blant annet har stått bak spillet desperados. Jeg håper de klarer å lage et mer hardcore RPG, slik Gothic 1 og 2 på mange måter var. Gothic 3 kunne forsåvidt også vært veldig bra, men det var enormt buggy, det slukte resurser, og etter min mening bar også selve handlingen i spillet preg av at spillet ikke var ferdig. Endret 11. september 2010 av Drogin Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Risen ble vel laget av de som lagde Gothic-serien? De kunne ha fokusert på alt som gjorde Gothic bra, og samtidig sluppet alle begresningene i Gothic-serien. De kunne hatt en helt ny setting, helt nye fiender, en helt ny historie og så videre, men neida. Alt de endte opp med var en blek kopi av Gothic. Av samme grunn tviler jeg på at Gothic 4 blir bra. Sannsynligvis vil de gjøre standard-feilen og gjøre alt de kan for å overgå Gothic, men feile totalt. Det enkle er ofte det beste, men det er svært mange som glemmer det og tror større automatisk er bedre. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 "This is acrania gothic 4... What we're aiming for in this game is to make sure that Arcania will be more accessible than the previous gothic games that were pretty hard core, popular in europe but not so popular in the USA. Some of the ways we've done that is added a mini map, and added quest markers, a very intuitive combat system..." http://www.youtube.com/watch?v=PiqG1NIZsyQ Greit, da kjøper jeg ikke Gothic 4 heller.. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 "This is acrania gothic 4... What we're aiming for in this game is to make sure that Arcania will be more accessible than the previous gothic games that were pretty hard core, popular in europe but not so popular in the USA. Some of the ways we've done that is added a mini map, and added quest markers, a very intuitive combat system..." http://www.youtube.com/watch?v=PiqG1NIZsyQ Greit, da kjøper jeg ikke Gothic 4 heller.. Kommer vel mods, eller "community patch" som gjør det bra/bedre? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Er jo muligheter for det, akkurat som med Gothic 3.. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 For å skryte enda litt mer av Gothic 2... DETTE er ekte level-design! http://www.thecrawdaddypage.com/reviewsA/shots/gothic2/35.jpg http://www.thecrawdaddypage.com/reviewsA/shots/gothic2/59.jpg Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Bortsett fra styggere grafikk og få eller ingen lys-effekter, ser jeg liten forskjell. Kanskje mer skog og fjell..? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Verdnen i Gothic2 er langt mer kompakt og fullspekket med steder å utforske, både i x og y retning. Se f.eks kartet for gothic 2: http://upload.worldofplayers.de/files3/map_nw.jpg Det er ikke store greiene, men du verden så lang tid det faktisk tar å traske gjennom verdnen, pga utsøkt level-design. Endret 12. september 2010 av Drogin Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Verdnen i Gothic2 er langt mer kompakt og fullspekket med steder å utforske, både i x og y retning. Se f.eks kartet for gothic 2: http://upload.worldofplayers.de/files3/map_nw.jpg Det er ikke store greiene, men du verden så lang tid det faktisk tar å traske gjennom verdnen, pga utsøkt level-design. http://upload.worldofplayers.de/hotlink.html Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Gothic 4 må da prøves. er jo fremdeles GOTHIC... komer 15 oktober http://www.play.com/Games/PC/4-/9644512/Arcania-Gothic-4/Product.html Og en anen outsider jeg er litt spent på. Two worlds 2 kommer 29 oktober http://www.play.com/Games/PC/4-/5800337/Two-Worlds-II/Product.html ellers enig med trådstarter, et av mine første RPG var elderscrolls 1 " Arena" Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Fallout 3. Jeg elsker det spillet. Det er lagt så mye story og arbeid ned i det spillet at det skinner tvers igjennom. Jeg syns Fallout 3 treffer sjangeren rett på hodet. Et FPS spill med akkurat nok RPG elementer til å skape et spennende og hektisk univers. Spillerne får lyst til å gå rund å utforske, finne skjulte steder og eastereggs. Jeg syns ikke Fallout fortjener kritikk for mangel på RPG elementer. Jeg sier: Fallout 3 kunne ha vært greit, hadde det ikke vært for at de hivde et velfungerende system rett ut av vinduet så glasskårnet fløy bortover gata. Og de sitter fortsatt med noe som ligner orginal systemet. Ugh...... Ikke glem at historien er virkelig horribel og dårlig skrevet. Var moro som et lett gring spill, men ubrukelig ellers, og ikke gjenspillbart Av nyere RPG spill synes jeg Drakensang er ganske bra, dog har ikke kommet forbi den faktiske introen enda. Og jeg finner fortsatt ingen manual, noe som irriterer meg da systemet som brukes er litt avansert. Men ellers veldig bra Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 22. september 2010 Del Skrevet 22. september 2010 Kan jeg anbefalle noen JRPGs av en litt "annen" dimensjon og ikke fult så "Dungeon & Dragons"? Kan for eksempel trekke fram spill ifra serien "Persona" som regenes som en "Dating-sim" RPG, som er litt overraskende selv for en JRPG. De andre spillene fra "Shin megami tensei" som lagde persona lagde også "Digital Devil Saga" og "Lucifers Call" eller "Nocturne" som er ganske dystre okkulte JRPGer som kanskje kan fylle noen av dagens RPG hull. Av andre RPGer så må en dessverre grave gjennom et bredt spekter av spill på PS2 eller SNES for å finne det "beste av det beste" ( kan diskuteres ). Så til det nyeste personlig ser jeg frem til: New Vegas - PC Golden sun - DS Last Story - Wii ( skuffende lite info ) og kanskje en kan prøve "Tales of Sylphonia 2" på Wii mens en først er igang. om alt failer, og en ikke klarer å levere noe digitalt, så kan vi jo alle møtes en helg med papir og penn RPG og spille noe der RPG egentlig stammer ifra Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Spiller mye sammen med venner og finner ingen bra RPG's / Hack&Slash spill. Baldurs gate er oppbrukt og for gammelt dessverre. Borderlands - Artig i begynnelsen som mange spill men virker som hastverk i slutten Sacred 2 - Utrolig bra men er ikke balansert Titan Quest - Bra spill men gammelt og ikke balansert Diablo 2 - Gammelt! Loki - Halvferdig Torchlight - Ingen multiplayer, 2'ern kommer snart, litt vel mye tegneserie? Oblivion, Mass effect 1&2 etc orker jeg ikke nevne siden det står mye om dem her. Virker som om produsentene begynner veldig bra men orker ikke og gjennomføre spillene helt og teste det og forandre på det som ikke er bra. Nei er vel bare og glede seg til Diablo 3 som jeg ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå