Gå til innhold

Catalyst Radeon 3.5 (7.90) Display -- endelig ankommet


John Kr

Anbefalte innlegg

remy5: Min var uansett først, og det innebærer ingen ekstra programmer :p Hehe, bare litt "Handyskills" ;)

 

Edit: Jeg var distre igjen...

 

 

ja ja, men du måtte inn i regedit eller noe sånt, og det kan være litt vanskelig for enkelte, så derfor satt jeg opp min, for jeg mener at min kan være enklere enn din :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jeg si!! :smile:

 

overgang fra Cat 3.4 til 3.5 ga meg

+1800 poeng i 3dmark01 fra 16500 til 18300

+500 poeng i 3dmark03 fra 6150 til 6650

UnrealT : Flyby 220 til 231 - 1024*768

UnrealT : BM 72 til 80 - 1024*768

 

dette mistenker jeg å ha med HK i komb. med ATI.......

da jeg tidligere gikk ned i score ved bytte til P4C800Deluxe.

Lenke til kommentar

Finnes det noen her som ikke har et über kort ( 9700 pro-nonpro , 9500.....) , men som fortsatt har gode "gammle" Ati 8500 /9100 /9200 ....osv.

Og som har "testa" disse drv.?

Da jeg bytta fra ca. 3.2 til 3.4 :

- fiksa små bugs (som jeg egentlig ikke la merke til!) i div. spill.

- tapte 500 p. i 3dmark 2k1 se( ja jeg vet 3dmark er ikke alt!) :cry: ( hadde 9275 , nå ca 8775)

- tapte 150 p. i 3dmark 2k3 :cry: ( før ca 1400 , nå ca.) 1250

 

Har ikke testa noen andre spill eller bench. prog. ennå.

Lenke til kommentar

Radeon9700 kortet mitt blir bare bedre og bedre for kvar ny driver...

 

fikk 3900 i 3dmark03 med 3.43, og nå får eg 4300 med 3.5

Xp2400@2800 R9700np 512ddr a7n8x.

 

Fps i "Trolls Lair" på 3dmark03 testen var konstant over 20fps. Før var den nede i 2-4. :woot:

Lenke til kommentar

Jeg får følelsen at Ati forbedrer High-end markede sitt ( driver messig) , mens de nærmest ignorerer resten!

De fleste med 9500 pro og over har fått en forbedring, ikke alle!!

Mens derimot de med 9500 og under....har mistet ytelse, igjen mange MEN ikke alle! Dette gjelder fra og med cat. 3,4 driverne!

Lenke til kommentar
Finnes det noen her som ikke har et über kort ( 9700 pro-nonpro , 9500.....) , men som fortsatt har gode "gammle" Ati 8500 /9100 /9200 ....osv.

Og som har "testa" disse drv.?

Da jeg bytta fra ca. 3.2 til 3.4 :

- fiksa små bugs (som jeg egentlig ikke la merke til!) i div. spill.

- tapte 500 p. i 3dmark 2k1 se( ja jeg vet 3dmark er ikke alt!) :cry: ( hadde 9275 , nå ca 8775)

- tapte 150 p. i 3dmark 2k3 :cry: ( før ca 1400 , nå ca.) 1250

 

Har ikke testa noen andre spill eller bench. prog. ennå.

 

For kort, sjekk "signaturen" min.

 

Synes AF går "smoothere" i ATi demoene enn før (Med 16xAF), men så har ikke jeg über-resten-maskin heller, så mine benchmarks blir ekstrent holdt tilbake av resten av systemet. Spiller heller ikke så mye, men demo watching kan snart bli en "pain-in-the-ass". (Farb-Rausch - fr-25, har ikke kjørt v2 av final, men v1 kjører smooth, men ikke ved scene nr. 2 (Hvor det er tre folk med "kasser" (Boxes) som flyr rundt ;)))

 

Ellers merker ikke jeg den helt store forskjellen... Bruker heller øyet enn FPS for å oppfatte om tingene går "hakkefritt", hva er poenget med FPS counter så lenge du synes det går "hakkefritt" eller ikke? =)

Lenke til kommentar
Ati klarer ikke å lage skikkelige drivere uansett hvor hardt de prøver : rett før jeg selger radeon 9700 pro kortet mitt...

 

første intrykk av 3.5 er som følger

 

-Jeg må reboote for å skifte oppløsning i windows

-Jeg stiller inn hzn på 100 som altid har virket fint før og rebooter og i bios blir jeg mødt av masse rare farge og streker på skjermen rene fyrverkeriet faktisk og jeg var livredd for at kortet hadde blitt herpa.. og klarte å komme inn i safemode å uninstalere drivern og da funka alt bra

 

nå skall jeg prøve pånytt og håper det går bra... FFS kan ikke Ati lage en skikkelig driver :(:(:(:(:(

 

Ati kan brenne :

 

dette høres mer eller mindre ut som hardware feil, hvilket kort har du (produsent og chip), brukerfeil er også mulig

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg stilte det spm. er at jeg spiller en god del ( først og fremst for moddingenes skyld :D ) så fps oversikt er ganske viktig for meg, ja jeg vet at 3dmark og resten av bench programmene sjeldent representerer virkeligheten når det gjelder spill, men....

Jeg har ikke Quake eller unreal T. 2k3 eller noen andre "bench vennlige" spill, så det som står igjen er enten spilnter cell , eller 3dmark ( og andre bench)

En annen grunn er at de fleste drv. ( først og fremst cat.) har fiksa problemer i et spill / program , men ført til andre komplikasjoner! :cry:

Om det så måtte være ytelse tap, til bugs/ "artifacts" i div. spill!

 

Til Excalibur:

 

Av ren interesse så lurer jeg på om du noen gang har kjørt 3dmark 200x ? Eller?

Lenke til kommentar

dere sier at cs problemene er fiksa, vel det er ikke faktum hos meg. og ja... jeg har fjerna alle drivere før jeg reinstallerte... noen andre som fortsatt har samme problemet? Jeg er sikker på at det er driveren siden jeg kjørte spillet bedre med gf2 mx400 kortet mitt.

Lenke til kommentar
dere sier at cs problemene er fiksa, vel det er ikke faktum hos meg. og ja... jeg har fjerna alle drivere før jeg reinstallerte... noen andre som fortsatt har samme problemet? Jeg er sikker på at det er driveren siden jeg kjørte spillet bedre med gf2 mx400 kortet mitt.

 

jeg og har forsatt problemet.. :evil:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at de fleste har fått mindre score i 3DMark 2001, min scor gikk opp 350 poeng med alt satt på minimalt av instillinger (høyest ytelse), men når jeg slo på atl, (AA og AF) så gikk scoren opp over 1600 poeng og er kun 500 poeng bak den andre, dette i start oppsettet til 3DMark

Lenke til kommentar
dere sier at cs problemene er fiksa, vel det er ikke faktum hos meg. og ja... jeg har fjerna alle drivere før jeg reinstallerte... noen andre som fortsatt har samme problemet? Jeg er sikker på at det er driveren siden jeg kjørte spillet bedre med gf2 mx400 kortet mitt.

 

ja, jeg har det samme problemet ;/ og jeg kjørte også cs helt glatt, 100 fps på mitt gamle gf3 ti200 kort.. Her burde ATi skjerpe seg, det er noe inni h******'s irriterende for dem som spiller cs aktivt, fps dropp hele tiden..

Lenke til kommentar

Hele verden er ikke bare CS.

Du kjøper ikke et radeon 95/6/7/800 bare for å spille CS.

Slutt og whine så sykt over at du må vente 2 sekunder på at menyen i cs dukker opp.

Jeg er MYE mer intresert i å spille ut 2k3 med grafikken på maks.

Jeg spille litt cs jeg og og det fungerer glimrende med 6xaa og 16xaf.

Hvis cs ikke fungerer er nok hos deg feilen ligger og ikke hos kortet.

Lenke til kommentar
Ati klarer ikke å lage skikkelige drivere uansett hvor hardt de prøver : rett før jeg selger radeon 9700 pro kortet mitt...

 

første intrykk av 3.5 er som følger

 

-Jeg må reboote for å skifte oppløsning i windows

-Jeg stiller inn hzn på 100 som altid har virket fint før og rebooter og i bios blir jeg mødt av masse rare farge og streker på skjermen rene fyrverkeriet faktisk og jeg var livredd for at kortet hadde blitt herpa.. og klarte å komme inn i safemode å uninstalere drivern og da funka alt bra

 

nå skall jeg prøve pånytt og håper det går bra... FFS kan ikke Ati lage en skikkelig driver :(:(:(:(:(

 

Ati kan brenne :

 

Alle komponentene dine passer sikkert ikke så bra sammen...som sikkert er årsaken til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...