Gå til innhold

Catalyst Radeon 3.5 (7.90) Display -- endelig ankommet


John Kr

Anbefalte innlegg

Har 9800 Pro og bruker 3.5, funker topp her (P4@3300 Ati 9800 Pro WinXp Pro). Jeg legger bare de nye driverene over de gamle, ingen problemer med det hos meg. Har ikke kjørt noe 3dmark prg men synes det hele virker litt "jevnere" med Cat 3.5, fikk ca 10 fps mer i Americas Army.

Dere som mister 30-100 poeng i 3dmark og klager det er jo INGENTING.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Opplever det samme som Ip dude, med Sapphire9800Pro. Virker "Jevnere" og syns selv de virker noe klarere en 3.4, mulig disse er litt mer finpuset for 9800 kortene.

 

Ellers øket fakstisk både 3dmark2001 og 3dmark2003, bare noen 300/400 men dog ;)

 

Og ja American Army fikk høyere fps stort sett hele veien. Bruker windows 2000prof, og avinstalerte gjenom "legg til fjern, programvare".

Lenke til kommentar

Ja da har jeg byttet driverne (ATI Cat 3.5).

Jeg fjernet de gamle Hercules driverne Cat 3.4 før jeg innstallerte de nye fra ATI.

 

Jeg har ikke software som måler ditt og datt, jeg forstår egentlig ikke hva de skal brukes til. Når spill flyter som om man ser på film da er det godt nok for meg.

 

Det jeg merket meg, kan være innbilling, at bildet ble noe skarpere/klarere over det hele.

 

Ellers virker alt perfekt.

 

Takker for hjelpen til dere alle.

Lenke til kommentar
Vell jeg prøvde å reinstalere catalyst 3.5 og denne gangen gikk det bra 8)

funker til cs og alt som er og ikkeno problemer..

jeg ble livreddd når jeg fikk artifacts osv i bios når jeg instalerte første gangen hehe trodde kortet hadde gått bye bye

 

GJ Ati :D

 

hehe, kansje du får se ATi kort fra deres gode side for en gangs skyld.. supert at det virker igjen da :woot:

Lenke til kommentar
Hvis ikke man klarer å ta bort de gamle driverene, å legge inn de nye, så kanskje man burde vurdere en karriere som noe annet.........kanskje dassgraver :lol:

 

Lett for deg å si, men de som sliter med dette problemet sliter vistnok VELDIG... Selv har det så og si alltid gått bra med mine oppdateringer, men en gang NEKTET OpenGL å fungere skikkelig før etter endel mix å makk...

Lenke til kommentar
Hvis ikke man klarer å ta bort de gamle driverene, å legge inn de nye, så kanskje man burde vurdere en karriere som noe annet.........kanskje dassgraver :lol:

 

Lett for deg å si, men de som sliter med dette problemet sliter vistnok VELDIG... Selv har det så og si alltid gått bra med mine oppdateringer, men en gang NEKTET OpenGL å fungere skikkelig før etter endel mix å makk...

 

Mulig..........Jeg tror problemet ligger i at der er mange (unnskyld at jeg sier det) duster ut å går. Å så har du den vanlige gjengen da som klager på at det ikke funker i CS. Jeg la inn CS igår bare for å sjekke, og det funket som gull (selv om spillet har en grafikk som ligner noe fra en C64)

 

Har aldri hatt ett eneste problem med CAT driverene.

 

Hva fa*n skal man med fett skjermkort hvis man spiller CS. Funker ikke 9700 eller 9800 i CS, så kanskje det er på tide å prøve noe nytt. Kanskje ett spill som ikke er 5 år gammel. Har kommet endel nye spill siden da vet du :D

Lenke til kommentar

Latterlig sagt JimRamse. Har du muligens tenkt over at folk bruker pc'en til forskjellige ting?

 

Det er jo et minimums krav at det skal fungere med half-life, hvis nvidia klarer det bør også ati klare det! Hvem gidder å vente i 5 sek. hver gang man trykker esc i hl? det bør også være unødvendig å be om et mirakel for at alt+tab skal fungerer :grumpy:

Lenke til kommentar

Det er faktisk en viss "oppskrift" å følge for uninstall av driverne (CleanInstall):

 

1. 'Add/remove programs' så fjerner du først 'Control Panel' også drivern i seg selv. Ikke restarte maskina.

 

2. kjøre 'regedit', bla deg frem til HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlVideo og slett alle keys og folders under 'Video'. (Under WinXP ivaffal, kan ikke garantere andre OS, men let rundt der fordet, være forsiktige små barn!;)).

 

3. Pell deg til root:WINDOWSinf og slett alle filer som starter med ati.... (fra 'atiintaa' -> 'atividin.PNF' hos meg) (Kan hoppe over denne, men da vil dere ikke få en 100% clean install).

 

4. Restarte (Weee...).

 

5. Bladibla, logg inn og slikt seff...

 

6. Nå så venter dere til den derre wizarden som er så genial å detekter "ny" hardware spørr dere etter drivere, trøkk på cancel til alt loades som "vanlig".

 

7. Trøkk inn den nye drivern.

 

8. Restart.

 

9. Trøkk inn den nye 'Control Panel'.

 

10. Restart.

 

Hvordan installere nye ATi drivere "in 10 easy steps". =)

 

(Copyrighted og TradeMarked til ExcaliBuR fra Hardware, men jeg tra niks ansvar for skadede drivere, software, hardware, FirmWare, BIOS, MAC, SPARC, UltraSPARC eller noe annet som kan karakteriseres som maskiner (Ting som evt. bruker det binære tallsystemet til å gjøre noe teoretisk, praktisk, fysiskt eller mentalt), eller ser ut som maskiner (For ekspempel: Forkledde pingiver i boksen, fiskepinner på gata eller hoppende lamper) i verken entall eller flertall!(Disclaimer! Veldig viktig!))

 

Lykke til!

 

Edit: Var så jævvla genial med klaskebrettet at jeg selvfølgelig mekker klaskefeil... :D

Lenke til kommentar

er det bare jeg som merka det eller?

den lista over bub fixes var VEEEEEEEEEEEELDIG lang i forhold til de andre driverene.

Denne driver versjonen er det de har brukt minst på nesten.

Jeg har jo så vidt fått inn 3.4 og vips der er 3.5 med tonnevis av bubfixes.

jeg hakke lagt de inn enda men orker ikke nå, får se i morgen

Lenke til kommentar

Mulig folk bruker pc'n til forskjellige ting. Enig i det. Men slutt å sutre over HL. Funker jo som bare Fa*n på min maskin. Mulig det er noe med forskjellige oppsett å gjøre, skal tilstå det.

 

Mitt råd til alle HL spillere. Get over it. Prøv noe nytt, finnes faktisk mange nye kule spill der ute.

 

Skal personlig også begynne å spille HL igjen, men det blir når 2'eren kommer :D

 

Å dere med problemer i CS, det beklager jeg, men jeg har nå sett at folk med Nvidia også har problemer i hytt å pine.

 

Å dere som ble sure over POST'n min, det var meningen. Er så mye hissige folk ute å går :D

 

Why can't we all just be friends

Lenke til kommentar

min måter er,

først må du har driver cleaner fra http://www.driverheaven.net .her komme min måte:

1. fjern Controll panelet ikke retsrat

2. fjern Skjerdrivern restart når den spør

3. vent til det som deteketer hardware greiene kommer opp trykkk Canell på begge

4. kjør først Cab Cleaner(følger med driver Cleaner)

5. så kjører du DriverCleaner

6 så restrater du pc'en

7.trykker canell på hardware greiene igjen

8. legg inn Skjermkort drivern og restrta når den spør

9. å til slutt legg inn Controll panelet restrat igjen når den spør

10. WEEEE endelig ferdig

 

10 steps på å fjerne å installere nye driver til ATI min måte værtfall

 

(PS: kansje en del skrive feil men, gjorde bare kjapt) :-?

Lenke til kommentar

 

3. Pell deg til root:WINDOWSinf og slett alle filer som starter med ati.... (fra 'atiintaa' -> 'atividin.PNF' hos meg) (Kan hoppe over denne, men da vil dere ikke få en 100% clean install).

[/size]

Root hvor er det?

Aner ikke kan du forklare litt dypere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...