Cobos Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Etter tredje tyveri/tyveriforsøk hvor det siste beholdt bilen er jeg nå på leting etter en "ny" bil. Jeg vurderer sterkt å kjøpe en fabrikkny bil 2012-2013, så dette er en mens jeg venter bil. Jeg er åpne for det meste av forslag men jeg har noen kriterier/krav - Middels eller litt bedre enn middels tyverisikring/tyveripopularitet - 4-5 seter - Pris gjerne 25k, men kan strekke meg opptil 50k hvis gjensalgsverdien er god etter 2 nye år med bruk - Jeg hadde 75hk på rundt 950kg før og rundt der er fint, bensin er sterkt foretrukket. - En sikker vinner i reparasjonslotteriet Jeg er med andre ord på leting etter en grei transport fra A til B for en så billig totalsum som mulig. Noen forslag? Cobos Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 I denne prisklassen bør du kanskje ta sikte på en rundt ti år gammel bil, og da blir det ikke rare verditapet å snakke om etter et par år. Det vil i tilfelle avhenge av bilens stand. Forhjulsdrevne japanere med rekkefirer er standardsvaret. Toyota Corolla , Nissan Almera og Mitsubishi Carisma. Peugeot 306 og Opel Astra har også et godt rykte. Hvis du er ute etter noe morsommere: Fiat Punto. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 For eksempel en Opel Vectra B sedan fra slutten av 90-tallet med ikke altfor stor km stand. Du bør velge en 1,8 liters motor siden 1,6 litern blir litt glad i olje når bilen får gått 150-200 000 km. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Kan jeg muligens spørre hva slags bil du hadde før den ble stjelt? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Fabrikkny bil er et ekstremt stort verditap. Det beste er å kjøpe en 3-5 år gammel bil, da får du mest nybil for pengene med minst verditap:) Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Fabrikkny bil er et ekstremt stort verditap. Det beste er å kjøpe en 3-5 år gammel bil, da får du mest nybil for pengene med minst verditap:) Jeg er klar over verditapet, og hvis jeg ender opp med en fabrikkny bil er det et veloverveid valg om ikke økonomisk det lureste jeg har gjort. Det aktuelle nå er uansett en bil jeg kan ha noen år. Jeg hadde en Mazda 323 fra midten av 80-tallet som desverre er/var altfor lett å starte uten nøkkel og å bryte seg inn i. Takk for konkrete tips Konformisten, jeg skal ta en titt på finn. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå