Haygon Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Halloen alle sammen. Jeg har tenkt mye på å skaffe meg en Asus G73JH *( )- specs i bunn av description. * I det siste og har hørt mye bra om den. jeg har et par spørsmål angående versjoner av denne laptopen, pris og om laptopen generellt. Håper det ikke blir for mye å lese. Først og fremst vil jeg spørre om versjoner. Jeg har sett at den har flere versjoner som " A1, A2, A3 " og andre. Hva er forskjellen mellom versjonene? Har prøvd å finne ut litt selv men har ikke kommet fram til mye. Hva er versjonen som er sterkest og er fullt utrustet med alt? Jeg lurer på HVOR jeg kan få kjøpt denne laptopen (Helst nett, hvis ikke butikk er mer rimelig), helst versjonen med best specs hvis mulig, til den rimeligste og laveste prisen man kan få. Har lett litt selv men er ikke så god på å finne rimelige tilbud. Håper og setter virkelig sterk pris på om noen kunne hjelpe meg her. Også litt om laptopen generellt. Er ytelsen virkelig så bra som det sies? Kan den kjøre crysis og alle moderne / nyeste spill på max med en god solid 30 fps / akseptabel fps? Vil den vare lenge og gjøre seg bra oppimot kommende spill og gaming i fremtiden? Også, er det noen gaming laptop som kan måle seg med den i samme prisklasse? Eller er det en som kommer til å komme ut i nære framtiden som kansje gjør det? Takker så meget. :!: Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 G73 serien har 3 modeller etter det jeg veit, til spill så spiller det ingen rolle hvilken modell du tar da det er skjermkortet som bestemmer ytelsen der og ikke cpu. Nå er ikke G73 den beste bærbare maskinen til spilling men det er antagelig den som gir best ytelse/kvalitet pr krone, da spesielt den med den minste cpuen. Komplett har alle disse maskinene i sitt sortiment. Hvordan den tåler tidens tann er håpløst å si da det avhenger helt av hva slags spill som kommer i fremtiden, og hvor godt de er programmert. Pr idag så yter den rimelig greit og klarer å dra alle nye titler på max. Men sammenlignet med en god stasjonær pc så blir ytelsen heller flau. 1 Lenke til kommentar
Bjox Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=177952&model=&salg= Dette er den rimeligste versjonen med i5 prosessor og HD5870 som alle de andre versjonene også har. Er selv interessert i denne maskinen og har ikke funnet den noe rimeligere noe annet sted. 1 Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) http://viewitem.eim.ebay.no/New_Asus_Lptop_G73JHA1_Wrrnty_2Y_Globl1Y_Accidtl/220593613539/item prøvde meg på Ebay, og fant raskt denne. Har ikke søkt lenge så kansje man finner billigere versjoner. Ifølge linken, der denne A1 versjonen som har blu ray, 1080p skjerm , 1tb lagringsplass, i7 og 8gb ram. Til 11 tusen norske kroner inkludert frakt. Det jeg lurer på er, er det virkelig så billig får å få den versjonen av G73 med ryggsekken og musa og 1/2års garantiene i originalpakningen av den linken der enkelt å greitt med nøyaktig prisen som står der uten noen haker? Dette er A1, Er det den som er den sterkeste? :S Er ikke sikker... Endret 4. september 2010 av Haygon Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Å kjøpe så komplisert elektronikk fra utlandet medfører alltid høy risiko, spesielt om selger ikke er et solid firma. Hva om noe skulle skje med maskinen under frakten til Norge? Samme hvem du kjøper av i utlandet så er det du som betaler frakt til og fra hvis den må sendes tilbake for rep eller bytte og det kan fort bli kostbart. Det koster noe mer å handle fra et norsk firma, men det er verdt hver krone å ha et lokalt apparat å forholde seg til når ting skjer. 1 Lenke til kommentar
Haygon Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Å kjøpe så komplisert elektronikk fra utlandet medfører alltid høy risiko, spesielt om selger ikke er et solid firma. Hva om noe skulle skje med maskinen under frakten til Norge? Samme hvem du kjøper av i utlandet så er det du som betaler frakt til og fra hvis den må sendes tilbake for rep eller bytte og det kan fort bli kostbart. Det koster noe mer å handle fra et norsk firma, men det er verdt hver krone å ha et lokalt apparat å forholde seg til når ting skjer. Så vil du si at det er en VELDIG dårlig ide å kjøpe fra fk.eks denne linken? Fra komplett koster det 5000 mere og jeg driter ikke penger heller :S Hvis jeg kjøpte fra denne linken, hva kunne skje? nå snakker jeg realistiske / vanlige ting som kan skje får at den ikke kommer slik som den skal til akkurat dit den skal. Vet du også om den kommer akkurat slik som den ville kommet fra komplett når det gjelder pakning og acessories? Det står at frakt er inkludert i prisen, og garantien som følger med ASus pcen er den samme uansett hvor du kjøper fra og skal være inkludert i kjøpet uansett ( 1 års uheldig-skade garanti for søl, støtskade osv + 2 års global garanti på maskinvare feil og sånt trur jeg.) Endret 4. september 2010 av Haygon Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Asus har en worldwide service men jeg veit for lite om denne til å kunne uttale meg om hvordan det virker. Generelt så er det jo selger som er ansvarlig for reparasjoner og bytte av maskin hvis maskinen går i stykker. Derfor er jeg veldig skeptisk til å handle fra utlandet da et evt bytte vil blir kostbart og komplisert. Men som sagt jeg er veldig usikker på hvordan det virker og hvis du skal få noe vettug svar så er det vel strengt tatt bare Asus som kan gi deg et skikkelig svar på hvilke regler som gjelder. Jeg ville aldri kjøpt komplisert elektronikk fra utlandet da jeg mener det er alt for usikkert, men du står fritt til å gjøre hva du vil. Lenke til kommentar
jmhdj Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hei eg kjøpte min fra usa for 5mnd siden. Det var når det var ikke sjangs å få den kjøpt i europa. Og alt gjekk heilt fint for min del. Måtte vente i to uker men men har ike angret en smule. En ting for de som tenker å askaffe seg model med 1600x900 oppløsning det finnes to forskjelige skjermer asus har benytet seg og den eine har bare dårlige egenskaper. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hei eg kjøpte min fra usa for 5mnd siden. Det var når det var ikke sjangs å få den kjøpt i europa. Og alt gjekk heilt fint for min del. Måtte vente i to uker men men har ike angret en smule. En ting for de som tenker å askaffe seg model med 1600x900 oppløsning det finnes to forskjelige skjermer asus har benytet seg og den eine har bare dårlige egenskaper. Men hva skjer når/hvis maskinen ryker? Kan den repareres/byttes i Norge eller må man sende den til USA? Lenke til kommentar
Fugdup Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 http://viewitem.eim.ebay.no/New_Asus_Lptop_G73JHA1_Wrrnty_2Y_Globl1Y_Accidtl/220593613539/item prøvde meg på Ebay, og fant raskt denne. Har ikke søkt lenge så kansje man finner billigere versjoner. Ifølge linken, der denne A1 versjonen som har blu ray, 1080p skjerm , 1tb lagringsplass, i7 og 8gb ram. Til 11 tusen norske kroner inkludert frakt. Det jeg lurer på er, er det virkelig så billig får å få den versjonen av G73 med ryggsekken og musa og 1/2års garantiene i originalpakningen av den linken der enkelt å greitt med nøyaktig prisen som står der uten noen haker? Dette er A1, Er det den som er den sterkeste? :S Er ikke sikker... Ikke glem at du må betale 25 % MVA, som tilvarer rundt 3 tusen kroner ekstra. Totale prisen blir på rundt 14 k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå