Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n er rar etter Formatering/treig

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt pcen min en stund men den fungerer veldig bra. Jeg la merke til den ble tregere og tregere og besteme for og formatere. Men fant ut hardisken skulle blitt byttet da den hadde blitt ganske utslitt. Den lagde mye ulyder når den jobbet og brukte for lang tid. Jeg kjøpte ny hardisk.. ikke noe dyr en men samme som jeg hadde. 7200 rpm 500gb Sata 2. Uansett så skulle jeg instalere windows på den. Instalerte windows 7 32 bit Ultimate på den og alt funket fint.

Men..

Jeg la merke til det lagget mye i spill.. Blant annet når jeg så på trailere på Youtube på 720 HD og tok fullskjerm så lagget lyden litt i tillegg og videoen smålagget. Jeg har de nyeste driverne til alt og skjermkortet. Har alle opptateringene, DirectX osv osv. Jeg brukte og spille Starcraft 2 på pcen før jeg fikk ny hardisk. Det fungerte utmerket på alle instillninge på HIGH. Nå lagger det på en rar ekkel måte. Pcen er rask og jobber/loader kjapt.. Men lagger så det ikke er artig og spille lenger...

Jeg bruker ikke den gammle hardisken lenger. den er ikke koblet i altså. Kan ikke være den nye hardisken sin feil. må være noe annet..

Har prøvd og formatere flere ganger etter å for og være sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 7? Når du legger inn ny installering av Windows, så vil den bruke noen timer, ja i noen tilfeller faktisk flere dager, med å indeksere alle data på harddisken, hvis du har dette påslått - noe det er, som default. Dette bruker veldig mye systemresurser. Det kan være dette som gir deg laggingen.

Men selvsagt kan det være en feil ved den nye harddisken også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...