Gå til innhold

Hvilke produkter burde man velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg trenger tips fra dere.

En kompis av meg skal kjøpe PC, og da hendvender jeg meg hit for tips til hvilke produkter man burde velge.

 

Det er 4 ting som er i fokus: CPU, Hovedkort, RAM og HDD (Hels SSD)

 

CPU skal være i7 860 (LGA 1156)

 

Budsjett: 8000 - 10.000,- kroner.

 

Er vel dårlig stil å pushe sine egne tråder, men budsjettet og innholdet passer ganske godt til min egen byggetråd akkurat nå. Jeg bruker en god del av budsjettet på grafikkort, men har spart penger ved å beholde eksisterende kabinett osv. Pengene kompisen din sparer inn på grafikkfronten går vel med til kabinett og slike ting dersom han skal ha alt nytt.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

ASUS P7H57D-V EVO

Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 4GB Kit w/2x 2GB XMS3 modules

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-870 2,93GHz

 

 

 

^^ Er dette noe å satse på?

 

Fin hardware der der, men om budsjettet er 10 000,- bruker du et rimelig stort jafs av det på spesielt CPU og RAM, og får kanskje ikke råd til øvrige komponenter som klarer å holde følge. Rundt 5000,- skulle det koste, om jeg ikke tar helt feil. Lite poeng å ha super CPU hvis grafikkortet blir flaskehalsen. Raskt minne gir deg heller ikke så voldsomt stort utbytte med mindre de øvrige komponentene er topp, så der trenger du ikke å bruke så mye penger. Du har fine tester på budsjettminneherog her.

 

Så, svaret blir vel at ja - masse å satse på, men du får kanskje mer for pengene om du går litt ned i pris på hovedkomponentene og sørger for god kvalitet på resten av delene også.

 

PSU f.eks er kanskje den komponenten som flest "glemmer" og sparer pengerpå, og det straffer seg. Å sette av opp mot en tusenlapp til en god PSU gjør maskinen mer stabil og gir alle komponentene lenger levetid.

 

Hva med Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB og Intel I7 Quad 930 2,8ghz f.eks? Spent på å se listen med resten av komponentene :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...