GIsken Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hei! Jeg har nå snust i 6-7 år, og jeg har snus mye - ca 1 boks til dagen. Og det har alltid hvert et høydepunkt, hver eneste lille pris har jeg elsket. Men nå for et par uker siden begynte det å skje mystiske ting, jeg begynte å føle meg dårlig; kvalm, vondt i magen, nerver som går beserk, og merkelige fornemmelser spesielt i hode, men også i resten av kroppen. Nå i går begynte jeg å gjøre noen små eksperimenter, der jeg har kuttet snusen i noen timer, og det virker nesten som om jeg blir bedre. Jeg er ikke sikker selvsagt, siden jeg ikke klarer og holde meg vekke fra snusboksen over lengre tid. Min far snuset i sin ungdom men måtte slutte da han fikk magesår, omtrent på samme alder som meg selv. Nå har ikke jeg noen typiske symptomer på magesår, but still. Det kan jo også være verdt og si at jeg nylig har gått over til Ekstra sterk løs versjonene av General og skruf. Det jeg lurer på er jo om snus i det heletatt kan skape slike symptomer, og hvordan det kan skje med en slik "dreven" snuser som meg selv? Takk for svar;) Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Du kan jo kontakte lege eller ringe ett spesielt telefonnummer for å få hjelp. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 http://www.ung.no/tobakk/972_Fakta_om_snus.html Ja man kan faktisk bli sjuk av å putte giftige kjemikalier i kroppen. 2 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Når jeg er aktiv og pøser på med snus uten å tenke over det, hender det at jeg får en mellomkraftig hodepine og må gi meg en to timer med å snuse. På sikt vil jeg nok kutte snusen totalt. FAen heller, det smaker jo dritt! 4 Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Nikotin øker konsentrasjonen av magesyre (saltsyre) i magesekken, da det er mer nikotin i en pris enn en sigg, OG du bruker ekstra sterk pris OG du snuser en boks om dagen. Så sier det seg selv at magen din sier ifra. EDIT: trykkleif. Endret 7. juli 2013 av Windows8 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Når jeg er aktiv og pøser på med snus uten å tenke over det, hender det at jeg får en mellomkraftig hodepine og må gi meg en to timer med å snuse. På sikt vil jeg nok kutte snusen totalt. FAen heller, det smaker jo dritt! Ser jævlig ut også. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 pfft.. ikke ljug da. Finnes ikke noe mere hotness enn ei go'klump i munnen. 1 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 pfft.. ikke ljug da. Finnes ikke noe mere hotness enn ei go'klump i munnen. Klart, hvem tenner ikke på folk med en rennende seig svart gugge under kamel-leppa. 3 Lenke til kommentar
DNA Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Du kan jo ta for deg denne muligheten, dvs. Slutte å snuse. Endret 7. september 2010 av DNA Lenke til kommentar
darket Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Du må rett og slett kutte ned forbruket ditt. 1 boks sterk om dagen er ganske hardt. Mindre porsjoner? porsjon snus? tvinge deg selv til en halv boks om dagen maks! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hei. Bytt til porsjonsnus. Da svelger du mye mindre snussaft, som gjør det bedre for magen. Lykke til. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Prøv heller snusen 02/01 det 02 er sterk og 01 er vanlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå